Hvilken størrelse brugte jeres nyfødte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2010

JulieE

Begge mine har brugt str 50 fra starten af... faktisk til de var næsten 2 mdr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2010

sarahb

vi brugte 50 i et langt stykke til og så 56 i et godt stykke tid. Jeg ville ikke undvære de små størrelser.
Og vores var 53 ca. og 3560 gr.

Anmeld

23. oktober 2010

wamse

Lærke brugte en 56 fra fødslen og så til hun var 14 dage. Hun var 4350 g. og 54cm ved fødslen

Anmeld

23. oktober 2010

MarleneH

Vi brugte str 50 og gør det stadig og  hun er næsten 5 uger.. men hun var heller ikke særlig stor da hun blev født.. 2980 og 48 cm

Anmeld

23. oktober 2010

K&S

Hejsa

Anton er 3 måneder og bruger stadig str. 50 i bluser og bukser - body´er bruger han str. 56 i

Vi havde ikke rigtig købt noget tøj i str. 50 - så det købte vi, da vi kom hjem fra hospitalet  jeg ville ikke købe for meget i str. 50, før I ved, hvor stor bebse er...!

Anton var 49cm lang og vejede 2914gram ved fødslen - men tabte sig næsten 400gram, så der gik lige et par uger, før han ramte fødselsvægten igen...!

Katja

Anmeld

23. oktober 2010

CA

K&S skriver:

Hejsa

Anton er 3 måneder og bruger stadig str. 50 i bluser og bukser - body´er bruger han str. 56 i

Vi havde ikke rigtig købt noget tøj i str. 50 - så det købte vi, da vi kom hjem fra hospitalet  jeg ville ikke købe for meget i str. 50, før I ved, hvor stor bebse er...!

Anton var 49cm lang og vejede 2914gram ved fødslen - men tabte sig næsten 400gram, så der gik lige et par uger, før han ramte fødselsvægten igen...!

Katja

Det er godt nok meget forskelligt. Heldigvis har vi ret meget vi har lånt, men mangler alligevel lidt i de små størrelser. Jeg tror helelre jeg vil have lidt for meget i skuffen end for lidt. Ved jo ikke om jeg kan tage ud og købe tøj efter fødslen eller hvordan det hele lige ser ud. Og jeg er vist desværre sådan en der helst vil gøre tingene selv og derfor ikke sender andre ud og gøre det

Anmeld

23. oktober 2010

NoName

Carina87 skriver:

Som overskriften lyder, så er jeg i tvivl om hvilken str. tøj et lige er jeg skal have klar til den lilles ankomst. Snakker vi str. 50, 56 eller er vi oppe i 62? Simpelthen så svært at vurdere, så jeg kaster spørgsmålet videre til nogle erfarne kvinder

caroline var 52 ved fødsel og brugte str 50/56... men mest 50, var kun i 56 når det var småt i størrelsen hvis du forstår

Anmeld

23. oktober 2010

K&S

Ih, hvor kan jeg godt følge dig  jeg er på præcis samme måde...!

Manden og jeg tog ud ca. 2 dage efter vi kom hjem fra hospitalet (vi var så også indlagt i 5 dage) - og så fik jeg min mor til at købe nogle små bluser - af den simple grund at jeg ikke kunne finde nogle bluser i str. 50 nogen steder (ikke engang i H&M)  

Jeg havde heller ikke nogen mulighed for at vide, hvor stor Anton var ved fødslen - jeg skulle nemlig havde været ved jordemoder den dag, jeg fødte (og sidste besøg var ca. 1 måned forinden) - men jeg fødte så også 14 dage før tid...!

Anmeld

23. oktober 2010

CA

K&S skriver:

Ih, hvor kan jeg godt følge dig  jeg er på præcis samme måde...!

Manden og jeg tog ud ca. 2 dage efter vi kom hjem fra hospitalet (vi var så også indlagt i 5 dage) - og så fik jeg min mor til at købe nogle små bluser - af den simple grund at jeg ikke kunne finde nogle bluser i str. 50 nogen steder (ikke engang i H&M)  

Jeg havde heller ikke nogen mulighed for at vide, hvor stor Anton var ved fødslen - jeg skulle nemlig havde været ved jordemoder den dag, jeg fødte (og sidste besøg var ca. 1 måned forinden) - men jeg fødte så også 14 dage før tid...!

Nemlig lige det jeg mener. Han var da godt nok en lille en. Uh hvor jeg altså bare glæder mig til at få min ud!

Anmeld

23. oktober 2010

Mor-til-asta-09

Carina87 skriver:

Som overskriften lyder, så er jeg i tvivl om hvilken str. tøj et lige er jeg skal have klar til den lilles ankomst. Snakker vi str. 50, 56 eller er vi oppe i 62? Simpelthen så svært at vurdere, så jeg kaster spørgsmålet videre til nogle erfarne kvinder

min datter var 50cm og vejede 3530, og hun lå ud med str. 44 i 14 dage og derefter str. 50 i 1-1½mdr også 56

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.