At afhjælpe frysning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.881 visninger
66 svar
0 synes godt om
17. oktober 2010

FrkT

Ja jeg er om vinteren, efteråret og foråret en frygtelig frossenpind (underligt nok, da jeg har masser af "isolering" at gøre godt med). Men det har jeg altid været. Og det er så slemt at det er helt til grin.

Når jeg går indenfor råfryser jeg simpelthen sådan, og selvfølgelig også udenfor.

Og om natten er det virkelig slemt. Der ligger jeg som regel i natkjole pakket ned i jogginbukser og så et par (eller 3) langærmede trøjer udenpå, 1 par bomuldsokker, 1 par strikkesokker og til sidst 1 par uldsokker - altsammen trukket udover buksekanten, 1 tykt tørklæde om halsen, nogle gange vanter og nogle gange en hue. Og så ligger jeg med to vinterdyner på samt et tykt tæppe. Altså jeg ligner jo en rummand med alt det, og du skal næsten bruge en stige for at kravle henover mig i sengen.... det er helt til grin. 

Men også om dagen fryser jeg, rigtigt meget synes jeg. Og jeg hader det.

Det er ikke fordi vi har det koldere i huset end mange andre steder, men stod det til mig skulle vi have 26 grader her, hvilket jeg godt ved bestemt ikke er sundt.

Er der nogle der har nogle gode råd til hvordan man kan komme til at fryse lidt mindre? Noget bestemt man kan spise, som hjælper på det måske?

Kan ikke gå med uldundertøj, da jeg får udslæt af det og det klør af h til....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2010

twinboys

FrkT skriver:

Ja jeg er om vinteren, efteråret og foråret en frygtelig frossenpind (underligt nok, da jeg har masser af "isolering" at gøre godt med). Men det har jeg altid været. Og det er så slemt at det er helt til grin.

Når jeg går indenfor råfryser jeg simpelthen sådan, og selvfølgelig også udenfor.

Og om natten er det virkelig slemt. Der ligger jeg som regel i natkjole pakket ned i jogginbukser og så et par (eller 3) langærmede trøjer udenpå, 1 par bomuldsokker, 1 par strikkesokker og til sidst 1 par uldsokker - altsammen trukket udover buksekanten, 1 tykt tørklæde om halsen, nogle gange vanter og nogle gange en hue. Og så ligger jeg med to vinterdyner på samt et tykt tæppe. Altså jeg ligner jo en rummand med alt det, og du skal næsten bruge en stige for at kravle henover mig i sengen.... det er helt til grin. 

Men også om dagen fryser jeg, rigtigt meget synes jeg. Og jeg hader det.

Det er ikke fordi vi har det koldere i huset end mange andre steder, men stod det til mig skulle vi have 26 grader her, hvilket jeg godt ved bestemt ikke er sundt.

Er der nogle der har nogle gode råd til hvordan man kan komme til at fryse lidt mindre? Noget bestemt man kan spise, som hjælper på det måske?

Kan ikke gå med uldundertøj, da jeg får udslæt af det og det klør af h til....

Smiler stakkels Jens... smiler... nå ja han har da noget at pakke ud for at komme ind til dig for at få et put... smiler frækt...

Majbritt

Anmeld

17. oktober 2010

*Sofie*

Det er da helt vildt, som du pakker dig ind  *GS*
Mit bedste tip, hvis man fryser indenfor, er at tage noget på fødderne. Tykke strømper eller sutsko...Men det gør du sikkert i forvejen

Anmeld

17. oktober 2010

Mira0911

Kunne det evt være vitamin mangel? 

Anmeld

17. oktober 2010

Steph_Laurits

DAMN girl

Sveder bare af at læse om alt det du har på!!
Du må godt få lidt af min kropstemperatur, den er sgu høj af og til og har det ofte MEGET varmt!

Har ingen idé om hvordan man kan få varmen, desværre.

Men undskyld, gad virkelig godt se et billed af dig i dit "rumudstyr"

Sender lidt varme og en  afsted til dig!

Anmeld

17. oktober 2010

FrkT

twinboys skriver:

Smiler stakkels Jens... smiler... nå ja han har da noget at pakke ud for at komme ind til dig for at få et put... smiler frækt...

Majbritt

Ja det må man sige.... det er virkelig til grin, jeg hader det..... forestil dig også hvordan det er at skulle op på toilet halvsovende midt om natten 

Anmeld

17. oktober 2010

FrkT

*Sofie* skriver:

Det er da helt vildt, som du pakker dig ind  *GS*
Mit bedste tip, hvis man fryser indenfor, er at tage noget på fødderne. Tykke strømper eller sutsko...Men det gør du sikkert i forvejen

Jeg jeg har som regel 3 par strømper på om natten, hvor det ene er bomuldsokker, det andet er strikkestrømper og det tredje er uldstrømper. Jeg er dog også tit oppe på 4 par.... tror jeg har været oppe på hele 7 par på en nat.

Anmeld

17. oktober 2010

FrkT

MoarJ skriver:

Kunne det evt være vitamin mangel? 

Ja det skal jeg ikke kunne sige... men hvilke vitaminer eller mangel på samme har med ens kropstemperatur at gøre?

Anmeld

17. oktober 2010

FrkT

StephanieJ skriver:

DAMN girl

Sveder bare af at læse om alt det du har på!!
Du må godt få lidt af min kropstemperatur, den er sgu høj af og til og har det ofte MEGET varmt!

Har ingen idé om hvordan man kan få varmen, desværre.

Men undskyld, gad virkelig godt se et billed af dig i dit "rumudstyr"

Sender lidt varme og en  afsted til dig!

Hehe ja, DET kunne være et kønt syn..... tror dog jeg gemmer det for mig selv og manden, for det er ikke super smart.

Jamen jeg kan tilføje at når jeg ligger sådan der, så ligger Jens i en undertrøje og intet andet og med et tynd vattæppe, som han sover med året rundt. Og han kan sige han sveder og jeg kan sige jeg fryser.... så vi ville bestemt ønske at vi kunne bytte lidt varme/kulde.

Anmeld

17. oktober 2010

twinboys

FrkT skriver:

Ja det må man sige.... det er virkelig til grin, jeg hader det..... forestil dig også hvordan det er at skulle op på toilet halvsovende midt om natten 

Griner og smiler... sender lidt varme knus til dig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.