Hvilken størrelse brugte jeres nyfødte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.931 visninger
52 svar
0 synes godt om
23. oktober 2010

CA

Som overskriften lyder, så er jeg i tvivl om hvilken str. tøj et lige er jeg skal have klar til den lilles ankomst. Snakker vi str. 50, 56 eller er vi oppe i 62? Simpelthen så svært at vurdere, så jeg kaster spørgsmålet videre til nogle erfarne kvinder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2010

NatasjaL

Carina87 skriver:

Som overskriften lyder, så er jeg i tvivl om hvilken str. tøj et lige er jeg skal have klar til den lilles ankomst. Snakker vi str. 50, 56 eller er vi oppe i 62? Simpelthen så svært at vurdere, så jeg kaster spørgsmålet videre til nogle erfarne kvinder

50 i en uge - 14 dage, ellers 56 :-)

De var 49 og 50 cm ved fødslen.

Anmeld

23. oktober 2010

LRJ

Carina87 skriver:

50 og det var faktisk for stort til hende

Anmeld

23. oktober 2010

DK

Jeg vil sige str. 56! Det er str. 1 mdr. så det vil måske være lidt stort i den første uge men langt langt de fleste børn passer en str. 56!

Anmeld

23. oktober 2010

Halbschön

Carina87 skriver:

Det kommer an på barnets str

Vi købte ikke noget i 50... Lidt i 56 og mest i 62... Fødte en basse på 4570g og 56cm og han brugte kun 56 i en uge, derefter 62....

Anmeld

23. oktober 2010

<3

Ca. 14 dage hver på 50 og 56. Derefter kørte vi hveranden str. altså 62 - 74 - 86 osv. Fordi han voksede så hurtigt. Vi nåede op på str. 104 inden han fyldte et år

Anmeld

23. oktober 2010

merichs

Carina87 skriver:

Nu fik jeg en lille klump på 2980 gram og 50 cm, så vi har brugt 50, men også 56 da vi ikke havde købt særlig meget 50 (regnede med at få en lidt større baby)

Anmeld

23. oktober 2010

CA

Dejligt med så hurtigt svar. Man skulle næsten tro at I vidste at jeg lige nu sidder med hovedet nede i store kasser lånt tøj og gerne vil igennem det nu Tak for hjælpen jeg finder str. 56 frem og gør 62 klar ti hurtigt at finde frem.

Anmeld

23. oktober 2010

saxa

Men Yasmin brugte vi 56 fra start i 14dage - 1måned.. Her anden gang var lillemanden lidt mindre og vi brugte str.50 i en lille uges tid..

Anmeld

23. oktober 2010

B&J

vores dreng brugte str50 i en måned og måske lidt mere....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.