Rigtig tarveligt indlæg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2010

Diana...

SolsikkeBlomst skriver:

Ja men er du klar over hvor dyrt sådanne lån er i rente??

Ja det er dyrt men at ikke kunne betale sin husleje og bliver smit ud og at regningen stiger og stiger og til sidst ryger i RKI jamen så er den høje rente altså nu engang bedre så bliver det betalt ud. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2010

Maria-s

Anonym skriver:

Jeg ved det her er rigtig tarveligt men hvis ikk jeg forsøger ka jeg ik sige jeg intet har gjort.
Min veninde har haft det meget svært økonomisk og står nu og skylder 15000 i husleje som hun ik har og banken ik vil låne hende. Hun har fået brev idag om at hun ska være ude af lejligheden på onsdag.
Hun har ik ku finde et sted at låne pengene så nu prøver jeg at finde søde behjælpelige folk der vil donere lidt. Lidt har også ret.
Jeg har indtil nu fået skaffet 2000.
Er der nogen herinde der vil hjælpe?

Grunden til at jeg er anonym er fordi folk ved hvem det er hvis jeg skriver mit navn og vil ik udstille min veninde.

Krydser for søde folk herinde

På forhånd tak

Uhhh det er da en svær situation at stå i..... 15.000 er godt nok en slat penge. Men må jeg spørge hvordan det så ser ud næste måned?.. HVIS det lykkedes dig og hende at skrabe 15.000 kr sammen hvad så med næste måned, hvordan vil hun få pengene til dennes udgifter? Jeg synes det er rigtig fint du vil hjælpe din veninde, men i hvert fald personligt er jeg nødt til at vide meget mere, før jeg vil/ kan give penge til det.

Så det lyder måske lidt hårdt, men jeg vil ikke gi penge til en som har brugt dem på "ingenting". Der er mange der sidder i det hårdt og jeg ville føle meget snydt at gi mine hårdttjente penge til en der sidder i gæld pga af forbrug, når jeg selv tænker meget over hvad jeg bruger mine penge på..

Men jeg vil nu ikke overhovedet anbefale hende at tage et kviklån, det er enormt dyrt i renter og vil bestemt ikke gavne hendes økonomiske situation. Det er et quick-fix som kan gi uoverskuelige konsekvenser....

Så hvis muligt, så kom med lidt mere info omkring hendes situation. Så er det også nemmere at gi nogle råd...

Anmeld

16. oktober 2010

Snefnug1984

De er meget dyre, men hvis det er vejen ud af elendighed så er det da det der må gøres.

Mener nu bare at man jo ikke fra naturens side - fra den ene dag til den anden - står og kommer til at skylde 15000 kr i husleje. Hun kunne have reageret tidligere og så havde der måske været en anden udvej end en lån med dyr rente. Alternativet må være at hun må fraflytte sin lejlighed. Det må være en vurderingssag hun selv må afgøre.

Ja men hvis ikke man kan betale sin husleje og har en gæld på 15000 (hvilket jeg har svært ved at forstå - hvorfor har ingen grebet ind tidligere??), så har man nok også svært ved at betale lånet + renter tilbage til et kvick lån, hvilket kan gøre, at hun så ryger i RKI.. Der er jo også en grund til at banken ikke vil låne hende pengene.. ærgelig og træls situation at sidde i!

Anmeld

16. oktober 2010

Lady Marion <3

Næææ men er der mon nogen der vil donere mig lidt penge denne md ??? Jeg mangler nemlig også

Helt ærligt ..... 

Anmeld

16. oktober 2010

Diana...

Muffi . skriver:

Næææ men er der mon nogen der vil donere mig lidt penge denne md ??? Jeg mangler nemlig også

Helt ærligt ..... 

Anmeld

16. oktober 2010

Diana...

SolsikkeBlomst skriver:

Ja men hvis ikke man kan betale sin husleje og har en gæld på 15000 (hvilket jeg har svært ved at forstå - hvorfor har ingen grebet ind tidligere??), så har man nok også svært ved at betale lånet + renter tilbage til et kvick lån, hvilket kan gøre, at hun så ryger i RKI.. Der er jo også en grund til at banken ikke vil låne hende pengene.. ærgelig og træls situation at sidde i!

Men du synes ikke det er lidt nemmer og betale fx 500 om måneden på et kviklån end lige at skulle betale 15000 på engang? 

Der er altså stor forskel! 

Anmeld

16. oktober 2010

Laulund87

Muffi . skriver:

Helt ærligt ..... 

Anmeld

16. oktober 2010

Shibby

Måske det ville hjælpe hvis folk vidste hvem de donerede penge til. Hvor mange gider donere flere tusindene kr til en ano..?

-Hun havner "bare" i RKI,derefter kan hun kontakte sin familiekonsulent,-sagsbehandler,-og måske via den vej få et kommunelån,stille og roligt afbetale de 15.000 kr og komme videre med sit liv ^^

Anmeld

16. oktober 2010

kirsti

som de andre tænker jeg også hvad så i næste mdr og mdr efter...

men anyway, er der børn i det SKAL kommunen finde hende et nyt sted at bo så hvis jeg var hende ville jeg gå på kommunen på mandag

Anmeld

16. oktober 2010

Mira0911

Muffi . skriver:

Helt ærligt ..... 

Jeg kunne altså ikke lade være med at grine.... ;) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.