Er det mig der er urimelig eller er det min svigermor...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2010

sandratobias

Puha svær situation... Ved ikk lige hva du ska vælge... Selvfølgelig vælger man for det meste altid sin egen familie først.. 

Men ved oz blev vi enige om at vi skiftede... Altså det ene år jul ved f.els. min mor og nytår ved min far og året efter ved f.eks. jul ved hans mor og nytår ved hans far.. 

Vi ved ikk endnu helt hvem af hans forældrre vi ska holde ved endnu.. Men jeg regner med hans mor... Nytår den blir lidt svære da vi lå på sygehuset med sønnen her sidste nytår, hvor vi sku ha holdt ved min mor... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2010

Anonym trådstarter

Måske er julen for ham den dag hvor hele familien samles?

Tværtimod, det er vist mere mig, der har haft det sådan, men jeg kan godt se, at når man ikke kan blive enig, må man jo holde det alene... Så er der ikke nogen der bliver snydt...

Jeg VED godt at det kan være VILDT hårdt med en HEL familie samlet på 1 sted en dag (tro mig, vi har 6 børn mellem ½ og 5 år bare min søster og jeg) men alligevel føler jeg, at det er den ene dag om året hvor man bare må bide forskellighederne i sig, og alle bør samles... jeg husker som barn KÆÆÆMPE juleaftener, hvor vi alle sværmede om træet og fik tiden til at gå med at finde stjernekastere som vi futtede af, ind til maden stod på bordet.

Jeg ville virkelig føle det som "just another day" hvis jeg skulle sidde kun min kæreste (har ikke nogen) og vores børn juleaften...

Kan det være din kæreste har det lige sådan?

Og så er der selvfølgelig nok det faktum at han jo mistede sin far, og ikke nåede at fejre hans sidste jul sammen med ham, og han er måske bange for det skal ende med det samme med hans mor?

Ja det er muligt at han er bange for det, men det er jeg da osse med mine forældre, som jo er ældre mennesker på over 80... hans mor er 50... men når alt kommer til alt kan det jo ske for hvem som helst, når som helst... derfor synes jeg jo det var rimeligt for alle, hvis vi holdt det alene som familie... Men giver mig i år, da han jo har det hårdt pt. Men juleaften ville ALDRIG blive "Just another day", selv om det blev holdt alene som familie..... Og han siger osse hvert eneste år, at julen er for børnene...men hvem er børnene så..

aj jeg tænker bare en masse højt, men kan da godt se det er svært når i ikke kan blive enige...

Men ja, umiddelbart ville det aller bedste kompromis jo være at i holdt det hjemme, og alle der så havde lyst kunne være velkomne...

Anmeld

23. oktober 2010

Anonym trådstarter

morx4 skriver:

her fejre vi jul med hele familien. :-D måske også en løsning?

mine forældre fejrede det alene på juleaften, og tog så skiftevis juledag og nytår hos hver af bedsteforældrene, men altid os (mor far og børn) sammen... man er vel en familie og ikke bare 2 mennesker der har børn sammen? :-)

pøj pøj med det

mvh Marie -som ABSOLUT ikke synes du er urimelig!!!!

Ja, det var jo også sådan jeg gerne ville have det... altså jul alene vores lille familie, og så juledage med min familie og svigerfamilie...

Anmeld

23. oktober 2010

Anonym trådstarter

Ox. skriver:

Vil bare sige - vi lever kun en gang, og det er dælme surt at fortryde noget så vigtigt senere hen ..

Herhjemme gik vi på kompromis og var ved hans familie første år, og i år er det så min, selvom det ene hold sidder selv - jamen så er man hos dem næste år ..

Det må også gøre ondt i sjælen på din kæreste ..

En af jer må bide i det sure æble og imødekomme hinanden lidt i stedet for det, som undskyld, jeg ser, som et lidt sjovt problem, at man som voksne mennesker, ikke kan finde ud af at 'deles' om julen i stedet for at splittes ..

Undskyld, men du bad om meninger ..

Du behøver ikke undskylde... men det er jo netop problemet.... Jeg kan GODT se det fornuftige i at skiftes, men det har min kæreste aldrig villet, da hans far så skulle holde det "alene" altså med andre end lige familien, hvis det var. Men vil han ikke skiftes, så vil jeg da heller ikke holde jul med hans familie... Fair skal være fair... Men nu har jeg sagt det er ok i år (især fordi han har det ekstra hårdt nu her), og så håber jeg bare at han mener det, når han siger at julen bliver hos mine forældre næste år....

Anmeld

23. oktober 2010

Anonym trådstarter

Shibby skriver:

Simpelt. Hold jul ved dine forældre. De opføre sig i det mindste ikke som &¤¤"&##""¤(%...!!!

Så simpelt er det desværre ikke, da der er store følelser i klemme... Jeg elsker jo min kæreste, og ved han har ekstra behov pt.

Anmeld

23. oktober 2010

Anonym trådstarter

sandratobias skriver:

Puha svær situation... Ved ikk lige hva du ska vælge... Selvfølgelig vælger man for det meste altid sin egen familie først.. 

Men ved oz blev vi enige om at vi skiftede... Altså det ene år jul ved f.els. min mor og nytår ved min far og året efter ved f.eks. jul ved hans mor og nytår ved hans far.. 

Vi ved ikk endnu helt hvem af hans forældrre vi ska holde ved endnu.. Men jeg regner med hans mor... Nytår den blir lidt svære da vi lå på sygehuset med sønnen her sidste nytår, hvor vi sku ha holdt ved min mor... 

Ja, det kan jeg godt se er lidt svært. Det er osse det jeg synes er så irriterende altså... At man kan komme i knibe på den måde, at det et enkelt år simpelthen ikke kan lade sig gøre, at være hos dem det var planlagt hos...

Årh altså, hvorfor kan man ikke bare holde en stille og rolig juleaften hos sig selv uden alle de skide problemer... Hvor ville det da være hyggeligt. Jeg synes i hvert fald det var hyggeligt og stille, roligt og afslappende sidste år, hvor vi var alene.. Måske hænger det sammen med at jeg aldrig har holdt en jul helt alene med mine forældre og søskende..kun én gang, hvor der så kom gæster ret tidligt på aftenen fordi de syntes det var så trist at vi sad alene... Og det var den bedste jul ever, indtil der kom gæster!!! ØV.

Anmeld

23. oktober 2010

sandratobias

Anonym skriver:

Ja, det kan jeg godt se er lidt svært. Det er osse det jeg synes er så irriterende altså... At man kan komme i knibe på den måde, at det et enkelt år simpelthen ikke kan lade sig gøre, at være hos dem det var planlagt hos...

Årh altså, hvorfor kan man ikke bare holde en stille og rolig juleaften hos sig selv uden alle de skide problemer... Hvor ville det da være hyggeligt. Jeg synes i hvert fald det var hyggeligt og stille, roligt og afslappende sidste år, hvor vi var alene.. Måske hænger det sammen med at jeg aldrig har holdt en jul helt alene med mine forældre og søskende..kun én gang, hvor der så kom gæster ret tidligt på aftenen fordi de syntes det var så trist at vi sad alene... Og det var den bedste jul ever, indtil der kom gæster!!! ØV.

Et eller andet sted har jeg det sådan at hvis vi ska holde nytår ved en af hans forældre i år så må det være det, for ellers kommer der ged i hele vores "system" og det orker jeg heller ikk... Nu ved jeg heller ikk 100% hvordan julen kommer til og se ud med hensyn til min graviditet, da jeg fødte 1. gang 2 måneder for tidligt... Og ville det ske igen (som jeg forhåbentligt ikk gør) så er det lige omkring jul... 

Vi havde snakket om og holde selv, men et eller andet sted, hvor fedt er det og holde jul 3 mennesker... Jeg zyz ikk det lyder ret hyggeligt, og det er jo oz en stor vigtighed for mig (altså hyggen)

Vi havde oz snakket om og invitere begge sider af forældre, meeen det holder pengepungen ikk til i år, så den er droppet igen... 

Men er nu glad for at vi fra starten aftalte og skiftes imellem forældrene... Det gør det meget nemmere, hvis man kan det... 

Men håber da at i kommer til den bedste beslutning/løsning... 

Anmeld

23. oktober 2010

Anonym trådstarter

sandratobias skriver:

Et eller andet sted har jeg det sådan at hvis vi ska holde nytår ved en af hans forældre i år så må det være det, for ellers kommer der ged i hele vores "system" og det orker jeg heller ikk... Nu ved jeg heller ikk 100% hvordan julen kommer til og se ud med hensyn til min graviditet, da jeg fødte 1. gang 2 måneder for tidligt... Og ville det ske igen (som jeg forhåbentligt ikk gør) så er det lige omkring jul... 

Vi havde snakket om og holde selv, men et eller andet sted, hvor fedt er det og holde jul 3 mennesker... Jeg zyz ikk det lyder ret hyggeligt, og det er jo oz en stor vigtighed for mig (altså hyggen)

Vi havde oz snakket om og invitere begge sider af forældre, meeen det holder pengepungen ikk til i år, så den er droppet igen... 

Men er nu glad for at vi fra starten aftalte og skiftes imellem forældrene... Det gør det meget nemmere, hvis man kan det... 

Men håber da at i kommer til den bedste beslutning/løsning... 

Tak, nu er i år og næste år i hvert fald planlagt...

Så må vi tale om, hvad vi gør fremover.

Anmeld

23. oktober 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Tak for krammet. Det blev taget imod med glæde.

Svigermor holder jul her (læs evt. svarene til nogle af de andre).

Hun drikker ikke når hun er her, så "ødelagt" bliver julen nok ikke, men jeg ville nu allerhelst holde det selv. Men hva' det går jo nok altsammen og det er såmænd ikke så meget for min skyld. Det er mere retfærdigheden i det tror jeg... Min kæreste vil ikke holde jul hos mine forældre, men vil have at jeg skal holde med hans mor....??? Og det er jo ikke fair... men har sagt til ham at næste år bliver det hos mine forældre og dernæst alene igen...

Jeg glemmer bare aldrig en jul, hvor min kæreste holdt jul for både hans bror, far og mor... Jeg ventede på at blive hentet af nogen til kaffetid som jeg skulle køre med hjem til mine forældre,  mens jeg ventede sad jeg og kiggede og hørte på at min kæreste desperat blev ved med at ringe til sin mor, som han havde glædet sig til kom og holdt jul sammen med dem. Hver gang blev den ikke taget (mobil tlf). Jeg kunne ikke blive ved med at holde til at se på det, så jeg ringede med hemmeligt nr. til svigermor, som så tog telefonen. Jeg svarede ikke, men lagde bare på... Gik derefter ind og fortalte det til min kæreste mens vi var alene, hvad jeg havde gjort og at han ikke skulle ringe mere, men "indse" at hun ikke kom. Det ville bare have været så meget rarere, hvis hun i det mindste kunne sige det i stedet for bare at blive væk. Manden blev jo ved med at håbe for pokker!!!

Jeg synes, at det er utroligt synd for din kæreste, at han har sådan en mor, og når jeg hører om mennesker, der har skulle stå model til det, fatter man jo ikke at de kan blive ved med at tilgive og give plads i deres hjerte. Men det må jo være fordi de aldrig er kommet forbi barnet i dem selv og håber på, at det vil blive bedre.
Og det sværeste er naturligvis, at erkende, at det aldrig bliver bedre.
Han ville jo nok have godt af at få en lang samtale med en psykolog, så han kan lære at give slip, sådan at I begge kan komme videre med jeres liv uden hende.
Jeg ønsker jer alt det bedste og 1000 kærlige knus

Sussie

Anmeld

23. oktober 2010

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Jeg synes, at det er utroligt synd for din kæreste, at han har sådan en mor, og når jeg hører om mennesker, der har skulle stå model til det, fatter man jo ikke at de kan blive ved med at tilgive og give plads i deres hjerte. Men det må jo være fordi de aldrig er kommet forbi barnet i dem selv og håber på, at det vil blive bedre.
Og det sværeste er naturligvis, at erkende, at det aldrig bliver bedre.
Han ville jo nok have godt af at få en lang samtale med en psykolog, så han kan lære at give slip, sådan at I begge kan komme videre med jeres liv uden hende.
Jeg ønsker jer alt det bedste og 1000 kærlige knus

Sussie

Mjaa joee,  jeg har det jo ikke sådan at jeg slet ikke gider hende, men hun skal respektere mig og min familie. Dvs. hendes barnebarn og søn.

Jeg ønsker jo heller ikke at min kæreste skal slippe sin mor, men jeg synes bare det er synd, at han så ofte skal skuffes. Det har han ikke fortjent. Ville bare ønske at hun kunne sige tingene som de er i stedet for bare at gemme sig, og lade som om hun skal andre ting eller at hun lader være at tage telefonen...men det er nok for stort et ønske... Men så ville jeg bar ønske at min kæreste kunne lade være med at håbe der hvor vi andre holder op... men det er jo svært når det er hans mor.

Vi har meget forskellig baggrund, men mon ikke jeg ville have det lige som han, hvis det var min mor. Det gør bare så ondt at se på!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.