Reagerer alle børn på tigerspring???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2010

lisbethita

misslea skriver:

Hej alle jer skønne damer....

Jaaah altså min datter er jo ikke stor nok til tigerspring endnu, men sad og læste lidt om det her forleden dag, og kom til at tænke.... reagerer alle børn på tigerspring???

Har I alle oplevet en reaktion fra jeres barn/børn, når de gennemgik et af de berømte tigerspring, eller var der ingen reaktion overhovedet???

Hvordan reagerede de, og hvor "længe" reagerede de???

Jeg er lidt nysgerrig, og vil gerne være lidt forberedt, hvis vores datter pludselig begynder at reagere anderledes end normalt!!! Indtil videre har hun været en sand engel, meeeen lad os nu se, hor længe det varer ved....

Håber at høre en masse af jeres erfaringer....

Mange fra Lea med Wilma på 11 DAGE!!!!!

Åh...jeg har altså mærket en del til tigerspring. Min datter har fra dag til dag ændret sig, når hun har været i den periode. Vi har egentligt været heldige men dog ved 4 mrds alderen og nu her hvor hun får tænder og er ved at kravle i 7 mrds alderen, der har der været en del at mærke. 

Det er vist meget forskelligt, hvor meget børnene mærker. Men jeg bruger også vidunderlige uger som hjælp. Kanon bog ;-)

Håber den lille solstråle har det godt ;-)

Stort knus fra Lisbeth og Smilla Sofia ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2010

Tulle28

Tror det er meget forskelligt fra barn til barn.

De første spring mærkede vi ikke så meget til, men 19 og 26 ugers springet har vi helt klart kunne mærke! Som en anden skriver, så er det bare en helt anden baby man har i de dage (uger) det står på og bagefter kan man godt mærke, der er sket en helt masse.

Vi har også bogen "Vidunderlige uger" og ved de sidste spring har der nærmest været et billede af min datter i bogen:-)

Anmeld

23. oktober 2010

Pikku Myy

Vi har aldrig mærket noget til tigerspring hos vores søn.

Jeg tror egentlig også at troen på tigerspring kan gøre det selvforstærkende. Synes jeg har hørt mange mødre der nærmest går og tæller ned og venter i spænding(/frygt) på at barnet skal begynde at "springe". Umiddelbart vil jeg tro at bare dette, kan gøre at barnet reagerer.

På den anden side, kan jeg faktisk godt lide den side af bogen der omhandler hvad det er barnet lærer. Det kan være utroligt spændende at følge hvordan ens barns verden åbner sig op.

Vi har taget det hele som det kom. Og hvis vores søn har virket som om han trængte til ro og nærhed har vi givet ham det. Tror man skal passe på med at gøre det hele til raketforskning.

-Men det er selvfølgelig også nemt for mig at sige når min søn aldrig har været en "springer"

Anmeld

23. oktober 2010

misslea

lisbethita skriver:

Åh...jeg har altså mærket en del til tigerspring. Min datter har fra dag til dag ændret sig, når hun har været i den periode. Vi har egentligt været heldige men dog ved 4 mrds alderen og nu her hvor hun får tænder og er ved at kravle i 7 mrds alderen, der har der været en del at mærke. 

Det er vist meget forskelligt, hvor meget børnene mærker. Men jeg bruger også vidunderlige uger som hjælp. Kanon bog ;-)

Håber den lille solstråle har det godt ;-)

Stort knus fra Lisbeth og Smilla Sofia ;-)

HVordan har du kunne mærke forskel?? Har hun været mere ked, pylret, sovet mindre og den slags??? eller hvordan?

Ja - det er jo nok meget forskelligt, hvor meget og hvornår man mærker noget til de udviklingsspring barnet tager...! OG hvad jeg kan forstå på andres besvarelser, så er der nogle, som slet intet mærker

Jaah lillepigen har det skønt!! Jeg har lavet små bitte fodaftryk af hendes dejlige fod idag, som mine forældre skal have i gave!! De har nemlig aftryk af alle deres børnebørns fødder, og Wilmas fod skal selvfølgelig tilføjes samlingen!!! Nååårrh hvor er sådan et lille fodaftryk altså nuttet!!!

Mange knus fra Lea

Anmeld

23. oktober 2010

misslea

pokulati skriver:

Vi har aldrig mærket noget til tigerspring hos vores søn.

Jeg tror egentlig også at troen på tigerspring kan gøre det selvforstærkende. Synes jeg har hørt mange mødre der nærmest går og tæller ned og venter i spænding(/frygt) på at barnet skal begynde at "springe". Umiddelbart vil jeg tro at bare dette, kan gøre at barnet reagerer.

På den anden side, kan jeg faktisk godt lide den side af bogen der omhandler hvad det er barnet lærer. Det kan være utroligt spændende at følge hvordan ens barns verden åbner sig op.

Vi har taget det hele som det kom. Og hvis vores søn har virket som om han trængte til ro og nærhed har vi givet ham det. Tror man skal passe på med at gøre det hele til raketforskning.

-Men det er selvfølgelig også nemt for mig at sige når min søn aldrig har været en "springer"

Ja jeg tror faktisk, at du kan have ret i, at man også kan være med til at fremdyrke nogle reaktioner, hvis man blot sidder og venter på, at de skal komme!!! Man ser måske pludselig ting, som i virkeligheden ikke er der!!!

Men samtidig har jeg det rigtig godt med at sætte mig ind i den udvikling min datter gennemgår, så kunsten må være at finde en mellemvej, hvor man bare bliver opmærksom på nogle eventuelle reaktionsmøstre -- og ellers forsøger at tage tingene som de kommer og lytte til barnets signaler...

Anmeld

23. oktober 2010

Ida.

Nej - ikke alle børn reagerer...i hvert fald ikke lige kraftigt....i bogen står der, at et temperamentsfuldt spædbarn typisk vil reagere kraftigere på springene...så jeg tror det er meget afhængigt af barnets personlighed...

Den kære bog "vidunderlige uger" har været min bibel med begge pigerne - og den har passet fuldstændig og aldeles præcist - så præcist, at det har været decideret skræmmende! De har fulgt springene til punkt og prikke med tidspunkt, varighed og tilegnelsen af nye færdigheder efter endt tigerspring (det har dog ikke altid været lige præcist de færdigheder, som bogen beskriver - f.eks. mht. den motoriske udviklling)... Så jeg har brugt bogen rigtig meget - har nydt at kunne læse, at det ikke bare var mine børn, der opfører sig kropumuligt ind imellem

Springenes varighed har varieret...

Anmeld

23. oktober 2010

misslea

idamaria83 skriver:

Nej - ikke alle børn reagerer...i hvert fald ikke lige kraftigt....i bogen står der, at et temperamentsfuldt spædbarn typisk vil reagere kraftigere på springene...så jeg tror det er meget afhængigt af barnets personlighed...

Den kære bog "vidunderlige uger" har været min bibel med begge pigerne - og den har passet fuldstændig og aldeles præcist - så præcist, at det har været decideret skræmmende! De har fulgt springene til punkt og prikke med tidspunkt, varighed og tilegnelsen af nye færdigheder efter endt tigerspring (det har dog ikke altid været lige præcist de færdigheder, som bogen beskriver - f.eks. mht. den motoriske udviklling)... Så jeg har brugt bogen rigtig meget - har nydt at kunne læse, at det ikke bare var mine børn, der opfører sig kropumuligt ind imellem

Springenes varighed har varieret...

Ej hvor vildt, at det har passet så præcist på dine børn....!! Jeg har snakket med min søster idag, og hun har nemlig bogen, så den låner jeg lige af hende... for jeg synes, at det er rigtig rart at have en forståelse for ens barn udviklingsmæssige spring, så man har et bedre udgangspunkt for at forstå eventuelle forandringer i dets væremåde og reaktionsmønstre...

Med temperamentsfulde børn... hvad mener du så??

Børn der skriger meget? Eller "brokker" sig meget??? Eller bare giver meget lyd fra sig???

Mange hilnser fra Lea

Anmeld

23. oktober 2010

Ida.

misslea skriver:

Ej hvor vildt, at det har passet så præcist på dine børn....!! Jeg har snakket med min søster idag, og hun har nemlig bogen, så den låner jeg lige af hende... for jeg synes, at det er rigtig rart at have en forståelse for ens barn udviklingsmæssige spring, så man har et bedre udgangspunkt for at forstå eventuelle forandringer i dets væremåde og reaktionsmønstre...

Med temperamentsfulde børn... hvad mener du så??

Børn der skriger meget? Eller "brokker" sig meget??? Eller bare giver meget lyd fra sig???

Mange hilnser fra Lea

Ja det er simpelthen SÅ vildt, så præcist det har passet - og så på dem begge to! Nu er det sådan, at vi genkender tegnene på spring ca. 1 dag før jeg får en mail fra e-springvækkeuret (www.vidunderligeuger.dk) - Lina er pt. på vej ud af det sidste spring, der er beskrevet i bogen...

Jeg synes generelt at bogen er spændende læsning, netop fordi den beskriver den mentale udvikling, som børn gennemgår - de fleste andre bøger beskriver den fysiske udvikling, men glemmer, at der selvfølgelig også sker noget på det mentale niveau.

Ja, hvad mener jeg med temperamentsfulde børn? Det er svært at beskrive, men begge mine unger har altid været sådan nogle, der "vidste hvad de ville" allerede fra starten af - især Annika er en temperamentsfuld dame og har altid været det...alting har altid været en kamp med hende; søvn, mad... for hun vil sg* selv bestemme hvornår hun vil hvad og hvornår! basta og ja, sådan var hun også som nyfødt! Lina har et lidt mere roligt gemyt...men hun har stadig temperament...dog knap så meget som storesøster...til gengæld er hun KAMPstædig.... Synes hurtigt man får en fornemmelse af ens barn personlighed: rolig, observerende, nysgerrig, stædig, temperamentsfuld, blid, eftertænksom, utålmodig, glad.... Nu er din lille pige jo kun 11 dage gammel, men mon ikke du allerede har en idé om, hvordan hendes personlighed er? Ellers får du det meget snart

Anmeld

23. oktober 2010

Mira0911

Julie har ikke reageret på de forskellige faser/tigerspring... 

Anmeld

23. oktober 2010

misslea

idamaria83 skriver:

Ja det er simpelthen SÅ vildt, så præcist det har passet - og så på dem begge to! Nu er det sådan, at vi genkender tegnene på spring ca. 1 dag før jeg får en mail fra e-springvækkeuret (www.vidunderligeuger.dk) - Lina er pt. på vej ud af det sidste spring, der er beskrevet i bogen...

Jeg synes generelt at bogen er spændende læsning, netop fordi den beskriver den mentale udvikling, som børn gennemgår - de fleste andre bøger beskriver den fysiske udvikling, men glemmer, at der selvfølgelig også sker noget på det mentale niveau.

Ja, hvad mener jeg med temperamentsfulde børn? Det er svært at beskrive, men begge mine unger har altid været sådan nogle, der "vidste hvad de ville" allerede fra starten af - især Annika er en temperamentsfuld dame og har altid været det...alting har altid været en kamp med hende; søvn, mad... for hun vil sg* selv bestemme hvornår hun vil hvad og hvornår! basta og ja, sådan var hun også som nyfødt! Lina har et lidt mere roligt gemyt...men hun har stadig temperament...dog knap så meget som storesøster...til gengæld er hun KAMPstædig.... Synes hurtigt man får en fornemmelse af ens barn personlighed: rolig, observerende, nysgerrig, stædig, temperamentsfuld, blid, eftertænksom, utålmodig, glad.... Nu er din lille pige jo kun 11 dage gammel, men mon ikke du allerede har en idé om, hvordan hendes personlighed er? Ellers får du det meget snart

Ja du har helt ret.... der gemmer sig såå mange fantastiske aspekter i barnets mentale udvikling, og det er bestemt interessant at sætte sig ind i!! Jeg tænker i hvert fald, at det vil åbne ens perspektiv og forståelse af barnet!!!

Jo - jeg har allerede et indtryk af at vores lille fis vil frem i verden!!! Hun er nu ret "nem" indtil videre..... brokker sig, når hun er sulten og brystet er så spændt så hun ikke rigtig kan få fat eller når hun har lavet i bleen!! Ellers sover hun det meste af tiden, og er nem at få til at falde til ro, selvom det ikke lge er på armen af mig eller min mand!!!

Men jeg tænker hele tiden... at så nem vil hun ikke fortsætte med at være!! Det er bare begynderheld... heheh !!! Tror jeg prøver at forberede mig på, at der kan komme andre tider....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.