For meget fostervand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.194 visninger
34 svar
0 synes godt om
20. oktober 2010

henh01

Hej

Jeg var ved jordemoder idag og det viser sig at jeg har meget fostervand. Nogen af jer der har/elelr har haft det?

Hvilken betydning havde det for jeres graviditet og fødte du før tid?

Jeg fik en vandafgangsvarsel hvorpå jeg skulle ligge mig ned og ringe efter en ambulance hvis vandet gik inden næste jordemoder besøg om 14 dage. Derudover skulle jeg være opmærksom på om jeg voksede meget og hvis jeg gjorde skulle jeg ringe. -hvorfor fik jeg ikke helt fat i.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2010

SussieThyssen

henh01 skriver:

Hej

Jeg var ved jordemoder idag og det viser sig at jeg har meget fostervand. Nogen af jer der har/elelr har haft det?

Jeg fik en vandafgangsvarsel hvorpå jeg skulle ligge mig ned og ringe efter en ambulance hvis vandet gik inden næste jordemoder besøg om 14 dage. Derudover skulle jeg være opmærksom på om jeg voksede meget og hvis jeg gjorde skulle jeg ringe. -hvorfor fik jeg ikke helt fat i.

Hmmm..har ikke hørt om det før, at man kan have for meget fostervand, men det kan måske være et tegn på at din moderkage ikke er god nok til at filtrere det hurtigt nok fra...blot en tanke.

Jeg har selv haft rigeligt med fostervand til mine...omkring 2 l hvergang, men det har ikke haft nogen betydning for fødslen eller tidspunktet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. oktober 2010

henh01

SussieThyssen skriver:

Hmmm..har ikke hørt om det før, at man kan have for meget fostervand, men det kan måske være et tegn på at din moderkage ikke er god nok til at filtrere det hurtigt nok fra...blot en tanke.

Jeg har selv haft rigeligt med fostervand til mine...omkring 2 l hvergang, men det har ikke haft nogen betydning for fødslen eller tidspunktet.

Kærligst
Sussie

Kom til at google det - skal man aldrig gøre.. Der står at det kan forårsage dødsfødsel, mave/tarm sygdomme, væksthæmninger hos barnet, kromosomfejl osv.. Ikke just småting. Har prøvet at ringe til min jordemoder for at forhøre mig om alt dette, men hun har desværre ikke telefontid før på onsdag kl. 9.30 Der er en hel uge til. Prøver et par gange i løbet af de næste par timer og ellers vil jeg forsøge at ringe til sygehuset og forhøre mig. Synes bestemt jeg har brug for lidt beroligende ord.

Anmeld

20. oktober 2010

SussieThyssen

henh01 skriver:

Kom til at google det - skal man aldrig gøre.. Der står at det kan forårsage dødsfødsel, mave/tarm sygdomme, væksthæmninger hos barnet, kromosomfejl osv.. Ikke just småting. Har prøvet at ringe til min jordemoder for at forhøre mig om alt dette, men hun har desværre ikke telefontid før på onsdag kl. 9.30 Der er en hel uge til. Prøver et par gange i løbet af de næste par timer og ellers vil jeg forsøge at ringe til sygehuset og forhøre mig. Synes bestemt jeg har brug for lidt beroligende ord.

Ring dog til fødegangen eller din egen læge, så du kan få lidt ro i sindet.

Anmeld

20. oktober 2010

NatasjaL

henh01 skriver:

Hej

Har aldrig selv prøvet at have for meget, men har haft for lidt begge gange :-)

Anmeld

20. oktober 2010

henh01

SussieThyssen skriver:

Ring dog til fødegangen eller din egen læge, så du kan få lidt ro i sindet.

Tror du ikke jeg skal ringe til afsnittet for gravide i stedet for fødegangen? Uhh er bare så nervøs, de var så dumme at høre på sidst jeg ringede med et spørgsmål.

Anmeld

20. oktober 2010

henh01

NatasjaL skriver:

Har aldrig selv prøvet at have for meget, men har haft for lidt begge gange :-)

Hvilken betydning havde det for dig og dine børn at have for lidt?

Anmeld

20. oktober 2010

Laulund87

Jeg havde 3 liter fostervand, mener jeg det var. Min datter havde en fejl i spiserøret så hun kunne ikke drikke af vandet, så jeg havde rigtig meget

Jeg siger OVERHOVEDET ikke at din lille baby fejler noget, men det var grunden til at jeg havde meget forstervand..

Anmeld

20. oktober 2010

NatasjaL

henh01 skriver:

Første gang blev jeg sat i gang lige efter scanning, da der ikke var nok fostervand, det var til den sidste scanning 14 dage før termin.

Anden gang, måtte jeg ikke gå over tid, der ville de sætte mig i gang på termins datoen hvis jeg ikke havde født.
Men fødte 5 dage før termin :-)

Anmeld

20. oktober 2010

NatasjaL

henh01 skriver:

At have for lidt ved jeg at betyder at baby ikke pruducere det, fordi den ikke har det godt :-)

Men de har heldigvis været sunde og raske begge to

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.