Reagerer alle børn på tigerspring???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.320 visninger
39 svar
0 synes godt om
23. oktober 2010

misslea

Hej alle jer skønne damer....

Jaaah altså min datter er jo ikke stor nok til tigerspring endnu, men sad og læste lidt om det her forleden dag, og kom til at tænke.... reagerer alle børn på tigerspring???

Har I alle oplevet en reaktion fra jeres barn/børn, når de gennemgik et af de berømte tigerspring, eller var der ingen reaktion overhovedet???

Hvordan reagerede de, og hvor "længe" reagerede de???

Jeg er lidt nysgerrig, og vil gerne være lidt forberedt, hvis vores datter pludselig begynder at reagere anderledes end normalt!!! Indtil videre har hun været en sand engel, meeeen lad os nu se, hor længe det varer ved....

Håber at høre en masse af jeres erfaringer....

Mange fra Lea med Wilma på 11 DAGE!!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2010

serinasmor

det eneste bøvl vi har haft af de berømte tigerspring ( hvad vi har opdaget i hvert fald) er at hun bare ikke sover helt så meget til middag ( eller de 2 lure hun har i løbet af dagen) som hun plejer at gøre ... ellers opdager vi kun at hun nu pludseligt kan en masse nyt

håber det kommer til at gåm mindst lige så smertefrit for jer

serinasmor

Anmeld

23. oktober 2010

Mor til Frederic og Freya

Læste bogen; de vidunderlige uger (tror jeg den hedder)

For at få et indblik i hvad der sker med dem - hvordan - hvorfor - reaktioner osv.

Så jeg var lidt forberedt på at han evt ville være mere pylret, sove mere - mor glad mm.

Men ingen reaktioner fra ham, ikke en. Men fulgte med i bogen, ifald der nu kom noget.

Anmeld

23. oktober 2010

Brams

Lærke har reageret på nogle af tigerspringene (ved at være mere pylret, morsyg, ikke ville sove så godt osv.) og andre slet ikke. Det er meget forskelligt fra barn til barn, også om de reagerer kraftigt eller om det kun er ganske lidt

Anmeld

23. oktober 2010

Kristina V

Tænker: Hva er et tigerspring??

Har 2 bøn, har undre mig over at folk altid snakker om tigerspring. Det er lidt som om når der opstår et lille probæem kalder folk det et tigerspring.
Men er der nogle af jer kloge damer der kan fortælle mig hva det er?

Anmeld

23. oktober 2010

ekzunz

Kristina V skriver:

Tænker: Hva er et tigerspring??

Har 2 bøn, har undre mig over at folk altid snakker om tigerspring. Det er lidt som om når der opstår et lille probæem kalder folk det et tigerspring.
Men er der nogle af jer kloge damer der kan fortælle mig hva det er?

Ha ha - jeg har også 2 børn, og har aldrig læst bogen eller følt behov for det. Jeg tror det er en eller anden som scorer nogle penge på en bog om at børn er børn, og at de reagerer, ændrer sig, er uforudsigelige osv osv...... Og man kan vel altid komme og påstå at ens barn bare sprang et tigerspring over eller fik et for tidligt...... Fup og humbug - tænker jeg....

Anmeld

23. oktober 2010

Pige2009

Jaaah altså min datter er jo ikke stor nok til tigerspring endnu, men sad og læste lidt om det her forleden dag, og kom til at tænke.... reagerer alle børn på tigerspring???

Har I alle oplevet en reaktion fra jeres barn/børn, når de gennemgik et af de berømte tigerspring, eller var der ingen reaktion overhovedet???

Jeg er lidt nysgerrig, og vil gerne være lidt forberedt, hvis vores datter pludselig begynder at reagere anderledes end normalt!!! Indtil videre har hun været en sand engel, meeeen lad os nu se, hor længe det varer ved....

Laura har kun reageret en gang og der varede det en lille uges tid - hun fylder 1 år på mandag  Hendes reaktion kom til udtryk ved at hun var vågen et par gange i løbet af natten og lidt pjevset

Anmeld

23. oktober 2010

NatasjaL

misslea skriver:

Jeg har aldrig kunne mærke på mine børn at de har haft tigerspring :-)

Anmeld

23. oktober 2010

MariaJ

Jeg hælder også lidt til fup og humbug siden. Jeg har ikke mærket nogen tydelig sammenhæng mellem de postulerede tigerspring og perioder hvor hun har været mere urolig, tryghedssøgende eller lignende. Jeg synes også det er vanskeligt at vurdere, da "tigerspringene" jo skal komme med ganske jævne mellemrum og kan vare i ugevis, så man skal jo nærmest sidde med bogen og krydse af for hvert tigerspring for at vide om den periode man er inde i er det ene eller det andet.  

Anmeld

23. oktober 2010

klmf

Jeg købte Vidunderlige Uger for at finde ud af om det var der forklaringen kunne ligge på vores drengs skrigeri. Det er en fin bog og dens beskrivelse af børns udvikling er fascinerende. Men den passer ikke en meter på Oliver....Ikke engang tilnærmelsesvis.

Så jeg solgte den igen, har skrottet begrebet tigerspring i min verden og er tilbage til at sige 'det er bare en periode'.... Og det fungerer fint for os

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.