Prinsesse?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2010

Fru Hansen

Jeg kan slet ikke forliges med det at kalde sine børn prinser/prinsesser. Hvis min datter kom udklædt i hele udstyret ville jeg sige at hun LIGNEDE en prinsesse ellers ville jeg aldrig bruge det udtryk. 

Jeg ser prinsesse/prins udtrykket som et billede på den dyrkelse jeg oplever i tiden hvor en del (ikke alle) forældre har deres børn som prestige projekter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2010

Bare mig..

Rose <3 skriver:

Min gamle bil... Gik under betegnelsen TRUNTE, alt og alle kaldte den Trunte... Så jeg kan udmærke godt følge dig i, at man ikke kalder små søde piger for trunte

Haha, ja det var så en anden god grund til, at man IKKE kalder sine børn for trunte.. hihi

Den der smily du sendte var jeg sinpelthen ved at dø af grin over.. - Den har jeg sgu ikke set før.. hihi.. Den var sjov..

Anmeld

21. oktober 2010

Klumpe-dumpe

~~M.Nielsen~~ skriver:

Haha, ja det var så en anden god grund til, at man IKKE kalder sine børn for trunte.. hihi

Den der smily du sendte var jeg sinpelthen ved at dø af grin over.. - Den har jeg sgu ikke set før.. hihi.. Den var sjov..

Den er inde på "smiley-centralen"... Så der kan du finde den.

Anmeld

21. oktober 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Jeg kalder jævnligt min datter for prinsesse - både fordi hun kan være den dejligste søde pige, men også omvendt, når hun er en lille primadonna, og dermed opfylder den mere negative version af ordet.

Jegkan ikke forstå prinsesse/prins problematikken. Nej, vi er ikke kongelige og dermed reelt set ikke prinser og prinsesser, men jeg kalder dem også for troldeunger, dukkebørn, grissebasser osv - og det er de sådan set heller ikke i ordenes etymologiske mening. Det er et kælenavn, og uanset om det har en royal, dyrisk eller eventyrlig betydning, så er det et billede af, hvad mine børn er for mig her og nu: en helt helt speciel del af mit hjerte.

Anmeld

21. oktober 2010

Bare mig..

Rose <3 skriver:

Den er inde på "smiley-centralen"... Så der kan du finde den.

Hihi okay, dne vil jeg da lige se om jeg kan finde..

tak

Anmeld

21. oktober 2010

wamse

Jeg kalder min datter for prinsesse, og jeg synes ikke det er anderledes end enhver anden kælenavn. Hun bliver også kaldt for musen, og hun er jo af naturlige årsager ikke en mus Så prinsesse er her et kælenavn, som alle andre.

Anmeld

21. oktober 2010

NatasjaL

Jeg forbinder en prinsesse med noget smukt, og jeg synes min datter er det smukkeste i verden, derfor er hun min prinsesse! eller herhjemme, er det fars prinsesse :-)

Anmeld

21. oktober 2010

Kamilla-m

NatasjaL skriver:

Jeg forbinder en prinsesse med noget smukt, og jeg synes min datter er det smukkeste i verden, derfor er hun min prinsesse! eller herhjemme, er det fars prinsesse :-)

!

Anmeld

21. oktober 2010

Bavianis

Jeg har også engang tænkt over det - at jeg ikke synes at ordet prins eller prinsesse var specielt fedt. Men... Så kom jeg til at tænke på, at jeg jo også selv bruger forskellige mærkelige navne til min baby, det er bare nogle andre navne (se evt. nederst).

Så prinsesse, prut, numse, spire, bønne eller abekat - det er vel bare personlige udviklinger af "skat"

Knus og kram,

Susanne

Anmeld

21. oktober 2010

Silas&Mille

Dinna88 skriver:

Hej derude

Jeg sad lige og kom til at tænke over ordet "prinsesse". Hvorfor er det lige, at det er så "populært" at kalde sine døtre det? Personligt kan jeg ikke se det søde, eller hvad det nu er, i en prinsesse. Det er jo egentlig ikke noget man decideret forbinder med en lille, sød pige længere.

Jeg kom til at tænke på om et stammer fra dengang samfundet var delt op i rig og fattig, at det så var "noget stort" at være prinsesse? Som i at de fattige kaldte deres små piger det, så de vidste, at de var lige så gode som prinsesserne (de rige) osv? Altså, hvis I forstår hvad jeg mener? Det er lidt svært at forklare! 

Jeg har tænkt detsamme.

I min familie kører vi mest med Trold, Bettemus, Musen osv... Prinsesser har aldrig rigtig sagt mig noget, altså kan godt lide Disney film, men er ikke HELT VILD med prinsesserne, så er jeg mere til de små bonus figurer som laver tossede ting

Men som vi bruger Trold, Bettemusen, Musen osv, så bruger andre Prins/Prinsesse.

Jeg selv blev kaldt Fimbe da jeg var lille (gæt selv efter hvilken julekalender)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.