misslea skriver:
Ej hvor vildt, at det har passet så præcist på dine børn....!! Jeg har snakket med min søster idag, og hun har nemlig bogen, så den låner jeg lige af hende... for jeg synes, at det er rigtig rart at have en forståelse for ens barn udviklingsmæssige spring, så man har et bedre udgangspunkt for at forstå eventuelle forandringer i dets væremåde og reaktionsmønstre... 
Med temperamentsfulde børn... hvad mener du så?? 
Børn der skriger meget? Eller "brokker" sig meget??? Eller bare giver meget lyd fra sig???
Mange hilnser fra Lea 
Ja det er simpelthen SÅ vildt, så præcist det har passet - og så på dem begge to! Nu er det sådan, at vi genkender tegnene på spring ca. 1 dag før jeg får en mail fra e-springvækkeuret (www.vidunderligeuger.dk) - Lina er pt. på vej ud af det sidste spring, der er beskrevet i bogen...
Jeg synes generelt at bogen er spændende læsning, netop fordi den beskriver den mentale udvikling, som børn gennemgår - de fleste andre bøger beskriver den fysiske udvikling, men glemmer, at der selvfølgelig også sker noget på det mentale niveau.
Ja, hvad mener jeg med temperamentsfulde børn? Det er svært at beskrive, men begge mine unger har altid været sådan nogle, der "vidste hvad de ville" allerede fra starten af - især Annika er en temperamentsfuld dame og har altid været det...alting har altid været en kamp med hende; søvn, mad... for hun vil sg* selv bestemme hvornår hun vil hvad og hvornår! basta
og ja, sådan var hun også som nyfødt! Lina har et lidt mere roligt gemyt...men hun har stadig temperament...dog knap så meget som storesøster...til gengæld er hun KAMPstædig.... Synes hurtigt man får en fornemmelse af ens barn personlighed: rolig, observerende, nysgerrig, stædig, temperamentsfuld, blid, eftertænksom, utålmodig, glad.... Nu er din lille pige jo kun 11 dage gammel, men mon ikke du allerede har en idé om, hvordan hendes personlighed er? Ellers får du det meget snart