Prinsesse?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2010

MyBaby

Jeg havde det helt ligesom dig - inden jeg selv fik en lille prinsesse....  Jeg syntes også, det var HELT forkert at bruge den betegnelse - lidt ligesom jeg heller ikke synes om at kalde min kæreste for skat! MEN MEN MEN så fik vi en lille datter og jeg tror, noget af det første min kæreste sagde til hende var, at hun var fars lille prinsesse! Så jeg må tage det i mig igen! Når vi bruger det, betyder det dejlige, skønne, smukke lille pige, med masser af prinsessenykker!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2010

Kloster

Hej.

Nu har jeg ingen piger, men ene drenge. Og for mig, ligger kaldenavnet "prinsesse" bare sååå langt fra mig. Ja jeg krummer virkelig tæer af det. For mig er det total sukker-sødt  -agtig. Det er for mig en parodi på at vil nusse, pusse og klæde sine børn som "prinsesser/prinser". Det totale perfekte.... Det er ikke tilkendt folk der kalder deres døtre og sønner dette, men jeg svarer bare på indlægget.

Jeg har heller ikke prinser. Mine drenge er ganske almindelige børn. Nogle rigtige møg-unger, djævle-yngel, Pine, Plage og Pommefrit, super lækre knægte og mine skønne drenge. Men prinser bliver de sgu aldrig. Så pæne er de ikke i deres opdragelse, men de er mine drenge og jeg elsker dem.

Anmeld

21. oktober 2010

otlitrom

Bavianis skriver:

Jeg har også engang tænkt over det - at jeg ikke synes at ordet prins eller prinsesse var specielt fedt. Men... Så kom jeg til at tænke på, at jeg jo også selv bruger forskellige mærkelige navne til min baby, det er bare nogle andre navne (se evt. nederst).

Så prinsesse, prut, numse, spire, bønne eller abekat - det er vel bare personlige udviklinger af "skat"

Knus og kram,

Susanne

Meget enig! Jeg er som udgangspunkt heller ikke så meget for at sige prins/prinsesse til børn... Men! Jeg gør det engang i mellem. Kæresten kalder mig også en sjælden gang for "Sessa", som er forkortelse af prinsesse... Men herhjemme er prutfis, lilleskid, bølle, basse, pølse, skattegris, muddi-tut eller trold mere brugt.. For det er skøre ord med kærlighed, og det synes vi nok er mere "os" end prins og prinsesse!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.