Anonym skriver:
Kæresten siger det er mig... 
Det er sådan, at vi de sidste to år har diskuteret, hvad vi skulle til jul... Altså efter vi har fået barn, for inden da holdt vi bare hver for sig med vores forældre...
Det første år var vores datter kun 3 mdr. gammel, så vi blev efter megen diskussion enige om at holde det hver for sig. Jeg tog så datteren med hos mine forældre. Jeg ønskede dengang, at vi holdt det alene bare os tre, men det ville han ikke, da han ikke ville have at hans far skulle sidde alene. Men hvorfor skulle det lige være os og ikke hans bror, der holdt jul hos ham. Mine forældre skulle jo osse sidde alene.
Sidste år, var det samme problem... Men der fik jeg ham overtalt til at holde jul herhjemme os tre alene, da jeg gerne vil skabe vores egne traditioner og synes det er mest rimeligt...
Han mener at hans forældre var "vigtigere" end mine, da mine forældre har flere børn... Men det ændrede jo ikke på, at mine forældre osse sad alene... Så jeg synes jo ikke der var nogen forskel...
Nu er der så sket det sørgelige, at hans far gik bort i august, og så kan man jo tænke at det er ærgeligt vi ikke holdt jul hos ham, men det samme kunne jo være sket for hvem som helst... det kan man jo ikke vide. Mine forældre er begge over 80 og det var hans far næsten osse, og jeg kan ikke bære tanken om at vi vælger den ene frem for den anden, så hellere holde det for os selv...
Men nu har hans mor spurgt om vi skal holde jul sammen i år, og kæresten kræver et svar i morgen, for der skal helst svares med det samme, ellers bliver hans mor fornærmet og ser det som en afvisning... Så sagde jeg, at det da ikke kan være mit problem, hvis hun bliver fornærmet over det... Vi har jo ikke engang selv talt om juleaften endnu...
Jeg har det bare træls med det, hvis vi skal være sammen med hans mor, og mine forældre skal sidde alene... De kan ikke komme her, da de ikke kan gå op af vores trapper.... Så jeg sagde til kæresten at jeg kunne prøve at foreslå mine forældre at vi og svigermor kommer der (og vi splejser om og laver maden)... men det ved jeg ikke om mine forældre har lyst til, da de hurtigt bliver trætte og min far slapper ikke så godt af, når der er gæster... altså udover nærmeste familie.... Jeg sagde, at det jo ikke var sikkert de kunne svare på det til i morgen... Og så får jeg at vide, at jeg skal svare i morgen, da hun ellers bliver fornærmet.
Hun er en meget "stolt" dame,50 år, alkoholiker, har svigtet hendes søn og os flere gange, senest 3 gange efter svigerfars begravelse (hun og svigerfar har aldrig været gift eller kærester)... hvor han havde allermest brug for hende.. Så jeg synes egentlig ikke vi skylder hende noget... Plus at hun har skrevet i en sms engang til min kæreste at hun ikke kan fordrage mig. Og mange gange førhen har hun svigtet sin søn til jul... Sagt at hun ville komme, og kom så ikke alligevel, og har ikke engang ringet eller taget tlf, når han ringede..... 
Hvorfor er det altid iiih og åååh så synd for hende, og hvorfor skal hun altid blive så skide fornærmet over bagateller. Og så er det mig der kommer til at høre for det...
Er det virkelig mig der er helt gal på den???
Skal lige siges at min kæreste kun har sin mor tilbage, da han og hans bror ikke taler sammen, og ikke har gjort det i mange år. Så jeg kan jo på en måde godt forstå ham, men så alligevel ikke... Hvor mange gange skal hun have lov til at pisse på mig/os, og stadig skal man gå på nåle, når man er omk. hende for at hun ikke bliver fornærmet..
Engang sagde jeg noget (husker ikke hvad) og hun fór op i en spids... min kæreste endte da med at smide hende ud, da jeg var brudt ud i gråd, for jeg anede simpelthen ikke hvad der udløste det, for jeg sagde intet ondt til hende... Dengang kendte jeg hende ikke så godt... Nu trækker jeg på skuldrene af det eller bliver hammer irriteret på at hun er så skide barnlig....... Øv det er bare øv!
her fejre vi jul med hele familien. :-D måske også en løsning?
mine forældre fejrede det alene på juleaften, og tog så skiftevis juledag og nytår hos hver af bedsteforældrene, men altid os (mor far og børn) sammen... man er vel en familie og ikke bare 2 mennesker der har børn sammen? :-)