Fik godkendt min revalidering :-D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2010

Pige2009

wamse skriver:

Jeg har jo søgt revalidering til at gennemføre min pædagog uddannelse og blev lige ringet op af socialrådgiveren, det er gået igennem De beviljede det på min bagrund, dvs. min barndom, mit kortvarige misbrug, mit destruktive ægteskab og skilsmissen. Hvor er jeg heldig, at de vil invistere i at jeg kommer videre nu.

Så nu vil der komme ro på de næste 3½ år og jeg skal heller ikke bekymre mig om at skulle i de lønnede praktiker, for de supplerer op på revalidering

Har dog lige et "lille" problem i næste måned, for revalidering er bagudbetalt og su forud, så jeg står uden indtægt i næste måned. Socialrådgiveren ville undersøge om jeg ville kunne søge enkeltydelse for at klare mig næste måned, og det får jeg svar på i morgen.

Men er så glad for at det gik igennem.

Hold da op, hvor er det dejligt at høre Og dig som troede, at de ikke ville bevillige det pga. dårligt knæ, mener jeg det var.

Stort tillykke! Så kommer der også ro på hos dig de næste 3½ år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2010

wamse

ladydan1 skriver:

puha så må man da håbe han i de næste 5 år bliver behandlet og dermed bliver stabil. 

Hvordan tog din datter og din ex så mødet i lørdags?? Kan godt forstå du vil sikre din datter bedst muligt, men har du overvejet at SFV mening om den sag ikke nødvendigvis er den samme som din egen erfaring fortæller dig?

Du lyder ellers til at være kommet godt igennem og er blevet mere dig selv igen og med mere overskud :-)

:-) Sisse

Hvad tænker du på med sfv? Altså om de synes han skal have samvær eller om han ikke skal? Jeg tror næsten ikke der findes et scenario jeg ikke har tænkt efterhånden, synes godt nok at jeg spekulerer og spekulerer hele tiden

Men uanset hvad de siger, så vil jeg tage det til efterretning, fordi jeg ofte synes, at det er svært at skille ens egne erfaringer og følelser med, hvad der reelt er bedst for vores datter. Tror det er godt at få andre syn på det

Anmeld

18. oktober 2010

wamse

Baagøe skriver:

Hold da op, hvor er det dejligt at høre Og dig som troede, at de ikke ville bevillige det pga. dårligt knæ, mener jeg det var.

Stort tillykke! Så kommer der også ro på hos dig de næste 3½ år.

Mange tak Ja nu skal der bare lige styr på om jeg kan søge de enkelt ydelser for næste måned Men det får jeg heldigvis svar på i morgen.

Anmeld

18. oktober 2010

Mira0911

wamse skriver:

Jeg har jo søgt revalidering til at gennemføre min pædagog uddannelse og blev lige ringet op af socialrådgiveren, det er gået igennem De beviljede det på min bagrund, dvs. min barndom, mit kortvarige misbrug, mit destruktive ægteskab og skilsmissen. Hvor er jeg heldig, at de vil invistere i at jeg kommer videre nu.

Så nu vil der komme ro på de næste 3½ år og jeg skal heller ikke bekymre mig om at skulle i de lønnede praktiker, for de supplerer op på revalidering

Har dog lige et "lille" problem i næste måned, for revalidering er bagudbetalt og su forud, så jeg står uden indtægt i næste måned. Socialrådgiveren ville undersøge om jeg ville kunne søge enkeltydelse for at klare mig næste måned, og det får jeg svar på i morgen.

Men er så glad for at det gik igennem.

Ej hvor er det bare fantastisk for dig... :) 

Jeg skal spørge - Hvor længe tog det for dig at komme igennem alt det og så frem til idag hvor du får bekræftet det? 

Anmeld

18. oktober 2010

wamse

MoarJ skriver:

Ej hvor er det bare fantastisk for dig...  

Jeg skal spørge - Hvor længe tog det for dig at komme igennem alt det og så frem til idag hvor du får bekræftet det? 

Det tog faktisk kun 1 måned, og kan ikke svare på, hvorfor det ikke tog længere. Andre siger at det tager meget længere normalt. Måske er det fordi at jeg allerede er i gang med uddannelsen

Anmeld

18. oktober 2010

Pige2009

wamse skriver:

Mange tak Ja nu skal der bare lige styr på om jeg kan søge de enkelt ydelser for næste måned Men det får jeg heldigvis svar på i morgen.

Jamen så  for at du lige får den ydelse med også, så du kan koncentrere dig helt og holdent om den forestående studiestart

Anmeld

18. oktober 2010

Mira0911

wamse skriver:

Det tog faktisk kun 1 måned, og kan ikke svare på, hvorfor det ikke tog længere. Andre siger at det tager meget længere normalt. Måske er det fordi at jeg allerede er i gang med uddannelsen

Det er jo så ikke til at vide... Men dejligt for dig at det gik så hurtigt... 

Hmm... Ej sorry... Jeg blander tingene sammen... 

Jeg blander førtidpension og revalideringen sammen.... 

Anmeld

18. oktober 2010

wamse

Rose <3 skriver:

Stort TILLYKKE med at den del nu er faldet på plads for dig

Ehm må jeg spørge hvordan Xén er blevet løsladt for retpsyk. hvis han er blevet dømt 5 års behandlingsdom... For hvad jeg har læst om din (meget triste og tragiske) historie, så har han da ikke "siddet" inde særlig længe???

(og det er OK, hvis du ikke vil svare på dette)

KNUZ og endnu engang TILLYKKE : )

Du må såmænd gerne spørge

Hans behandlingsdom går ud på at han skal møde til div. samtaler, han skal følge hans medicinering og bliver tjekket for stoffer og alkohol jævnligt. Hvis han så bryder de betingelser der er, kan psykiatrisk afd tvangsindlægge ham. Hvis alt går som det skal, så nedskriver de nok dommen til at ophøre før de 5 år er gået.

Anmeld

18. oktober 2010

wamse

MoarJ skriver:

Det er jo så ikke til at vide... Men dejligt for dig at det gik så hurtigt... 

Hmm... Ej sorry... Jeg blander tingene sammen... 

Jeg blander førtidpension og revalideringen sammen.... 

Nåååå okay Ja det ved jeg så intet om

Anmeld

18. oktober 2010

wamse

Baagøe skriver:

Jamen så  for at du lige får den ydelse med også, så du kan koncentrere dig helt og holdent om den forestående studiestart

Ork jeg er startet på studiet Det gjorde jeg d. 1 september.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.