For meget fostervand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2010

Laulund87

henh01 skriver:

Hvornår er det hele afklaret så I kan slappe af og nyde jeres familie?

Jeg har lige fået brev om at embedslægerne vil se på sagen, men der kan gå op til 12 måneder før det er afklaret, endda længere

Så der går vist noget tid..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2010

henh01

Laulund87 skriver:

Jeg har lige fået brev om at embedslægerne vil se på sagen, men der kan gå op til 12 måneder før det er afklaret, endda længere

Så der går vist noget tid..

Øv at det skal tage så lang tid. Men godt I gør en forskel for alle andre gravide..

Krydser fingre for at det går hurtigt og at I vinder sagen.

Anmeld

20. oktober 2010

SussieThyssen

henh01 skriver:

Fik lige fat på min jordemoder uden for normal tlf tid og hun kunne berolige mig. Hun sagde at jeg havde meget fostervand, men ikke FOR meget. Og at jeg bare skulle være opmærksom på at hvis jeg voksede meget den næste uge så skulle jeg kontakte hende igen og så ville jeg blive sendt til undersøgelse igen.

Pyha...

Tusind tak for hjælpen.

Det var godt.
Så slap du bare godt af og nyd livet, og så krydser vi fingre for at alt går som det skal.

Anmeld

20. oktober 2010

NatasjaL

henh01 skriver:

Hmm.. gad vide hvorfor det så sker sådan noget enten med for meget og for lidt.

Ved det ikke :-)

Som sagt fordi baby ikke trives i maven.

Anmeld

20. oktober 2010

Laulund87

henh01 skriver:

Øv at det skal tage så lang tid. Men godt I gør en forskel for alle andre gravide..

Krydser fingre for at det går hurtigt og at I vinder sagen.

Det er nemlig derfor vi gør det..Andre gravide skal bare ikke det samme igennem Hvis de er ekstra opmærksomme i fremtiden når de skanner og kigger GODT efter om der er forbindelse mellem spiserør og mavesæk, har vi gjort en forskel

Tak

Anmeld

20. oktober 2010

SussieThyssen

Nu er det ikke babyen der producerer fostervandet, det er moderkagen/fosterhinderne der producerer fostervandet, men det er korrekt at babyen drikker af fostervandet, og den tisser også i det..yummy! Og det er så en stadig rotation af produktion og udskiftning via moderkagen direkte gennem blodkar og hinder, samt via navlestrengen og til moderkagen.
Fungerer moderkagen ikke optimalt, kan der så enten blive for meget eller for lidt fostervand.

Hvis man har for lidt fostervand/underproduktion, kan man få det, det hedder en "tør fødsel" og det er ikke optimalt, da den stadige produktion af fostervand, er med til at smøre både barn, livmoder og livmoderhalsen, sådan at det hele bedre kan give sig og glide lettere ud.
Ved for lidt fostervand, er udrensningen heller ikke optimal, sådan at der kan opstå bakterier i fostervandet og derigennem fremme en fosterforgiftning.
Ved for meget fostervand/overproduktion kan der blive så meget tryk på livmoder og fosterhinder, at det kan skade både mor og barn. Derfor skal man, ligesom med et menneske med vand i hovedet, holde godt øje med at væksten på maven ikke bliver for stor i den sidste tid.
Men man vil helt sikkert kunne mærke det, fordi presset i maven vil blive meget ubehageligt.
Jeg var også stor som en spærreballon hvergang, men det tror da pokker med de kæmpe børn jeg har sat i verden, store moderkager og alt vandet oven i, så jeg kunne på det nærmeste konkurrere med Mount Everest i højden, når jeg blev lagt ned...eller som min svoger sagde, da jeg skulle have Nickolai: " Du er sq nemmere at hoppe over end at gå uden om, hvis du har siden til". ROFL

Anmeld

20. oktober 2010

henh01

SussieThyssen skriver:

Nu er det ikke babyen der producerer fostervandet, det er moderkagen/fosterhinderne der producerer fostervandet, men det er korrekt at babyen drikker af fostervandet, og den tisser også i det..yummy! Og det er så en stadig rotation af produktion og udskiftning via moderkagen direkte gennem blodkar og hinder, samt via navlestrengen og til moderkagen.
Fungerer moderkagen ikke optimalt, kan der så enten blive for meget eller for lidt fostervand.

Hvis man har for lidt fostervand/underproduktion, kan man få det, det hedder en "tør fødsel" og det er ikke optimalt, da den stadige produktion af fostervand, er med til at smøre både barn, livmoder og livmoderhalsen, sådan at det hele bedre kan give sig og glide lettere ud.
Ved for lidt fostervand, er udrensningen heller ikke optimal, sådan at der kan opstå bakterier i fostervandet og derigennem fremme en fosterforgiftning.
Ved for meget fostervand/overproduktion kan der blive så meget tryk på livmoder og fosterhinder, at det kan skade både mor og barn. Derfor skal man, ligesom med et menneske med vand i hovedet, holde godt øje med at væksten på maven ikke bliver for stor i den sidste tid.
Men man vil helt sikkert kunne mærke det, fordi presset i maven vil blive meget ubehageligt.
Jeg var også stor som en spærreballon hvergang, men det tror da pokker med de kæmpe børn jeg har sat i verden, store moderkager og alt vandet oven i, så jeg kunne på det nærmeste konkurrere med Mount Everest i højden, når jeg blev lagt ned...eller som min svoger sagde, da jeg skulle have Nickolai: " Du er sq nemmere at hoppe over end at gå uden om, hvis du har siden til". ROFL

Okay det gav noget mere mening.. Dejligt med sådan et par kloge ord. Jeg fik jo af vide at jeg skulle høje øje med at jeg ikke voksede voldsomt meget de næste 14 dage, det må være det ubehagelige tryk du beskriver.

Puha lyder som om en fødsel med for lidt fostervand kan være meget ubehagelig.. Avav

Anmeld

20. oktober 2010

<3

Jeg havde (for) meget fostervand. Ved ikke et litermål men det var ikke noget de hverken reagerede på eller sagde noget om andet end jeg havde meget fostervand. Det var til sidste jm undersøgelse. Så mit måtte have været fint. Så tag det roligt medmindre du vokser betragteligt. Og godt du fik ringet og de fik beroliget dig

Anmeld

5. maj 2011

meem

henh01 skriver:

Hej

Jeg var ved jordemoder idag og det viser sig at jeg har meget fostervand. Nogen af jer der har/elelr har haft det?

Hvilken betydning havde det for jeres graviditet og fødte du før tid?

Jeg fik en vandafgangsvarsel hvorpå jeg skulle ligge mig ned og ringe efter en ambulance hvis vandet gik inden næste jordemoder besøg om 14 dage. Derudover skulle jeg være opmærksom på om jeg voksede meget og hvis jeg gjorde skulle jeg ringe. -hvorfor fik jeg ikke helt fat i.

Nu ved jeg godt det er ved at være et ret gammelt emne

Men har lige været ved jordemoderen igår og fik af vide jeg har for meget fostervand, så bliver henvist til scanning for at de kan se om grønærten skulle fejle noget :/

Faldt så lige over denne tråd og tænkte så på om du nåede at udvikle for meget fostervand, og hvordan din baby (nu ved jeg ikke hvad du fik ), har det idag ? Er nemlig ret nervøs for om der er noget galt, da jeg også har været så dum at google det

Anmeld

5. maj 2011

henh01

meem skriver:

Nu ved jeg godt det er ved at være et ret gammelt emne

Men har lige været ved jordemoderen igår og fik af vide jeg har for meget fostervand, så bliver henvist til scanning for at de kan se om grønærten skulle fejle noget :/

Faldt så lige over denne tråd og tænkte så på om du nåede at udvikle for meget fostervand, og hvordan din baby (nu ved jeg ikke hvad du fik ), har det idag ? Er nemlig ret nervøs for om der er noget galt, da jeg også har været så dum at google det

Hej

Jeg var også meget nervøs, men JM forsikrede mig om at det ikke behøvede være fordi baby var skidt tilpas, men derimod fordi din moderkage arbejder fint. Min søn har det fint og har haft det gennem hele graviditeten også. Den eneste ulempe har været at han vendte sig i UK 14 dage før jeg skulle sættes i gang, men da jeg kom til vendingsforsøget havde han igen vendt sig med hovedet ned. (den bisse)

Jeg tror ikke der er noget at være nervøs for..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.