qp skriver:
Jeg har ikke lagt mærke til om du underskriver dig selv som moderator eller ej, jeg ved bare at du er "grøn" lige som alle de andre moderatore herinde og det er dét jeg lægger mærke til.
Jeg vil da give dig ret i, at du burde kunne deltage i debatterne på ligefod med andre debattøre men når du skriver følgende; " Du skriver at det gør dig ondt for Ønskebarn74 og hendes familie, men det kan jeg ikke rigtigt læse ud af dit spørgsmål - tværtimod virker det som om du borer en finger ned i smerten med vilje for at få ret i denne diskussion." vil det have en effekt på de andre brugere, netop fordi du er moderator og fordi din opgave er, at irettesætte/ guide andre debattører i en mere positiv retning hvis der evt opstår konflikter i debatterne!
Og det kan godt være du aldrig har skrevet ordene "skjulte onde hensigter" men come on, hvad er forskellen? - det er jo faktisk det du "beskylder" mig for dog med ordene "borer en finger ned i smerten med vilje"! Just dét overskrider min grænse, for du udstiller mig som et menneske med onde hensigter hvilket jeg virkelig synes er, at gå langt over stregen. Og fordi du samtidig er moderator, ja så bliver det jo det samme som, at det du skriver om mig "er baby.dk's officielle holdning til mig som individ/ debattør". Det er nok de færreste der bider mærke i, om du er på privat eller moderatorbuisiness.
Jeg kan sagtens se dit budskab ved, at sige at dette jo er et babyforum - men på trods af, at det er dét, så skal der vel også være plads til tråde hvori man deler sin nysgerrighed eller undringer om folks opfattelse af hvorfor tingene er som de er og evt. hvorfor de ikke bør være sådan. Og jo selvfølgelig er der mange der har det skide hamrende svært pga barnløshed og nok sidder med store øjne og læser mine linier omkring min holdning til emnet barnløshed/ behandling/ økonomi/ menneskerettighed osv - men dét skal der da være plads til i et debatforum der netop (som du selv skriver) er et babyforum. Der vil altid være mennesker der er kede af deres situation på så mange forskellige måder og fordi jeg ikke lige sender en
eller
o.l i hvert andet af mine svar men hellere lægger vægt på, at tydeliggøre mig i debatterne - er det altså ikke ensbetydende med, at jeg er et følelsesløst koldt menneske.
Du har ret i, at jeg vælger debatten fremfor fællesskabet og det er der rigtig mange årsager til, en af dem er b.la fordi at jeg tit og ofte er blevet svinet til herinde for, at have skrevet lige hvad jeg har haft i tankerne og været for direkte i mine henvendelser til andre i debatterne. Mange tager afstand fra den slags mens andre sagtens kan skelne imellem hvordan man er og i hvilke sammenhænge man er det i, i debatterne herinde.
Og tak for dine rosende ord, dem vælger jeg at tage som et kompliment - jeg kan kun sige dét samme om dig, dette selvfølgelig med undtagelse af din tidligere kommentar til mig! 
Vh qp
Jeg kan se hvad din holdning er, men jeg står 100% ved hvad jeg skrev.
Ja, du har fanget min opgave som moderator på kornet - og selvom du nok ikke er enig, og jeg ikke er her i officiel moderatorskjorte så synes jeg stadig at det at du får ren besked og nogle af de mennesker som føler sig trådt på af dig gennem de sidste mange debatter får lidt oprejsning er med til at højne stemningen betydeligt! Hvis du har behov for det så må du anmelde mig, for så må Henrik jo tage stilling til om jeg er out of line. Jeg står stadig ved hvad jeg skriver.
Gennem mange debatter efterhånden har jeg fra sidelinjen oplevet hvordan du er gået ind og har debatteret på en sådan måde at folk virkelig er blevet sårede, provokerede og har givet udtryk for at deres grænser var nåede, og hver eneste gang har du meldt ud at sådan var du/din holdning bare a la "det er et frit land vi lever i så derfor har du lov at sige hvad du mener". Igen må jeg sige at bare fordi du KAN slynge dine holdninger i ansigtet på folk som er berørt direkte af emnet er ikke det samme som at det er det eneste rigtige at gøre for at få en god debat.
Du skriver noget om baby.dk's officielle holdning som du mener symboliseres af mig fordi jeg står med grøn baggrund - og nu er den så negativ fordi jeg har skrevet at du har onde hensigter. Som om det er mig der med mit indlæg har startet en hetz mod stakkels dig. Men qp - se dig lige omkring!
Hvorfor tror du at så mange giver mig ret? Hvorfor TROR du at i så mange af de debatter du deltager i at folk vender sig imod dig og "sviner dig til"??? Fordi folk sikkert er ved at være oprigtigt trætte af at føle at du ikke skyr nogen midler for at vinde en diskussion eller få din holdning ud. Det er dig selv som med din skrivestil formår at få folk til at vende sig imod dig.
Og de spørgsmål du stiller så "direkte og nysgerrigt" - jeg ville bruge ordet kynisk - kunne jo SAGTENS være formulerede på måder så folk fattede hvad du mente, men ikke følte sig udstillede som samfundsnassere og ynkelige personager der ikke gider tage et weekendjob for at få deres drømmebarn.Derfor min kompliment til dig i sidste indlæg - jeg VED at du kunne formulere dig anderledes og stadig få din pointe frem.
Min pointe er at: Du VÆLGER 100% bevidst at formulere dig sådan som du gør, og det er der tydeligvis rigtig mange brugere herinde som efterhånden er trætte af, (eftersom der har været mere end rigeligt med udmeldinger fra tidligere debatter hvor jeg slet ikke har deltaget) så hvis du føler at du er ved at tabe en eller anden imaginær popularitetskonkurrence så er det udelukkende din egen skyld.
Og igen - det er et BABYFORUM - du kan ikke forvente at folk er oplagte til hardcore debat med inkluderet sarkasme bare fordi du er. Du skriver at du ofte er blevet svinet til herinde - jeg må bare sige at med den evne du har til at formulere dig nydeligt og samtidig ramme folk der hvor det gør ondt, jamen - jeg kan faktisk godt forstå at det ikke er alle der kan holde hovedet koldt og svare igen på samme måde...
Du ved at jeg mere end en gang har været inde og lægge en moderator-dæmper på når bølgerne har gået højt omkring dig, men jeg synes det er ufatteligt at du ikke har taget erfaringerne til dig, men simpelthen insisterer på at blive ved med at gå ind i de allermest følsomme debatter, med mennesker som er hårdt pressede, (som f.eks. denne), og "sige din mening" for enhver pris.
Jaja - du har da RET til det, men for pokker - det ender sådan her næsten hver eneste gang og du fortsætter bare... Du skriver at du ikke har "onde intentioner" og det tror jeg heller ikke du har, men din insisteren på at fortælle f.eks. de barnløse hvad du mener de bør gøre på en måde der åbenlyst sårer folk og forringer stemning OG debat - jamen hvad filan er det SÅ du har gang i? Hvorfor er det SÅ VIGTIGT for dig at lige netop på baby.dk SKAL folk høre hvad du helt objektivt mener om behandlingspolitikken uanset hvor ondt det gør, og bagefter, når folk er blevet vrede, kede af det og chokerede over dine ord så brokker du dig over at folk sviner dig til??? Det handler sgu ikke bare om manglende smileys!
Hvis det var mig havde jeg nok valgt at gemme mine mest kontroversielle holdninger og argumenter og debatteret et sted hvor man kunne forvente at folk var ude efter en rationel debat, for lige netop her er det da tydeligt at folk søger et STØTTEFÆLLESSKAB. Så uanset hvad debatten KUNNE være, så er det bare sådan at det er skrøbelige og pressede folk som har det svært med emnet, der befinder sig i barnløshedsforummet - og bare fordi du ikke føler dig velkommen i det sociale fællesskab giver dig ikke carte blance til at gebærde dig sådan som du gør. Der er ingen der har bedt dig sidde i rundkreds og klappe ryg, men der er heller ingen der har bedt om at blive fremstillet sådan som du gør i dine indlæg.
Men nu er du jo ikke mig. Og du har med al tydelighed demonstreret at du debatterer hvor og hvordan du vil. Men når man i den grad insisterer på at være ærlig/uforbeholden så må man også forvente at folk ærligt og uforbeholdent siger fra og stiller sig kritiske både overfor ens intentioner og person.
Rosa