For meget fostervand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2011

Laulund87

Kom til at google det - skal man aldrig gøre.. Der står at det kan forårsage dødsfødsel, mave/tarm sygdomme, væksthæmninger hos barnet, kromosomfejl osv.. Ikke just småting. Har prøvet at ringe til min jordemoder for at forhøre mig om alt dette, men hun har desværre ikke telefontid før på onsdag kl. 9.30 Der er en hel uge til. Prøver et par gange i løbet af de næste par timer og ellers vil jeg forsøge at ringe til sygehuset og forhøre mig. Synes bestemt jeg har brug for lidt beroligende ord.

.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

henh01

vil lige tilføje at min søn i dag er 6 mdr, vejer 10,8 og er 76 cm lang han har ikke problemer trods 3,5 l fostervand

Anmeld

5. maj 2011

Becks

Laulund87 skriver:

Puha jeg ved næsten ikke om jeg vil skrive det, men nu gør jeg det så alligevel.

Jeg havde mere end 3 liter fostervand og min datter var syg, fandt vi ud af ved fødslen. Hun havde en spiserørseffekt og kunne ikke drikke af fostervandet.

Det er en meget sjælden sygdom, og der kan jo være mange årsager til for meget, eller bare meget, fostervand.

Håber ikke jeg fik dig skræmt og jeg krydser for at det slet ikke har betydning!

Synes bare lige at du skulle have min historie, selvom den ikke er ret positiv..

Søde? Du har allerede skrevet et svar til TS på side 1

Anmeld

5. maj 2011

Stiner

meem skriver:

Nu ved jeg godt det er ved at være et ret gammelt emne

Men har lige været ved jordemoderen igår og fik af vide jeg har for meget fostervand, så bliver henvist til scanning for at de kan se om grønærten skulle fejle noget :/

Faldt så lige over denne tråd og tænkte så på om du nåede at udvikle for meget fostervand, og hvordan din baby (nu ved jeg ikke hvad du fik ), har det idag ? Er nemlig ret nervøs for om der er noget galt, da jeg også har været så dum at google det

Jeg har også fået konstateret for meget fostervand ved en scanning i uge 24. da blev fosteret scannet meget grundigt, fordi det netop kan betyde, at fordøjelsessystemet ikke fungerer optimalt - det så dog fint ud. Jeg havde (og har stadig) mange plukkeveer, hvilket godt kan komme af for meget fostervand, da trykket simpelthen bliver for stort. Har nu (uge 34) ikke FOR meget fostervand mere, men der er MEGET.

Min sidste graviditet endte i for tidlig fødsel - det er ikke utænkeligt, at der er sket det samme der, da presset kan gøre, at vandet går - hvilket var det der skete. Jeg blev derfor sygemeldt, da det blev konstateret.

Jeg var selvfølgelig også så dum at google emnet - hvis ikke man VAR nervøs før - så BLIVER man det da, når man gør dét.

Har du ikke fået besked på at slappe meget af? Det fik jeg, pga. trykket på livmoderhalsen...

Håber ikke jeg har gjort dig mere nervøs - jeg ville bare lige sige, at du ikke er den eneste!

Anmeld

5. maj 2011

Laulund87

Tutte skriver:

Søde? Du har allerede skrevet et svar til TS på side 1

Haha jeg kunne heller ikke forstå det, for mente at jeg havde svaret på noget lignende før.

Mens jeg skrev, tjekkede jeg lige det sidste svar og det var fra i dag, så jeg regnede med at det var en ny tråd.

Ja ja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.