fast føde - hvornår???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.628 visninger
36 svar
0 synes godt om
20. oktober 2010

Anne85

Jeg blir lidt nysgerrig for hvad der for jer er afgørende for hvornår baby skal begynde på grød o.lign? Det er min opfattelse, at mange begynder så snart barnet er 4 måneder alene fordi man nu "må"  jeg skal da ærlig indrømme, at jeg også glæder mig til at se min lille prinsesse sidde der med grød i hele hovedet - men tænker samtidig, at jeg da håber jeg kan vente lidt længere end til de 4 måneder - så hendes lille mave får bedre tid til at modnes og fordøje den faste føde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Anne85 skriver:

Jeg blir lidt nysgerrig for hvad der for jer er afgørende for hvornår baby skal begynde på grød o.lign? Det er min opfattelse, at mange begynder så snart barnet er 4 måneder alene fordi man nu "må"  jeg skal da ærlig indrømme, at jeg også glæder mig til at se min lille prinsesse sidde der med grød i hele hovedet - men tænker samtidig, at jeg da håber jeg kan vente lidt længere end til de 4 måneder - så hendes lille mave får bedre tid til at modnes og fordøje den faste føde.

tak fordi du tænker som jeg!!

jeg synes man bør vente til barnet ikke længere har nok i mælken og spiser hver time... (overdrivelse der fremmer forståelsen...)

således vente så længe som muligt, dog maks til de er 6 mdr

Anmeld

20. oktober 2010

Malthes mor

Tjaaa vi begyndte med fast føde da begge drenge var 3,5 mdr. Dels fordi de begge har fået MME ca en mdr efter fødslen, og dels fordi de begge var ekstremt opmærksomme på det, som vi spiste, når vi sad ved bordet.

Anmeld

20. oktober 2010

LinLin

Vi startede på vælling da David var 5 mdr og ca 14 dage efter på grød - har sådan umiddelbart tænkt mig at gøre det samme denne gang med Adam (med mindre han ikke haft nok i mme før, selvfølgelig!)

Anmeld

20. oktober 2010

MTS

Oliver er en godt stor dreng og drikker allerede nu rigtigt meget MME, og derfor er det snart ikke nok for ham længere. Så Sp syntes vi skulle begynde nu når han bliver 4 måneder.

Så vi valgt at begynde med grød næste uge.

Anmeld

20. oktober 2010

Anne85

Ni-ko-li-ne skriver:

tak fordi du tænker som jeg!!

jeg synes man bør vente til barnet ikke længere har nok i mælken og spiser hver time... (overdrivelse der fremmer forståelsen...)

således vente så længe som muligt, dog maks til de er 6 mdr

præcis

Når man har indtryk af at de bare overhovedet  ikke kan mættes af modermælk eller mme alene - sårn tænker jeg ihvertfald

Anmeld

20. oktober 2010

SHERO

Elias startede på grød da han var 3½ mdr, udelukkende fordi SP anbefaldte det, hvis han tog nok på og ikke var sulten hele tiden, havde jeg nok også ventet til han var 5 mdr... Men han hang ved mig hver time, og begyndte at vågne langt oftere om natten, og ja, tog slet ikke nok på... :-)

Anmeld

20. oktober 2010

LISBETH:-)

Jeg startede KUN op fordi sp anbefalede det. Elina er en MEGET stor pige der spiste hver 2. time og hendes vægt kurve er steget helt enormt. Så hun får 3 måltider om dagen.

Egentlig ville jeg gerne vente, men nu er det også nr. 2 så har man ikke lige så travlt som med nr. 1 :-)

Anmeld

20. oktober 2010

Anne85

Malin skriver:

Oliver er en godt stor dreng og drikker allerede nu rigtigt meget MME, og derfor er det snart ikke nok for ham længere. Så Sp syntes vi skulle begynde nu når han bliver 4 måneder.

Så vi valgt at begynde med grød næste uge.

Det gir jo også mening når du har indtryk af at han ikke har nok i sin mme... så ville jeg bestemt også begynde at give lidt mere.

Nynne er også en god basse (3 måneder og 7,2 kg) - men har dog indtryk af at hun indtil videre bliver fint mæt af min mælk. Men meget kan selvfølgelig ske på de næste 3 uger inden hun blir 4 måneder

Anmeld

20. oktober 2010

Anne85

lisbeth2910 skriver:

Jeg startede KUN op fordi sp anbefalede det. Elina er en MEGET stor pige der spiste hver 2. time og hendes vægt kurve er steget helt enormt. Så hun får 3 måltider om dagen.

Egentlig ville jeg gerne vente, men nu er det også nr. 2 så har man ikke lige så travlt som med nr. 1 :-)

Nemlig. Jeg havde også frygtelig travlt med nr. 1 - det var jo så sjovt at man nu skulle begynde på det grød halløj. men jeg mindes også at han var meget mere "klar" end vores nr. 2 virker til at være. Han sad fint selv, var interesseret i hvad vi proppede i munden og ammede konstant.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.