nyhederne NU ang betaling for barnløshed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2010

Svei

Lisbeth1985 skriver:

Vi har ventet rigtig længe inden vi kom i behandling og fandt problemet til vores barnløshed. Hvis vi ydeligere skulle vente et par år, før vi havde råd, ville det være rigtig hårdt - det er netop den situation man i fremtiden vil sætte mange par i og det er efter min mening helt forkert.. For som sagt barnløshed er en sygdom og derfor har man som barnløs ret til behandling ligesom alle andre..

Jamen, jeg kan sagtens forstå det er hårdt, jeg mener bare andet er vigtigere end lige det område når vores samfund er i krise...så jeg synes det er en god udvikling. Og mon ikke man finder en løsning hvis man ønsker sig børn, det tror jeg.

Held og lykke...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2010

Lisbeth1985

Jbk skriver:

Jamen, jeg kan sagtens forstå det er hårdt, jeg mener bare andet er vigtigere end lige det område når vores samfund er i krise...så jeg synes det er en god udvikling. Og mon ikke man finder en løsning hvis man ønsker sig børn, det tror jeg.

Held og lykke...

Tak Efter min mening hjælper man ikke et samfund i krise ved at nedsætte fødselstallet (og det vil jo netop være konsekvensen af at indføre brugerbetaling), men lad os være enige om at være uenige Ha en god søndag!

Anmeld

24. oktober 2010

Frk. Himmelblå

Nu ved jeg godt, der diskuteres på livet løs, men jeg synes egentlig, at det er indiskutabelt:

Selvfølgelig skal det offentlige betale for behandlinger. Hele velfærdspakken begynder jo at skride, hvis man arbejder for differentierede indsatser på de forskellige områder af sundhedssektoren.

Denne beslutning er fra regeringens side rent økonomisk. Den har intet med principper at gøre, selvom de måske forsøger at spinne det sådan. Men lad os nu ikke falde for det...

Anmeld

24. oktober 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

SeptemberBaby skriver:

Nu ved jeg godt, der diskuteres på livet løs, men jeg synes egentlig, at det er indiskutabelt:

Selvfølgelig skal det offentlige betale for behandlinger. Hele velfærdspakken begynder jo at skride, hvis man arbejder for differentierede indsatser på de forskellige områder af sundhedssektoren.

Denne beslutning er fra regeringens side rent økonomisk. Den har intet med principper at gøre, selvom de måske forsøger at spinne det sådan. Men lad os nu ikke falde for det...

Enig enig enig. Klapper i mine små hænder!

Anmeld

25. oktober 2010

ønskebørn74

qp skriver:

Hvis man virkelig og inderligt har et ønske om et barn og selv skal punge op for, at komme i behandling så kan man da også - det er vel bare et spørgsmål om, at prioritere lidt anderledes økonomisk og tage lidt ekstra vagter på jobbet 

REND OG HOP, VI HAR FATTET DIN MENING... HÅBER DU IKKE HAR BØRN OG MÅ KÆMPE SOM OS ANDRE... SÅ KAN DU FATTE DET....

Anmeld

25. oktober 2010

qp

REND OG HOP, VI HAR FATTET DIN MENING... HÅBER DU IKKE HAR BØRN OG MÅ KÆMPE SOM OS ANDRE... SÅ KAN DU FATTE DET....

Forskellen er nok, at vi andre skriver pænt til hinanden - det kunne du jo lære noget af.

Anmeld

25. oktober 2010

Meliora

qp skriver:

Hvis man virkelig og inderligt har et ønske om et barn og selv skal punge op for, at komme i behandling så kan man da også - det er vel bare et spørgsmål om, at prioritere lidt anderledes økonomisk og tage lidt ekstra vagter på jobbet 

Nu er vi jo en hel del der ikke har "vagter", men bare et normalt arbejde med fast månedsløn. Der kan man jo ikke arbejde mere end de over 40 timer om ugen man i forvejen gør. Og vi har ligesom fattet at du er imod fertilitetsbehandling, så du behøver ikke gentage det hele tiden og bringe det op i hvert indlæg vi der skal i behandling skriver.

Anmeld

25. oktober 2010

Kruse90

FruRafn skriver:

Nu er vi jo en hel del der ikke har "vagter", men bare et normalt arbejde med fast månedsløn. Der kan man jo ikke arbejde mere end de over 40 timer om ugen man i forvejen gør. Og vi har ligesom fattet at du er imod fertilitetsbehandling, så du behøver ikke gentage det hele tiden og bringe det op i hvert indlæg vi der skal i behandling skriver.

enig syntes vi skal lade den ligge
Vi bliver aldrig enige. og der er ingen grund til at blive ved

kram

Anmeld

25. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
ønskebarn74 skriver:

Der skal selvfølgelig holdes en ordentlig tone selvom man er dybt uenige - her som i alle andre debatter. Hvis et indlæg opleves provokerende så spring det over eller argumenter i en ordentlig tone.

Mvh

Rosa - moderator på baby.dk

Anmeld

25. oktober 2010

Meliora

SeptemberBaby skriver:

HØRT!:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.