Update på det med Mødregruppe?!...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2010

Corn

Mærkelige mennesker... Vi har da alle ret til at være forskelllige, hvilket jeg personligt synes er med til at farve min hverdag.

Men min første MG var sku også lidt skuffende.

Hvorimod nr 2 og min nuværende kører derudaf.

Især denne gang er vi en lækker palet, af førstegangs, andengangs og trejdegangsforældre. Vi er af forskellig årgange,  baggrunde, uddannelse og religion.

Ikke alle kan rumme, at vi ikke er spejlbilleder af hinanden... Kom til det mørke Jylland og vær med Zafir

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

Klumpe-dumpe

Zafir skriver:

Suk. jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal sige næsten... Det føles virkelig bare absurt. Eller det føles som at være virkelig helt helt fuldstændig forkert i en forsamling. Første gang jeg har følt mig udenfor og helt forkert, i rigtig mange år. Ikke at jeg føler MIG forkert, men forkert i forhold til dem.

Idag var næstsidste 'officielle møde', det er jo en 'terminsgruppe' som vi har med andre der føder hjemme i mit område, i samme periode... Det skulle være herhjemme. Der var så 1 der havde meldt afbud pga begravelse og sådan er det jo. Så den sidste der skulle føde, var gået i fødsel idag, så hverken hende eller jordemoder kom naturligvis. Så skriver der en 3. at hun også skal køre sin datter i børnehave, så hun magter det ikke alligevel...

Og de 2 sidste havde jeg ikke hørt fra.

Jeg havde så både bagt boller og vandbakkelser. Lavet hjemmelavet most af druer og æbler... mmm... Sådan som jeg godt kan lide at gøre det, for gæster. Et godt dækket bord. Det skulle være kl. 10.

Kl. 1030, kom den ene. Vi sad og sludrede lidt og blev enige om at starte med at spise, da vi ikke vidste om den sidste kom eller ej. Kl. 1050 kommer hun så. Hun sidder så og siger, at hun i hvertfald ikke kan spise noget og hun vil ikke drikke noget, andet end en flaske vand, som hun selv har med, for hun skal ikke have for meget sukker og det gælder også frugt sukker.

Da hun har siddet lidt, så vælger hun alligevel at spise en bolle (lækre speltboller, med rugkerner og havre). Jeg sidder så uden baby i armene, fordi Frigg som sædvandlig er gået kold og hænger og sover udenfor i sin slyngevugge. Jeg tilbyder hende at sidde med hendes søn, mens hun lige smører bollen. Uhanej da, det går virkelig ikke. ... Øhhh... Men altså det er jo så fordi hendes søn ikke er tryg ved andre og han så vil skrige hele vejen hjem i bilen. Da hun har spist bollen, så vil hun skifte sin søn og jeg tilbyder hende naturligvis at bruge mit puslebord, men det vil hun ikke, så hellere ligge ham på autostolen og skifte ham. - altså er der lort og pest og lopper på mine ting eller hvad?!... Okay tænkte jeg bare så.

Så går der et øjeblik, før hun klæder sin baby i tøj og putter ham i autostolen, fordi han jo skal hjem og sove til middag... mmmm... Også stryger hun ud af døren. 50 min havde hun været her. Hvorfor kom hun så?

Den anden, som har hygget sig sådan rimeligt, vil jeg tro, pakker så sammen også og kører afsted. Hun har været her halvanden time...

Mens de var her, så sad de også og snakkede om hvor hårdt alting er og hvor træls og dit og dat og åhh og ihhh... Og hvis jeg prøvede at sige noget til dem, så var det noget udnerligt noget og blev overhørt.

Jeg sidder bare tilbage og får bare en rigtig æv følelse. Ikke at jeg har nogen trang til at alle skal kunne lide mig eller noget, men jeg forstår det simpelthen ikke. Jeg har aldrig nogensinde, følt mig så æv i mit eget hjem. Jeg tænkte bare WHAT?! - Jeg er glad for at det er sidste gang næste gang. Jeg kunne også bare aflyse, men jeg vil gerne se mine jordemødre begge to sammen. Så jeg kommer næste gang også er det sku det.

Jeg syntes bare at jeg faktisk er en rigtig fin mor, selvom jeg ikke er super hys. Jeg er syntes jeg er vel-lidt og respekteret for mine meninger og holdninger. Og jeg syntes faktisk både mit hjem, mit rod og jeg selv er super cool. Og desuden havde jeg faktisk ryddet op og her var rigtig fint, syntes jeg...

Men jeg forstår det simpelthen ikke. Jeg syntes ikke jeg er så frygtelig. Men det syntes de andre nok så... Men den 26. okt er der afslutning også bruger jeg sku ikke mere tid på dem. - Også har jeg jo tilgengæld riiiiiiiiiiiiigtig mange vandbakkelser, som jeg og Idun har forsøgt at gnave os igennem idag. Husbonni var ikke så meget for det, fordi der ikke var flødecreme i hehe... Det må han få en anden dag.

- Også fik man vidst lige lukket en masse vand ud af ørerne, hva?

Oh nooo, hvor var jeg blevet stjerne tosset, hvis det var mig....

Altså jeg kunne forstille mig, hvis vi havde været i Mg sammen, så havde jeg hængt ud ved dig hele dagen, sådan du til sidst skulle give mig sparket UD... Simpelthen fordi du er så über cooool og lige til, så kan kun forstille mig, at du er den der typer, der får alle til at slappe af, og være SIG SELV... Uden alt det der dikkedar.

Anmeld

14. oktober 2010

SiLiMiMa

hold da helt ferie..... de lyder da godt nok meget underlige....

sikke da en opførsel..... hmmmmm.... ja godt, du ikke ska bruge din tid på dem mere!!

heise, som måbende læste dit indlæg..... gad godt ha nydt noget af din hjemmelavede most da!!!! og boller!!

Anmeld

14. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeanne skriver:

Da jeg i sin tid var i mg startede vi med at være 5. Den ene flyttede til nordjyland efter 1 mdr, den anden var ærlig fra starten og sagde at mg nok ikke var noget for hende, men at hun ville give det en chance. Os tre, der var tilbage hyggede os rigtig meget. Der var ingen høje forventninger, for vores sp havde allerede fra dag 1 sagt at det ikke var nogen konkurrence og at hjemmebag var forbudt Så det blev kun serveret en enkelt gang, og det var fordi jeg havde for vane at bage når jeg var rasende, og min genbo havde gjort mig hvidglødende

Men vi brugte ikke vores mg til at snakke børn, vi brugt den som en mulighed for at snakke om alt andet end børn. Vi brugte de første 20 min på at opdatede deres udvikling og så gik snakkes ellers.

Det blev vist en længere betretning, men det jeg bare ville sige var, at de to du har haft på besøg er da HELT hen i hampen. Og hende lynvisitteren er da gal i roen

For mig er det absolut ingen konkurrence i hjemmebag, det er bare den måde jeg gør, når jeg får folk indenfor døren - Og desuden min eneste udvej igår, da jeg ikke havde været ude og købe ind endnu hehe...

Anmeld

14. oktober 2010

Moderator

Mumto3 skriver:

Altså den der med puslepladsen har jeg også prøvet, BEGGE veje!!!

jeg har prøvet at folk ikke villle bruge min pusleplads, men jeg har også prøvet ikke at bruge andres. Ikke fordi der var noget ivejen med deres pusleplads, overhovedet ikke!!! Men man kommer bare rundt så mange steder hvor der IKKE er pusleplads, at jeg ihvertfald har vænne mig til at 'lige at ordne det' lige der hvor jeg er, og kan næsten synes det er nemmere end at skulle stå oven i andres pusleplads, som jeg faktisk godt kan synes er temmelig privat. er altid bange for at grisse noget til osv. Så det tror jeg altså ikke du skal lægge noget i.

Det med at de er der så kort tid...tja, hver sit helvede. min første mødre gruppe vi var sammen 4-6timer af gange,og det var IKKE fordi det var særlig hyggeligt, men ingen ville være den første til at gå, og så blev vi alle sammen siddende. Den første gang vi mødtes. Uuuuhhhh......det var frygteligt!!! Hende vi var hos havde virkelig gjort meget ud af det. Der var ALT, the, kaffe, wienerbrød, hjemmebagt brød, smør, ost, marmelade, frisk frugt, kage osv. Der var dækket flot op og det så vildt indbydende ud. Gæt hvor meget vi spiste: INTET!!!! Jeg snakkede med min mand om det da jeg kom hjem, og han fattede ingen ting. Men hende vi var hos fik aldrig sagt: værsgo! -og da vi overhovedet ikke kendte hinanden var der ingen der kunne lide at tage først. på et tidspunkt siger SP (hun var med til det første møde) Ih, hvor ser det lækkert ud. Så flot behøver I altså ikke at dække op når der kommer mødregruppe. -og det var så det! ingen tog noget, ingen sagde noget. Det var bare piiiinligt og ubehageligt at være der.

Jeg tror at hun havde en meget mærkelig fornemmelse da vi gik, og det havde vi andre faktisk også! Den mødregruppe kom aldrig rigtig op at køre. De var vist egenligt søde nok, men vi kom bare skævt ind på hinanden.

Nå det var bare for at fortælle hvordan det også kan opleve.

Min første mg med Idun, var en super mærkelig en. Det var kun ældre mødre end mig, der havde 2-3 store børn udover deres babyer.  Flere af dem sad og røg mens de AMMEDE!!! argh... Så da jeg havde været der 2 gange, der kom jeg ikke mere. Det kunne jeg ikke.

Men de andre vi har været hos, de har dækket fint op med servietter og lys og alting. Sådan gør jeg altså ikke herhjemme, til formiddagsmad altså... og jeg syntes bestemt også at jeg sagde: bare spis i hvertfald

Anmeld

14. oktober 2010

Sofia

Nu har jeg ikke læst hele tråden, så mit indlæg bliver muligvis en gentagelse. Men hvor er det dog bare en ekstrem dårlig opførelse at lægge for dagen! Hvis man kommer så meget for sent, bør man i det mindste lige ringe og give besked om det. Og at man så sidder og er muggen, og hverken vil have det ene eller det andet, jeg synes det er så uforskammet. "Nej tak, jeg drikker kun det vand jeg selv har medbragt på flaske", helt ærligt altså. Jeg ved, at hvis det var mig der var værtinden, havde jeg fået et stik i maven, og tænkt over hvorfor de var så afvisende og uforskammede, og undret mig over om det var noget jeg havde gjort galt. Og hvor er det uretfærdigt man skal få de følelser, når man bare har gjort alt for at det skulle blive hyggeligt. Jeg synes det lyder virkelig hyggeligt med hjemmebag og most! Du har virkelig gjort noget ud af det! Jeg synes du skal vende det hele til at det er dem der gal på den, og opfører sig som nogle pattebørn rent ud sagt!

Du er sej! Glem alt om dem!

Anmeld

14. oktober 2010

DK

Sofia skriver:

Nu har jeg ikke læst hele tråden, så mit indlæg bliver muligvis en gentagelse. Men hvor er det dog bare en ekstrem dårlig opførelse at lægge for dagen! Hvis man kommer så meget for sent, bør man i det mindste lige ringe og give besked om det. Og at man så sidder og er muggen, og hverken vil have det ene eller det andet, jeg synes det er så uforskammet. "Nej tak, jeg drikker kun det vand jeg selv har medbragt på flaske", helt ærligt altså. Jeg ved, at hvis det var mig der var værtinden, havde jeg fået et stik i maven, og tænkt over hvorfor de var så afvisende og uforskammede, og undret mig over om det var noget jeg havde gjort galt. Og hvor er det uretfærdigt man skal få de følelser, når man bare har gjort alt for at det skulle blive hyggeligt. Jeg synes det lyder virkelig hyggeligt med hjemmebag og most! Du har virkelig gjort noget ud af det! Jeg synes du skal vende det hele til at det er dem der gal på den, og opfører sig som nogle pattebørn rent ud sagt!

Du er sej! Glem alt om dem!

Jeg er simpelthen SÅ enig!

ØV for uforskammede duller!

Anmeld

14. oktober 2010

Moderator

thildemus skriver:

I min mødregruppe, der havde vi specielt een pige (den ældste af os, der havde et tjekket liv med familie og hus, men så vidt jeg forstod ikke en voldsomt stor omgangskreds), der ALTID var stesset. Selv den mindste lille ting kunne bringe hende helt ud af fatningen. At skulle køre hendes pige i skole kl 8 kunne også sagtens resultere i en aflysning kl 10. Hun var altid sidst ind af døren og stormede ud når klokken nærmede sig 11.30. Troede også en lang overgang det var fordi hun ikke følte sig godt tilpas i vores selskab. Jeg har siden mødt hende da hendes børn var henholdsvis 2 og 10, hun var stadig på barsel og lige så stresset som før. Tror simpelthen at nogle mennesker bare gør tingene mere beværlige for dem selv end de burde være

Det har bare ikke været sådan nogen af de andre steder. Der har folk blevet 3-4 timer og sludret og snakket... Mmm... og spist maden.

Anmeld

14. oktober 2010

Moderator

Tulle Mus skriver:

Ej hvor surt, når du nu har brugt så meget tid og overskud på at bage til dem osv...

Så'n som du beskriver havde jeg det faktisk også med min mødregruppe...  Vi havde mødtes et par gange, og da det så blev min tur, valgte jeg og bage boller og københavner birkes (vi skiftes til og tage brød med fra bageren så værten ikke skulle tænke på det), men de to forgående gange var jeg blevet nød til at melde fra, første gang pga din fødsel (tihi) og anden gang var jeg syg..  Men da de så kommer herud, angriber hende den ene mig næsten, og blev ved med at spørge og jeg ville melde mig ud af MG siden jeg ikke havde været der de sidste to gange, nå nå tænkte jeg, men så begyndte de og sige at jeg var total overskuds mor, når jeg bagte, syltede, lavede marmelade og syede osv, og det fik dem jo til at føle sig som dårlige mødre, men jeg kan da ikke gøre for at jeg har muligheden og lysten til det..  Men da de så begyndte og sige at min datter da var blevet lidt tyk og havde fået bryster (skrevet på en pænere måde), så var det ligesom dråben, da gjorde jeg op med mig selv at jeg ikke ville mere...

Jeg var så ked af det at jeg næsten grædende ringede til min veninde for at fortælle det...

Så du er ikke ene om at ha en dårlig oplevelse med MG..  Jeg er idag glad for min beslutning om at stoppe, nyder og hygge med tulle musen selv, og vi oplever en masse alene..

HVAD?!... At klandre dig fordi du bager osv. For mig er den slags, det er ren terapi og hygge og noget jeg gør for at slappe af og tømme min hjerne... og faktisk er det rigtig godt at gøre for mig, vhsi jeg er stresset eller ked af det. Hvilket jeg ikek er i øjeblikket, men derfor kan jeg stadig godt lide det.

Så kan det godt være at jeg ikke bruger 4 timer på rengøring inden de kommer... Men det er altså ikek fordi jeg bor i en svinesti, bare fordi vi har noget rod, og mere i øjeblikket pga vores ombygning

Anmeld

14. oktober 2010

Moderator

Rosa skriver:

Ej æv!!! Det lyder da helt grotesk dårligt, de to mødre virker som de der rigtige brokke-mødre som ikke kan snakke om andet end det hårde hårde liv som barselsmor Jeg kender alt for godt de dage hvor man bare har brug for at lukke op for ventilerne og brokke sig, men helt ærligt, der skal sgu da også være plads til alt det andet! Og når man kommer i nogens hjem (hvis man ellers gider dukke op!), så opfører man sig sgu ordentligt - den med at skifte i autostolen er jo direkte uforskammet!

Zafir - spring op og fald ned på de gimper der - du ER sej, du ER supercool og de snerper har simpelthen ikke kunnet se det fantastiske i dig fordi de har haft så travlt med at være negative.

Du er lavet af (vikinge)guld og jeg ville ønske jeg kunne hjælpe dig med de vandbakkelser!

Stort knus herfra!!!

Altså - hvis det så bare havde været én gang de havde brokket sig ik? Så havde jeg bare tænkt at det var fint. Men de har fkatisk ikek bestilt andet. Alle de gange vi har været sammen og det er SÅÅÅÅ hårdt og tænkt at de har et andet barn også (vi er alle sammen anden gangs mødre) og ihh og åhh og... Hvor jeg tænker: Okay, hvis det er sådan for jer at få børn, så er det da ikke noget I burde bruge tid på altså...

Så sidder de også og bliver 'sure' på mig og siger alle mulige bemærkninger, fordi Frigg er nem og siger: jaja - bare vent, det skal nok blive slemt osv...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.