Hvor tit skifter du

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2010

Sasja77

Stumpen skriver:

karklude?

viskestykker?

håndklæder?

sengetøj?

altså til vask og ikke ud med helt nyt

-Anja..

Karlude bliver skiftet hver dag.

Viskestykker bliver skiftet en gang om ugen eller før hvis de er blevet nusset ( har opvaskemaskine så bruger ikke viskestykker så ofte )

Vi har hver vores håndklæder og de bliver skiftet efter at være blevet brugt et par gange. Dem til hænderne bliver skiftet en gang om ugen

Sengetøj bliver skiftet en gang om ugen ( også lillepigens )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2010

FrkT

Karklude skifter vi én gang hver dag. Sommetider dog to gange om dagen, hvis vi har tørret noget op, så den er blevet meget beskidt. Men minimum én gang om dagen.

Viskestykker skifter vi også én gang om dagen de fleste dage, dog går der sommetider to dage imellem at vi skifter dem, hvis vi ikke har haft det store vi har tørret med dem.

Håndklæder skifter vi 1-2 gange i ugen. Nok ca. hver 4. dag.

Sengetøj skifter vi når det trænger. Men som regel skifter vi dyne + pudebetræk ca. hver 14. dag, dog skifter vi lagen mindst én gang i ugen, da vi har dyr som fælder af H... til...... på trods af at hundene IKKE får lov at komme op i sengen.

Anmeld

27. oktober 2010

Meliora

Maja84 skriver:

karklude hver dag

viskestykker efter behov, bruger en del

Håndklæder også efter behov, hvis det er dem til at tørre fingre i, vi snakker om, badehåndklder, er ca 1-2 gange på 14 dage, hmm er nu svært at huske, er også lige efter behov synes jeg ( vi er kun os 2 endnu, så synes ikke håndklædet til hænderne bliver så hurtigt snavset)

Sengetøj ville jeg nok helst skifte hver 14 dag, men nogle gange går der længere tid

det er helt det samme her:-)

Anmeld

27. oktober 2010

Meliora

quar20 skriver:

karklude? HVER DAG

viskestykker? HVER DAG

håndklæder? HVER DAG

sengetøj? hver 4 dag

Er måske lidt sippet på det punkt men har altså set hvad der kan ligge i noget sengetøj på bare 8 dage..!! FY FØJ...!

Derudover har jeg også set en karklud i mikro. som har været på bordet i 3 dage.. FØJ siger jeg bare.. Den er jo levende..!!

Måske jeg er lidt fanatisk men hellere vaske en eller to gange mere, også vide at hygiejnen i køkkenet er som jeg kan li det, at håndklæderne blir skiftet hver aften sådan man ikke vasker sine hænder også tørre dem i snavs..!!

At man ligger i rent sengetøj - ca 2 gange om ugen..!!

Vi vasker så også rimelig tit herhjemme - men altså jeg kan godt li at det er rene ting vi har herhjemme

Hvis man altid vasker hænderne grundigt, så kommer man vel heller aldrig til at tørre dem af i 'snavs'? Det er vel begrænset hvor beskidt et håndklæde kan være, hvis det kun er blevet brugt til rene hænder, eller hva?

Anmeld

27. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Karklude bruger jeg stort set kun én gang. Ellers syntes jeg bare de er YIKES...

Viskestykker skifter jeg efter jeg har brugt dem, jeg bruger dem ikke dagen efter.

Håndklæder bruger vi 1-2 gange før vi vasker dem.

SEngetøj er mit hængeparti Normalt 1 gang om måneden ca. Men jeg skiftede igår og da havde jeg altså ikke skiftet siden Frigg kom...  Piiinligt. Men jeg syns det er mega træls at skifte sengetøj og havde ikke taget mig sammen til det ... MEN det er ikke normalt

Normalt en gang om måneden, selvom jeg helst havde lyst til at det blev gjort oftere...

Anmeld

27. oktober 2010

Malthes mor

Stumpen skriver:

karklude?

viskestykker?

håndklæder?

sengetøj?

altså til vask og ikke ud med helt nyt

-Anja..

Karklude - Skiftes flere gange om dagen.

Viskestykker - smides til vask om aften. Det er der vi vasker op. I løbet af dagen ryger alt andet i opvaskemaskinen.

Håndklæder - Vi får rene et par gange i løbet af ugen. Sikkert ikke nødvendigt, men elsker bare et helt rent håndklæde.

Sengetøj - en gang om ugen.

Anmeld

27. oktober 2010

quar20

FruRafn skriver:

Hvis man altid vasker hænderne grundigt, så kommer man vel heller aldrig til at tørre dem af i 'snavs'? Det er vel begrænset hvor beskidt et håndklæde kan være, hvis det kun er blevet brugt til rene hænder, eller hva?

Tjaa..!! Men altså er måske sippet..!! Går bare meget op i at der er rene ting vi benytter..! Så vi skrifter nu hver aften..!!

Måske det strammer fra en barndom hvor der absolut IKKE blev gjort rent - og at jeg så har det sådan at ALT bare skal være rent..!!

Anmeld

28. oktober 2010

Kløver

FruRafn skriver:

Jeg er enig, syne sogså det måske er lidt meget i mine øjne at skifte sengetøj hver 4 dag, man går jo ofte i bad, og tror også man skal passe på ikke at blive for fanatisk, da man så ikke er nær så modstandsdygtig overfor feks bakterier osv

Anmeld

28. oktober 2010

JulieE

Maja84 skriver:

Jeg er enig, syne sogså det måske er lidt meget i mine øjne at skifte sengetøj hver 4 dag, man går jo ofte i bad, og tror også man skal passe på ikke at blive for fanatisk, da man så ikke er nær så modstandsdygtig overfor feks bakterier osv

Lige min tanke... Vi skifter sentetøj og håndklder hver 2 uge og ærlig, så bliver dte altså til hver3 uge ind imellem. Det samme gælder badehåndklæderne... Og tænk sig... Mine børn er stort set aldrig syge  

Anmeld

28. oktober 2010

Kløver

JulieE skriver:

Lige min tanke... Vi skifter sentetøj og håndklder hver 2 uge og ærlig, så bliver dte altså til hver3 uge ind imellem. Det samme gælder badehåndklæderne... Og tænk sig... Mine børn er stort set aldrig syge  

ja synes også selv man skal passe på, at man ikke må få snavs, elelr at børnene feks ikke må være beskidte, selvfølgelig alt med måde, men ja at man skal passe på ens hjem ikke bliver alt for sterilt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.