nyhederne NU ang betaling for barnløshed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2010

qp

FruRafn skriver:

Nu er vi jo en hel del der ikke har "vagter", men bare et normalt arbejde med fast månedsløn. Der kan man jo ikke arbejde mere end de over 40 timer om ugen man i forvejen gør. Og vi har ligesom fattet at du er imod fertilitetsbehandling, så du behøver ikke gentage det hele tiden og bringe det op i hvert indlæg vi der skal i behandling skriver.

Allerførst om fremmest synes jeg absolut ikke andre skal blande sig i hvilke debatter på baby.dk jeg deltager i. Jeg forsøger jo ligesom, at være bare lidt positiv og sige at man jo kunne finde et ekstra job o.l - men det er jo efter hånden ved, at gå op for mig, at mange slet ikke vil se mulighederne der kunne være der men istedet er dyrkere af begrænsninger og selvmedlidenhed... Det synes jeg er trist!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

ønskebørn74

qp skriver:

Forskellen er nok, at vi andre skriver pænt til hinanden - det kunne du jo lære noget af.

Sorry, det prikker mig meget!!! Jeg er arbejdsløs, blev fyrret igen pga. fertilitetsbehandling... Så går den igennem har vi ikke råd... Og jeg har snart ikke flere æg... Vi har kæmpet i mere end 9år og kan ikke adoptere... Så du aner ikke hvad det gør... JEG ER SYG... Jeg har betalt skat hele mit liv. Arbejdet siden jeg var 15år og kun gået ledig i 9md. sammenlagt... Synes det er min tur at få noget for pengene...

Anmeld

25. oktober 2010

Maise

qp skriver:

Hvis man virkelig og inderligt har et ønske om et barn og selv skal punge op for, at komme i behandling så kan man da også - det er vel bare et spørgsmål om, at prioritere lidt anderledes økonomisk og tage lidt ekstra vagter på jobbet 

Det kan godt blive dyrt i længden. Min svigerindes 1 barn kostede over 100.000 at lave. 2 barn gik lidt nemmere og billigere. Men jeg tænker at nogle har måske gæld, eller andre udgifter vi ikke kan sætte os ind i. Det er ikke alle der bare lige kan tage ekstravagter af forskellige årsager. og krisen gør det ikke nemt at låne i banken. Ville selv bruge hver en mønt på at få hjælp hvis jeg skulle have det, men jeg har også muligheden for det.

Anmeld

25. oktober 2010

Sunflower

ønskebarn74 skriver:

Sorry, det prikker mig meget!!! Jeg er arbejdsløs, blev fyrret igen pga. fertilitetsbehandling... Så går den igennem har vi ikke råd... Og jeg har snart ikke flere æg... Vi har kæmpet i mere end 9år og kan ikke adoptere... Så du aner ikke hvad det gør... JEG ER SYG... Jeg har betalt skat hele mit liv. Arbejdet siden jeg var 15år og kun gået ledig i 9md. sammenlagt... Synes det er min tur at få noget for pengene...

Øv sikke en historie Kan godt forstå "det prikker dig meget"!! Jeg håber det lykkedes for jer denne gang

Anmeld

25. oktober 2010

qp

ønskebarn74 skriver:

Jeg er oprigtigt ked af, at høre om dit forløb - det må være forfærdeligt for dig og din familie. Men når det er sagt, så vælger du at dele din historie i en offentlig debat hvilket leder mig hen til næste spørgsmål. Fordi du er syg så mener du samfundet skylder dig et barn? 

Anmeld

25. oktober 2010

MM1987

Jeg synes det er ærgeligt at man sammenligner ønsket om et barn med ønsket om en ny bil. For det kan ikke sammenlignes. Da det ikke kun er et ønske om et barn men en drift der ligger i os, og heldigvis da det er nødvendigt at vi reproducere os selv. 

Det er svært at tale om de følelsesmæssige argumenter i denne sag, da det ikke vil være muligt at blive enige. Vi har alle forskellige udgangspunkter for at mene noget om denne sag, og nogen (som mig selv) er meget følelsesmæssigt påvirket.

Derfor er det måske nemmere at snakke om økonomi, da det også er argumentet for at stoppe den offentlige betaling. 

Der bliver der født 8-10% "reagensglas"-børn, og derfor er det en betragtelig del af en årgang - og da årgangene ikke er for store ville det være ærgeligt at "miste" nogen børn. 

Hvis man kigger på andre lande hvor der er indført bruger betaling så falder antal at "reagensglas børn" mere end forventet. I Tyskland reducerede det tallet med 50%.

Undersøgelser viser også at de børn der bliver til ved hjælp af fertilitetsbehandling betaler deres egen udgift ind igen med 8 gange, så besparelsen vil kun være meget kortvarig, og en økonomisk dårlig løsning på lang sigt. 

MVH Mia Maia, der synes det er virkelig trist at denne debat overhovedet kører.

Anmeld

25. oktober 2010

Kruse90

Mia Maia skriver:

Jeg synes det er ærgeligt at man sammenligner ønsket om et barn med ønsket om en ny bil. For det kan ikke sammenlignes. Da det ikke kun er et ønske om et barn men en drift der ligger i os, og heldigvis da det er nødvendigt at vi reproducere os selv. 

Det er svært at tale om de følelsesmæssige argumenter i denne sag, da det ikke vil være muligt at blive enige. Vi har alle forskellige udgangspunkter for at mene noget om denne sag, og nogen (som mig selv) er meget følelsesmæssigt påvirket.

Derfor er det måske nemmere at snakke om økonomi, da det også er argumentet for at stoppe den offentlige betaling. 

Der bliver der født 8-10% "reagensglas"-børn, og derfor er det en betragtelig del af en årgang - og da årgangene ikke er for store ville det være ærgeligt at "miste" nogen børn. 

Hvis man kigger på andre lande hvor der er indført bruger betaling så falder antal at "reagensglas børn" mere end forventet. I Tyskland reducerede det tallet med 50%.

Undersøgelser viser også at de børn der bliver til ved hjælp af fertilitetsbehandling betaler deres egen udgift ind igen med 8 gange, så besparelsen vil kun være meget kortvarig, og en økonomisk dårlig løsning på lang sigt. 

enig!

Anmeld

25. oktober 2010

Mi

Mia Maia skriver:

Godt indlæg

Anmeld

25. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg er oprigtigt ked af, at høre om dit forløb - det må være forfærdeligt for dig og din familie. Men når det er sagt, så vælger du at dele din historie i en offentlig debat hvilket leder mig hen til næste spørgsmål. Fordi du er syg så mener du samfundet skylder dig et barn? 

Det var vidst ikke det der stod - som jeg læser det så føler hun at fordi de har ventet så længe så er det deres tur til at få et barn, og fordi hun er syg skylder samfundet hende en behandling eftersom hun hele sit liv har ydet til et samfund der bl.a. betaler for al mulig anden behandling. Jeg tror du skal prøve at tage empatibrillerne på når du læser sådan et indlæg, for det var så vidt jeg kan se et forsøg på at få dig til at forstå smerten - ikke at veje den i kroner og ører eller vende den til et argument...

Du skriver at det gør dig ondt for Ønskebarn74 og hendes familie, men det kan jeg ikke rigtigt læse ud af dit spørgsmål - tværtimod virker det som om du borer en finger ned i smerten med vilje for at få ret i denne diskussion.

Anmeld

25. oktober 2010

Kruse90

Rosa skriver:

Det var vidst ikke det der stod - som jeg læser det så føler hun at fordi de har ventet så længe så er det deres tur til at få et barn, og fordi hun er syg skylder samfundet hende en behandling eftersom hun hele sit liv har ydet til et samfund der bl.a. betaler for al mulig anden behandling. Jeg tror du skal prøve at tage empatibrillerne på når du læser sådan et indlæg, for det var så vidt jeg kan se et forsøg på at få dig til at forstå smerten - ikke at veje den i kroner og ører eller vende den til et argument...

Du skriver at det gør dig ondt for Ønskebarn74 og hendes familie, men det kan jeg ikke rigtigt læse ud af dit spørgsmål - tværtimod virker det som om du borer en finger ned i smerten med vilje for at få ret i denne diskussion.

er så meget enig!
Syntes den skal til at stilne lidt af.
Der bliver gået alt for hårdt til os sm barnløse.
Det kan og skal ikke fortsætte sådan her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.