nyhederne NU ang betaling for barnløshed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2010

Amelia<3

Rosa skriver:

Det var vidst ikke det der stod - som jeg læser det så føler hun at fordi de har ventet så længe så er det deres tur til at få et barn, og fordi hun er syg skylder samfundet hende en behandling eftersom hun hele sit liv har ydet til et samfund der bl.a. betaler for al mulig anden behandling. Jeg tror du skal prøve at tage empatibrillerne på når du læser sådan et indlæg, for det var så vidt jeg kan se et forsøg på at få dig til at forstå smerten - ikke at veje den i kroner og ører eller vende den til et argument...

Du skriver at det gør dig ondt for Ønskebarn74 og hendes familie, men det kan jeg ikke rigtigt læse ud af dit spørgsmål - tværtimod virker det som om du borer en finger ned i smerten med vilje for at få ret i denne diskussion.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

qp

Det var vidst ikke det der stod - som jeg læser det så føler hun at fordi de har ventet så længe så er det deres tur til at få et barn, og fordi hun er syg skylder samfundet hende en behandling eftersom hun hele sit liv har ydet til et samfund der bl.a. betaler for al mulig anden behandling. Jeg tror du skal prøve at tage empatibrillerne på når du læser sådan et indlæg, for det var så vidt jeg kan se et forsøg på at få dig til at forstå smerten - ikke at veje den i kroner og ører eller vende den til et argument...

Du skriver at det gør dig ondt for Ønskebarn74 og hendes familie, men det kan jeg ikke rigtigt læse ud af dit spørgsmål - tværtimod virker det som om du borer en finger ned i smerten med vilje for at få ret i denne diskussion.

Sådan læste jeg det og du har da helt ret i, at det kan vendes og drejes på alle mulige måder. Jeg synes at holdningen om " fordi vi betaler skat, skal vi også" er helt ude i hampen når det handler om barnløsbehandlinger. Og som sagt så mange gange tidligere er det min mening og ikke flertallets.

At du mener ikke, at kunne se at jeg har empati med den situation hun beskriver kan jeg for så vidt ikke tage mig af - jeg skriver hvad jeg mener og sidst men ikke mindst synes jeg du skal passe på med, at lave dine egne fortolkninger om hvordan jeg "borer i hendes smerte for, at få ret" - det synes jeg faktisk er lige lovlig frækt og så endda af en moderator!

Anmeld

25. oktober 2010

Risen

Mia Maia skriver:

Jeg synes det er ærgeligt at man sammenligner ønsket om et barn med ønsket om en ny bil. For det kan ikke sammenlignes. Da det ikke kun er et ønske om et barn men en drift der ligger i os, og heldigvis da det er nødvendigt at vi reproducere os selv. 

Det er svært at tale om de følelsesmæssige argumenter i denne sag, da det ikke vil være muligt at blive enige. Vi har alle forskellige udgangspunkter for at mene noget om denne sag, og nogen (som mig selv) er meget følelsesmæssigt påvirket.

Derfor er det måske nemmere at snakke om økonomi, da det også er argumentet for at stoppe den offentlige betaling. 

Der bliver der født 8-10% "reagensglas"-børn, og derfor er det en betragtelig del af en årgang - og da årgangene ikke er for store ville det være ærgeligt at "miste" nogen børn. 

Hvis man kigger på andre lande hvor der er indført bruger betaling så falder antal at "reagensglas børn" mere end forventet. I Tyskland reducerede det tallet med 50%.

Undersøgelser viser også at de børn der bliver til ved hjælp af fertilitetsbehandling betaler deres egen udgift ind igen med 8 gange, så besparelsen vil kun være meget kortvarig, og en økonomisk dårlig løsning på lang sigt. 

MVH Mia Maia, der synes det er virkelig trist at denne debat overhovedet kører.

HØRT 

Anmeld

25. oktober 2010

dorthemus

Rosa skriver:

Hvor er det bare rigtigt, tak fordi du satte ord på det jeg følte da jeg læste hendes svar til Lene ...blev bare for chokket og vantro til at kunne formulere mig.

Anmeld

25. oktober 2010

dorthemus

qp skriver:

Sådan læste jeg det og du har da helt ret i, at det kan vendes og drejes på alle mulige måder. Jeg synes at holdningen om " fordi vi betaler skat, skal vi også" er helt ude i hampen når det handler om barnløsbehandlinger. Og som sagt så mange gange tidligere er det min mening og ikke flertallets.

At du mener ikke, at kunne se at jeg har empati med den situation hun beskriver kan jeg for så vidt ikke tage mig af - jeg skriver hvad jeg mener og sidst men ikke mindst synes jeg du skal passe på med, at lave dine egne fortolkninger om hvordan jeg "borer i hendes smerte for, at få ret" - det synes jeg faktisk er lige lovlig frækt og så endda af en moderator!

Jeg er efterhånden mere end chokeret over din mangel på forståelse og empati!!!

Anmeld

25. oktober 2010

BubbieBear

Jeg er oprigtig ked af at en debat der starter med at TS skriver for at gøre opmærksom på noget i tv omkring brugerbetaling - kan ende i en lignende debat som også kører nu her på siden.

Selvfølgelig kan jeg ikke bestemme hvilke debatter qp skal "blande" sig i, men synes at det er blevet for meget af det "gode".

Hilsen en der igen føler der bliver sparket til hende når hun i forvejen ligger ned.

Anmeld

25. oktober 2010

qp

dorthemus skriver:

Jeg er efterhånden mere end chokeret over din mangel på forståelse og empati!!!

Skal jeg holde igen med spørgsmål hvis jeg har nogle? - Dette er jo et debatforum og jeg synes virkelig det er beklageligt, at folk tager tingene så personligt herinde.

Jeg kan sgu godt forstå det må være pisse hårdt, at være barnløs med ønske om et barn - men fordi jeg stiller "de spørgsmål man ikke stiller", så skal jeg gøres til  uempatisk o.l - det synes jeg da ikke kan være rimeligt.

Jeg har min ret til en mening som alle mulige andre på trods af, at den ikke er den samme som så mange andres herinde. Og ja det er da meget beklageligt, at denne tråd har taget den drejning som den nu engang har, men dertil må jeg sige at man bør se på hvordan det startede og hvordan det er kommet hertil.

Jeg har aldrig ønsket nogen noget ondt og betegner mig selv ikke som et menneske med skjulte onde hensigter (som Rosa så flot skriver længere oppe), jeg læser tingene på min måde og stiller de spørgsmål som jeg undrer mig over - nogle kan være kritiske andre undrende alt efter hvordan jeg ser tingene og vinkelen jeg læser fra - sådan er jeg og det er min måde, at debattere på. Tendensen er sgu efterhånden blevet til, at man ikke kan stille sig kritisk overfor mennesker der har det skidt i et debatforum, for så er man nærmest umenneskelig - og det er da en sørgelig udvikling i et debatforum hvor der netop burde være plads og rum til alles meninger.

Vh qp

Anmeld

25. oktober 2010

LISBETH:-)

qp skriver:

Skal jeg holde igen med spørgsmål hvis jeg har nogle? - Dette er jo et debatforum og jeg synes virkelig det er beklageligt, at folk tager tingene så personligt herinde.

Jeg kan sgu godt forstå det må være pisse hårdt, at være barnløs med ønske om et barn - men fordi jeg stiller "de spørgsmål man ikke stiller", så skal jeg gøres til  uempatisk o.l - det synes jeg da ikke kan være rimeligt.

Jeg har min ret til en mening som alle mulige andre på trods af, at den ikke er den samme som så mange andres herinde. Og ja det er da meget beklageligt, at denne tråd har taget den drejning som den nu engang har, men dertil må jeg sige at man bør se på hvordan det startede og hvordan det er kommet hertil.

Jeg har aldrig ønsket nogen noget ondt og betegner mig selv ikke som et menneske med skjulte onde hensigter (som Rosa så flot skriver længere oppe), jeg læser tingene på min måde og stiller de spørgsmål som jeg undrer mig over - nogle kan være kritiske andre undrende alt efter hvordan jeg ser tingene og vinkelen jeg læser fra - sådan er jeg og det er min måde, at debattere på. Tendensen er sgu efterhånden blevet til, at man ikke kan stille sig kritisk overfor mennesker der har det skidt i et debatforum, for så er man nærmest umenneskelig - og det er da en sørgelig udvikling i et debatforum hvor der netop burde være plads og rum til alles meninger.

Vh qp

Men måske man skulle holde sig til at komme med udtalelser omkring de ting man faktisk VED NOGET OM??

Det kan godt være at du bilder dig selv ind at du kan sætte dig ind i, hvordan det er at være barnløs osv men alt hvad du skriver viser det stik modsatte.

Beklageligt synes jeg du har en tendens til at debattere meget nedladenden og endnu mere beklageligt er det at du ikke selv kan se hvorfor SÅ MANGE reagere på dine udtalelser. Men lad nu det ligge du er tydeligvis uden for pædagogisk rækkevide, så der er i mine øjne ikke grund til at fortsætte debatten da du med alt tydelighed ikke ønsker at få en forståelse for reaktionerne

Anmeld

25. oktober 2010

ønskebørn74

qp skriver:

Jeg er oprigtigt ked af, at høre om dit forløb - det må være forfærdeligt for dig og din familie. Men når det er sagt, så vælger du at dele din historie i en offentlig debat hvilket leder mig hen til næste spørgsmål. Fordi du er syg så mener du samfundet skylder dig et barn? 

Alle andre syge får behandling. Derfor har jeg også ret til det. Min sygdom heder bare ikke dårlige knæ, fedme, hebatitis, hiv, spykisk syg, cancer... Min sygdom heder PCO.. Jeg har Insulin resistens, kroppen danner for meget insulin, da den ikke kan mærke det. Dette bihvirker: Kropsbehåring som en mand, da jeg har for mange androgener. Hvilket igen betyder at jeg har for lidt kvindelige... Og af denne grund får jeg ikke ægløsning og menstruation. Og gud hjælpe ,om samfundet og jeg selv skal betale for at jeg bliver behandlet for denne sygdom der internationalt er annerkant som en sygdom!!!! Jeg har selv betalt via min skat.... Og til alle andres sygdomme...

Anmeld

25. oktober 2010

ønskebørn74

lisbeth2910 skriver:

Men måske man skulle holde sig til at komme med udtalelser omkring de ting man faktisk VED NOGET OM??

Det kan godt være at du bilder dig selv ind at du kan sætte dig ind i, hvordan det er at være barnløs osv men alt hvad du skriver viser det stik modsatte.

Beklageligt synes jeg du har en tendens til at debattere meget nedladenden og endnu mere beklageligt er det at du ikke selv kan se hvorfor SÅ MANGE reagere på dine udtalelser. Men lad nu det ligge du er tydeligvis uden for pædagogisk rækkevide, så der er i mine øjne ikke grund til at fortsætte debatten da du med alt tydelighed ikke ønsker at få en forståelse for reaktionerne

Hun har ikke empati i sin krop... Det er da helt sikkert... Uf...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.