Prinsesse?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2010

Dinna88

maria_wt skriver:

Lidt sjovt du lige skriver et indlæg om det, for jeg snakkede med manden om det den anden dag.

Jeg er personligt heller ikke til det.. Ved ikke hvorfor men det er nok noget af det samme som dig.. 

Hehe Så er jeg da ikke palle alene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2010

Dinna88

FrkT skriver:

Jeg har tilladt mig at markere noget af det du skriver, fordi jeg er LODRET UENIG i den påstand. Jeg forbinder KLART prinsesse med en sød, lille pige. Og det gør samtlige af mine venner med børn altså også, og alle mulige andre jeg kender. Så forstår slet ikke hvordan du kan påstå det  Nu har vi ikke selv nogen børn endnu, men får vi en lille pige er jeg slet ikke et sekund i tvivl om at hun også vil blive kaldt prinsesse til tider. Lige nu er vores prinsesse så vores lille hunkilling, som vi simpelthen har DØBT Sesse (fra Prinsesse).

Min teori for at det bruges som det bruges er at det er noget mange små piger FORSTÅR er noget sødt og positivt at blive kaldt, netop pga. den store fokus der er på alle Disney-prinsesserne.

Men hvad så når den virkelige prinsesse bliver en voksen kvinde??

Anmeld

21. oktober 2010

Julieogbaby

Prinsesser fra diverse eventyr måske. Tror aldirg det har haft meget at gøre med en "rigtig" prinsesse at folk kalder deres piger for prinsesser.

Anmeld

21. oktober 2010

Dinna88

BabyStella! skriver:

Herhjemme kaldes hun "Trolden" eller "Dukkebarnet"

Ha, hvor sødt - der vil du sikkert også finde personer som vil mene, at en trold ikke er sød. Ligesom at jeg ikke heeelt er nede med det der prinsesse noget. Men hey - troldene fra Shrek er jo søde! Måske det er en tegnefilms tendens?

Anmeld

21. oktober 2010

Dinna88

Brams skriver:

Lærke er også vores lille prinsesse og jeg ser ordet som et andet ord for noget sødt, dejligt, fantastisk

Okay!

Anmeld

21. oktober 2010

Dinna88

Julieogbaby skriver:

Prinsesser fra diverse eventyr måske. Tror aldirg det har haft meget at gøre med en "rigtig" prinsesse at folk kalder deres piger for prinsesser.

Det er nemlig det der undrer mig
- Jeg smågrinte over dit billede i forhold til tråden   (hvis det er altså ér en prinsesse)

Anmeld

21. oktober 2010

JulieE

Jeg er an af dem, der næsten ikke, nærmest aldrig omtaler mine børn som prins eller prinsesse. Jeg synes egentlig det lyder påtaget og kunstigt og det passer ihvertfald ikke til nogle af mine børn. de har kælenavne som basse, troldeungen og trunte Og det tiltrods for vi faktisk har en enkelt dråbe blåtblod i årerne på min side af familien

Anmeld

21. oktober 2010

Dinna88

JulieE skriver:

Jeg er an af dem, der næsten ikke, nærmest aldrig omtaler mine børn som prins eller prinsesse. Jeg synes egentlig det lyder påtaget og kunstigt og det passer ihvertfald ikke til nogle af mine børn. de har kælenavne som basse, troldeungen og trunte Og det tiltrods for vi faktisk har en enkelt dråbe blåtblod i årerne på min side af familien

ha, så burde det næsten være omvendt men okay. vi har det lidt på samme måde

Anmeld

21. oktober 2010

DitteMarie

Jeg har en baby prins i maven, min mand hedder prins til mellemnavn, så kan det jo ikke være anderledes

Anmeld

21. oktober 2010

Loa

Jeg kalder da ind i mellem Isabella for prinsessen, men nu jeg tænker over det, er det altid kun på skrift... Jeg syntes det lyder dumt at sige "prinsesse" til hende....

Men syntes da det lyder sødt at kalde pigerne prinsesse, i min verden er det fordi en prinsesse er noget specielt, og det er lige hvad vi alle nok syntes vores døtre er

Lagde lige mærke til min ticker   Hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.