Penge og økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2010

3xM

BubbieBear skriver:

Det forstod jeg så heller ikke lige men måske fordi han er hjemmeboende og når man er under 21 afhænger det af forældrenes indkomst.

Nå ja glemte lige en ting: boligstøtte

dooohhh maria, tænkte ikke over det med at være hjemme boende, men så gav det jo mening også i mit lille hovede he he he...

åhh ja boligstøtte

supplerende lån til suén

den kvartals vise børnecheck

og MANGE studerende kan søge studenter bolig og der er vist nogle stre. som giver plads til dem m børn.

hmmmm kan vist ikke komme på mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

1.00 kr i SU? husk at når I bliver forældre så er forsørgere og får derfor lidt ekstra om måneden...

hvordan kan du få udbetalt så lidt i SU pr. mdr? vildt...

hmm.. ideer: Familie familie familie.. sørg for at arrangere ture hjem til forældre en gang pr. uge hvor I spiser med f.eks.

Overvej hvad for en slags mad I køber og hvor I køber det henne... Spar ved at købe det billige mærke i de billige butikker, men sørg for stadig at have en eller 2 ting hvor I siger det her går vi ikke på kompromi med.. vi har selv sagt her at det er ketchup og kaffe... ellers alt andet er billig mærker i Netto og Rema 1000...

Overvej ellers jeres vaner generelt.. hvor stor er mobilregningen? var det en idé at flytte til et andet selskab eller få et andet abonnement? sætte en grænse på for hvor meget I må bruge?

har i bil? hvor ofte bruger I månedskortet hvis I har sådan et istedet for.. hvis I f.eks. alligevel ikke bruger det så stop det og køb en billet de få gange I skal med det offentlige...

ved ikke helt om det var den slags råd du søgte men det er dem jeg kan give.. vi har ikke selv særlig mange penge at gøre godt med, og desværre bor familien så langt væk at det ville være dyrere at besøge dem til middag end at f.eks. køre på MCD en gang om ugen...

En god ting at starte med er at lave en oversigt over udgifter og indtægter... lav en budgetkonto hvor regningerne bliver trukket fra hver måned fremfor at bruge girokort. Når oversigten er lavet kan man se hvad der skal betales hvor ofte osv. og på den måde lave en månedtlig indbetaling der samlet bliver det man ville bruge pr. år fremfor man den ene måned har mange penge og den næste ingen har... Husk at spare op, altid prøv at have en opsparing på omkring 10.000 kr et sted det er godt når der kommer uventede regninger såsom et nyt køleskab/fryser/komfur osv...

Anmeld

19. oktober 2010

Magsen

synes ikke du er særlig god til at forklare situationen skat :b

en bedre forklaring .. han arbejder, jeg nået at blive færdig i skole i år så derfor laver jeg ingenting før næste år .. og så er jeg så ''heldig'' at mine forældre har lavet en opsparing til mig som jeg egentlig først måtte få når jeg blev 21 men jeg skal så åbenbart bruge den først for ellers kan jeg ikke få hjælp fra 'landet' .. så lige nu bor vi begge hjemme hos mig (da jeg heller ikke kunne tænke mig at bo andre steder i øjeblikket) med en indkomst og det er hans ..

Anmeld

19. oktober 2010

BubbieBear

mariaogmarcus skriver:

dooohhh maria, tænkte ikke over det med at være hjemme boende, men så gav det jo mening også i mit lille hovede he he he...

åhh ja boligstøtte

supplerende lån til suén

den kvartals vise børnecheck

og MANGE studerende kan søge studenter bolig og der er vist nogle stre. som giver plads til dem m børn.

hmmmm kan vist ikke komme på mere

hehe

Jeg ville ikke selv turde røre SUlån med en ildtang

2000 mere om måneden giver jo meget gæld i sidste ende.

Du har ret. Der er jo også det der hedder en friplads når bebsen skal i vuggestue f.eks

Anmeld

19. oktober 2010

Ramon

det med SU det var ca. 1.000 - 1.200..

men det er vidst visse man har rige forældre (:

Anmeld

19. oktober 2010

3xM

BubbieBear skriver:

hehe

Jeg ville ikke selv turde røre SUlån med en ildtang

2000 mere om måneden giver jo meget gæld i sidste ende.

Du har ret. Der er jo også det der hedder en friplads når bebsen skal i vuggestue f.eks

uhf har ikke sat mig i de regler, jeg har jo været alene mor på su og der er heeeelt andre regler...men ikke relevante lige her jo

Anmeld

19. oktober 2010

Ramon

er der ellers nogen af jer der har planer om at blive selvstændige ?

Anmeld

19. oktober 2010

BubbieBear

Ramon skriver:

selvstændige?

Anmeld

19. oktober 2010

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Ramon skriver:

Har overvejet det mange gange... men det er blevet ved overvejelserne da vi ikke tør tage risikoen ved at gøre det...

der er en del overvejelser i forbindelse med det:

Hvad slags firma skal det være: A/S, ApS, I/S?

Hvad skal man lave for et firma: hvad skal du "sælge" selvom det ikke er en ting du sælger men en ydelse så er det stadig et salg der skal tjenes på.

Hvor stort et firma skal det være? Hvem skal ansættes? osv. osv. osv.

Vi har haft mange ideer men pga forskellige ting har vi opgivet dem igen... både pga manglende startkapital til det og pga manglende mennesker vi stoler på til at arbejde med os...

Anmeld

19. oktober 2010

Ramon

Wampires skriver:

Har overvejet det mange gange... men det er blevet ved overvejelserne da vi ikke tør tage risikoen ved at gøre det...

der er en del overvejelser i forbindelse med det:

Hvad slags firma skal det være: A/S, ApS, I/S?

Hvad skal man lave for et firma: hvad skal du "sælge" selvom det ikke er en ting du sælger men en ydelse så er det stadig et salg der skal tjenes på.

Hvor stort et firma skal det være? Hvem skal ansættes? osv. osv. osv.

Vi har haft mange ideer men pga forskellige ting har vi opgivet dem igen... både pga manglende startkapital til det og pga manglende mennesker vi stoler på til at arbejde med os...

okay hvad prøvede du at blive selvstændig indenfor ? 

ved ikk lige hvad det er a/s ?? og det andet :i ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.