Anonym skriver:
Jeg ved det her er rigtig tarveligt men hvis ikk jeg forsøger ka jeg ik sige jeg intet har gjort.
Min veninde har haft det meget svært økonomisk og står nu og skylder 15000 i husleje som hun ik har og banken ik vil låne hende. Hun har fået brev idag om at hun ska være ude af lejligheden på onsdag.
Hun har ik ku finde et sted at låne pengene så nu prøver jeg at finde søde behjælpelige folk der vil donere lidt. Lidt har også ret.
Jeg har indtil nu fået skaffet 2000.
Er der nogen herinde der vil hjælpe?
Grunden til at jeg er anonym er fordi folk ved hvem det er hvis jeg skriver mit navn og vil ik udstille min veninde.
Krydser for søde folk herinde
På forhånd tak
Uhhh det er da en svær situation at stå i..... 15.000 er godt nok en slat penge. Men må jeg spørge hvordan det så ser ud næste måned?.. HVIS det lykkedes dig og hende at skrabe 15.000 kr sammen hvad så med næste måned, hvordan vil hun få pengene til dennes udgifter? Jeg synes det er rigtig fint du vil hjælpe din veninde, men i hvert fald personligt er jeg nødt til at vide meget mere, før jeg vil/ kan give penge til det.
Så det lyder måske lidt hårdt, men jeg vil ikke gi penge til en som har brugt dem på "ingenting". Der er mange der sidder i det hårdt og jeg ville føle meget snydt at gi mine hårdttjente penge til en der sidder i gæld pga af forbrug, når jeg selv tænker meget over hvad jeg bruger mine penge på..
Men jeg vil nu ikke overhovedet anbefale hende at tage et kviklån, det er enormt dyrt i renter og vil bestemt ikke gavne hendes økonomiske situation. Det er et quick-fix som kan gi uoverskuelige konsekvenser....
Så hvis muligt, så kom med lidt mere info omkring hendes situation. Så er det også nemmere at gi nogle råd...

Anmeld