Prinsesse?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2010

Maddox

FrkT skriver:

Jeg har tilladt mig at markere noget af det du skriver, fordi jeg er LODRET UENIG i den påstand. Jeg forbinder KLART prinsesse med en sød, lille pige. Og det gør samtlige af mine venner med børn altså også, og alle mulige andre jeg kender. Så forstår slet ikke hvordan du kan påstå det  Nu har vi ikke selv nogen børn endnu, men får vi en lille pige er jeg slet ikke et sekund i tvivl om at hun også vil blive kaldt prinsesse til tider. Lige nu er vores prinsesse så vores lille hunkilling, som vi simpelthen har DØBT Sesse (fra Prinsesse).

Min teori for at det bruges som det bruges er at det er noget mange små piger FORSTÅR er noget sødt og positivt at blive kaldt, netop pga. den store fokus der er på alle Disney-prinsesserne.

Enig

Herhjemme ER min datter vores lille prinsesse  (og NEJ, vi er overhovedet ikke af kongelig slægt) men herhjemme forbinder vi netop ordet med en sød, lille og pyntesyg pige og sådan er vore (efterhånden store) datter

Vores søn er også vores lille prins, og sådan er det bare  Han bliver også tit omtalt "bassen" selvom han ikke er fed..

Tror måske nogle har tendens til at lægge liiidt for meget i selve ordet (og betydningen) Det er jo for fa'en da bare et kælenavn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2010

Maddox

Loa skriver:

Men syntes da det lyder sødt at kalde pigerne prinsesse, i min verden er det fordi en prinsesse er noget specielt, og det er lige hvad vi alle nok syntes vores døtre er

Sådan er det også i min verden..

Anmeld

21. oktober 2010

Dinna88

Banditte skriver:

Jeg har en baby prins i maven, min mand hedder prins til mellemnavn, så kan det jo ikke være anderledes

Så er der mening med det og der er lidt ordspil

Anmeld

21. oktober 2010

DitteMarie

Dinna88 skriver:

Så er der mening med det og der er lidt ordspil

Præcis, og han kommer jo også til at hedder Prins Riget, som sin far....tilgengæld har vi lidt svært ved at finde et passende fornavn :-)

Anmeld

21. oktober 2010

Dinna88

Banditte skriver:

Så må I jo vente og se hvilket navn der lige er ham når han kommer ud

Anmeld

21. oktober 2010

Kvindemin

Fordi det er noget sødt, noget flot og lign.
Min datter bliver da stolt når hun bliver kaldt en prinsesse, da det jo er flotte store piger med lyserøde kjoler.

Celina er mors lille prinsesse

Anmeld

21. oktober 2010

DitteMarie

Dinna88 skriver:

Så må I jo vente og se hvilket navn der lige er ham når han kommer ud

Præcis :-)

Anmeld

21. oktober 2010

Bare mig..

Jeg synes prinsesse er noget sødt at kalde sine døtre.. Som de andre så fint skriver, så forbinder jeg det altså med noget specielt, hvilket min datter i hvertfald er for mig...

Får jeg en dreng så er han min lille prins.. Årrrh, synes det lyder sødt

Men til gengæld kan jeg ikke fordrage når nogen kalder min datter for trunte, for det er i mine øre overhovedet ikke noget sødt... Det lyder forfærdeligt, når man kalder sin datter trunte..

Og når man kalder sine børn for unger, er jeg også ved at brække mig.. Synes det lyder så uhøfligt, eller hvad siger man.. Det er virkelig ikke noget der klinger for mig, og hvis nogen kalder min datter for "unge" så kan jeg simpelthen blive så sur..uforskammet

Og kald mig bare mokke, men det kan jeg ikke holde ud at hører på de to ord. Men sådan er der jo så meget.. hvad folk kalder deres er egentlig ligemeget for mig, bare det ikke går ud over min datter og hun skal kaldes de to ord.. - Og sikkert mange andre ord..

Anmeld

21. oktober 2010

Stumpen

Jeg har det sådan lidt ambivalent med det ord, for i de fleste tilfælde får jeg  ved det ord...

Der er dog en pige jeg kalder det og det er en fra min mødregruppe herinde fras datter, som en fin lille prinsesse.. Det er ikke fordi jeg mener hun er  Tværtimod. Hun er bare en skøn prinsesse -sådan en lille fin pige  

Men jeg kan ikke have når min svigerinde skriver til mig at jeg skal hilse mine prinsesser -FOR SÅDAN NOGLE HAR JEG IKKE... Jeg krummer tæer hver gang keg er sammen med føromtalte svigerinde og hun konstant siger, Hvad er der prinsesse? Skal du have mere prinsesse osv til sin datter....

-Anja

Anmeld

21. oktober 2010

Klumpe-dumpe

~~M.Nielsen~~ skriver:

Jeg synes prinsesse er noget sødt at kalde sine døtre.. Som de andre så fint skriver, så forbinder jeg det altså med noget specielt, hvilket min datter i hvertfald er for mig...

Får jeg en dreng så er han min lille prins.. Årrrh, synes det lyder sødt

Men til gengæld kan jeg ikke fordrage når nogen kalder min datter for trunte, for det er i mine øre overhovedet ikke noget sødt... Det lyder forfærdeligt, når man kalder sin datter trunte..

Og når man kalder sine børn for unger, er jeg også ved at brække mig.. Synes det lyder så uhøfligt, eller hvad siger man.. Det er virkelig ikke noget der klinger for mig, og hvis nogen kalder min datter for "unge" så kan jeg simpelthen blive så sur..uforskammet

Og kald mig bare mokke, men det kan jeg ikke holde ud at hører på de to ord. Men sådan er der jo så meget.. hvad folk kalder deres er egentlig ligemeget for mig, bare det ikke går ud over min datter og hun skal kaldes de to ord.. - Og sikkert mange andre ord..

Min gamle bil... Gik under betegnelsen TRUNTE, alt og alle kaldte den Trunte... Så jeg kan udmærke godt følge dig i, at man ikke kalder små søde piger for trunte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.