Penge og økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.523 visninger
44 svar
0 synes godt om
18. oktober 2010

Ramon

ville bare lige vide efter som at jeg skal være far nu snart
hvordan har i andre råd til at ha' et barn og bo ude, i lejlighed eller hus ? altså der må da være nogen herinde der har lidt problemer med det ? eller hvad ?

tænker bare på at når min kæreste og jeg skal flytte ud, hvordan skal vi klare os uden hjælp ? nogen gode idéer ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2010

DK

Øhh... vi gør som alle andre!? Har et job??

Min kæreste arbejder, og jeg er på SU plus arbejder ved siden af. Så kan ALLE få råd til at have en lejlighed/hus. Så er det naturligvis afhængigt af om man er kirug eller rengøringsmand hvilken standard bolig man har råd til!

Anmeld

18. oktober 2010

Ramon

DK skriver:

Øhh... vi gør som alle andre!? Har et job??

Min kæreste arbejder, og jeg er på SU plus arbejder ved siden af. Så kan ALLE få råd til at have en lejlighed/hus. Så er det naturligvis afhængigt af om man er kirug eller rengøringsmand hvilken standard bolig man har råd til!

øøh okay såå !

det var mere med om der var nogen der havde en idé

ud over det sædvanlige, dvs. idéer udover at arbejde og gå i skole og få sølle 1.000 kr i su. (:

Anmeld

18. oktober 2010

BubbieBear

Jeg har desværre ikke børn endnu, men jeg har boet ude siden jeg blev 18, og kæresten og jeg har boet sammen i 2½ år

Mit bedste råd er at få styr over hvad I har af udgifter og indtægter. Så får I et større overblik over hvor dyr en lejlighed I har råd til

Med hensyn til bebsen, så behøver man jo ikke gå ud og spendere flere tusinde kroner på babyudstyr  Mærk efter hvor jeres behov er henne.

Man kan desuden få "babypakker" hos blandt andet matas og babysam gratis.

Anmeld

18. oktober 2010

3xM

tror ikke jeg forstår dit spørgesmål

hvorfor for du kun 1000 i su ?

nå men her har manden job, og når jeg ikke barsler er jeg studerende...

Jeg ville tage et bi job, eller jer begge måske hvis der er 2 x su og man kan tage forsørger lån.

Anmeld

19. oktober 2010

Ramon

BubbieBear skriver:

Jeg har desværre ikke børn endnu, men jeg har boet ude siden jeg blev 18, og kæresten og jeg har boet sammen i 2½ år

Mit bedste råd er at få styr over hvad I har af udgifter og indtægter. Så får I et større overblik over hvor dyr en lejlighed I har råd til

Med hensyn til bebsen, så behøver man jo ikke gå ud og spendere flere tusinde kroner på babyudstyr  Mærk efter hvor jeres behov er henne.

Man kan desuden få "babypakker" hos blandt andet matas og babysam gratis.

ja, der er meget at tænke på når man flytter ud
men ja, tak for nogle idéer

Anmeld

19. oktober 2010

A&F

Har ikke selv børn. Men hvis I flytter i lejlighed, og arbejder eller studere, er det vel altid en mulighed at få lidt boligstøtte.

Tillykke med jeres kommende barn

Anmeld

19. oktober 2010

BubbieBear

mariaogmarcus skriver:

Jeg ville tage et bi job, eller jer begge måske hvis der er 2 x su og man kan tage forsørger lån.

Det forstod jeg så heller ikke lige men måske fordi han er hjemmeboende og når man er under 21 afhænger det af forældrenes indkomst.

Nå ja glemte lige en ting: boligstøtte

Anmeld

19. oktober 2010

Ramon

mariaogmarcus skriver:

altså jeg går ikk i skole nu her så jeg får ikk SU
men man får ikk langt over 1.000 kr men det kommer så an på om man har barn jo

ja, okay

Anmeld

19. oktober 2010

BubbieBear

Ramon skriver:

ja, der er meget at tænke på når man flytter ud
men ja, tak for nogle idéer

Ja der er utrolig meget at tænke på og det kan være svært at overskue

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.