Penge og økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2010

Sabrina

Mhs. til forsørger tillæg, ved jeg at det er sådan (ihvertfald herhjemme i DK) at man kun kan få det hvis man er eneforsørger eller hvis begge forældre er under uddannelse med rettighed til SU.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

mortilnoahogmelina

Ramon skriver:

altså jeg går ikk i skole nu her så jeg får ikk SU
men man får ikk langt over 1.000 kr men det kommer så an på om man har barn jo

ja, okay

Hmm . 

Altså her har kæresten fuldtids arbejde og jeg er elev . 

For et første hvis du flytter mere end 20 km væk fra dine forældre så kan du få det der hedder udeboede su , i sin tid da jeg fik det , der fik jeg da 4700 kr mener jeg det var før skat self , jeg ved så ikk om man kan søge om noget ekstra når den lille baby er kommet til verdnen , men det kan du undersøge på dit uddannelses sted . 

der udover så skal i sætte jer ned og snakke om hvad i har hver især af udgifter nu og om der er noget af det i kan undvære som ikk er livs nødvendigt for jer . 

På den måde kan i regne ud hvad i har tilbage og råd til . 

Altså sådan noget som internet og den store tv pakke det er jo ikk tid der er livs nødvendigt , det er noget man kan undvære hvis ikk man har råd til det . 

Man kan så købe ret mange gode samle pakker af baby udstyr i babysam , spøger personalet om det . 

Så kan i hente en masse gratis prøve produkter diverse steder , sæt jer ned og kig på tingene , hvis i ikk har særlig mange penge så kan i heller ikk købe alt det dyre og leve i luksus , i må priotere . 

Det kan os være i har nogen gode forældre som giver jer nogen ting ti baby  . 

Jeg håber du kune bruge noget af det til noget . 

det handler om at priotere 

Anmeld

19. oktober 2010

Ramon

Wampires skriver:

Har ikke prøvet at starte det op endnu... Men der har været forskellige ideer... en der har hængt lidt fast hos mig er at lave en internetbutik med ting der kun passer til gnavere... Det var mit afsluttende projekt i iværksætterfaget på handelsskolen og fortsatte med at undersøge omkring det da jeg skulle bruge ideer til andre fag i forbindelse med min uddannelse som kontor m. administration.

Kæresten har overvejet ting som f.eks. sit eget værdihåndteringsfirma... her var det startkapitalen der stoppede den idé.. det kræver minimum 2 millioner for at få til bare en bil og den sikkerhedskapital der skal til...

ja okay, så skal der godt nok mange penge til waoow hehe

Anmeld

19. oktober 2010

camsko88

jeg er på su og kæresten er på kontanthjælp, vi har ca 14000 udbetalt hver måned. han har to weekend piger, og så venter vi barn sammen til marts. vi gir 5000 i husleje for 85 m2 og har 500 i ugen til mad, og vi klare os helt fint

Anmeld

19. oktober 2010

mortilflere

Her er samleveren selvstændig , jeg er på pension .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.