Er det mig der er urimelig eller er det min svigermor...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2010

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Jeg synes, at det er utroligt synd for din kæreste, at han har sådan en mor, og når jeg hører om mennesker, der har skulle stå model til det, fatter man jo ikke at de kan blive ved med at tilgive og give plads i deres hjerte. Men det må jo være fordi de aldrig er kommet forbi barnet i dem selv og håber på, at det vil blive bedre.
Og det sværeste er naturligvis, at erkende, at det aldrig bliver bedre.
Han ville jo nok have godt af at få en lang samtale med en psykolog, så han kan lære at give slip, sådan at I begge kan komme videre med jeres liv uden hende.
Jeg ønsker jer alt det bedste og 1000 kærlige knus

Sussie

og forresten er han ved at søge om tilskud til samtaler med psykolog i forb. med hans fars død... Vil da opfordre ham til at komme lidt ind på det med hans mor der....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Mjaa joee,  jeg har det jo ikke sådan at jeg slet ikke gider hende, men hun skal respektere mig og min familie. Dvs. hendes barnebarn og søn.

Jeg ønsker jo heller ikke at min kæreste skal slippe sin mor, men jeg synes bare det er synd, at han så ofte skal skuffes. Det har han ikke fortjent. Ville bare ønske at hun kunne sige tingene som de er i stedet for bare at gemme sig, og lade som om hun skal andre ting eller at hun lader være at tage telefonen...men det er nok for stort et ønske... Men så ville jeg bar ønske at min kæreste kunne lade være med at håbe der hvor vi andre holder op... men det er jo svært når det er hans mor.

Vi har meget forskellig baggrund, men mon ikke jeg ville have det lige som han, hvis det var min mor. Det gør bare så ondt at se på!

Jeg kan kun give dig så evigt ret søde ven.
Og det er bare så synd for ham.

Anmeld

23. oktober 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

og forresten er han ved at søge om tilskud til samtaler med psykolog i forb. med hans fars død... Vil da opfordre ham til at komme lidt ind på det med hans mor der....

Det synes jeg du skulle tage og foreslå ham, jeg tror det vil være rigtigt godt for ham.

Anmeld

23. oktober 2010

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Det synes jeg du skulle tage og foreslå ham, jeg tror det vil være rigtigt godt for ham.

Ja det tror jeg også. Tak søde!

Anmeld

23. oktober 2010

saxa

Anonym skriver:

Jamen har I aldrig lyst til at holde det bare jeres egen lille familie?

Jo det har vi da - men det at holde med vores forældre vægter alligevel lidt højere.. Både for vores egen og børnenes skyld.. De er jo også en stor del af vores liv.. Og det er med at nyde dem mens de er her.. For det kan gå hurtigt nok med at komme herfra..

Anmeld

23. oktober 2010

anna-jonas

N&J skriver:

Når folk fra plejehjem kan holde jul hjemme ved deres familier så kan I vel også, tænker lidt at det bliver den samme disskussion hvert år, så jeg ville holde julen selv og så invitere, og hvis det er for besværligt for dine forældre, jamen hvad så med at låne et sted hvor det ikke er et problem for dem med trappen, så kan de alle komme, jeg syntes faktisk ikke det ville være fair overfor din kæreste at tage hjem til dine forældre og jeg syntes ikke det ville være fair overfor dig at tage hjem til hans mor.. så et kompromis hvor det er jer der holder og så invitere ville være mest fair, og så må I finde en løsning på trappeproblemet.. men hvis du har flere søskene, hvorfor så ikke holde julen hjemme ved en af dem med dine forældre og din svigermor, så kan alle tage hjem når de vil.. 

Det er tros alt kun en dag om året... 

Enig............

Herhjemme har vi næsten samme problemstilling..............og vi har nu i 4 år holdt jul herhjemme, og har inviteret. Svigermor har sagt nej tak hver gang, men det er så hendes valg, som jeg på ingen måde tager på mig ( det har jeg måtte lære).

Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.