Anonym skriver:
Hej!
Kæresten og jeg havde en diskussion forleden, hvor jeg fortalte, at jeg snart ikke ved hvad jeg skal gøre mere for at gøre ham glad?
Syns´ bare ikke det her forhold dur mere? Næsten alt hvad han forlanger, jeg laver om, laver jeg om.
Småting irriterer mig ved ham, men jeg siger ikke noget. Skyder det hen og fortæller mig selv, at det ikke er værd at komme op og skændtes om. Jeg hober det ikke op i mig selv, "smider det ud", så bruger det heller ikke imod ham...
Men igen, føler jeg at det bare ikke er os mere. Vi har været sammen i snart et årti! Gift i 2 år. Har en datter på 13 mdr. Vil gerne ha´ et barn mere snart. Bor i hus, har hund, er under uddannelse som pædagog, han arbejder som smed.
Kan ikke lade og tænke nogle gange om min datter og jeg ville ha´ det bedre, hvis han ikke var her til og gå i vejen? Jeg laver allligevel alt, syns´ jeg. Tager mig af hende, huset, regninger, madlavning, indkøb o.s.v. Han støvsuger engang imellem, når jeg har plaget ham om det i et par dage, eller tager opvasken.
Jeg ved helt ærligt ikke om jeg elsker ham? Jeg ved, jeg holder af ham, han har været en del af mit liv i 10 år og min datters far. Og egentlig er han en god far, når han har tid. Meget af hans tid går nemlig med arbejde, venner, fritidsaktiviteter og lure på sofaen...!
Efter et årti sammen, blir´ man så afhængig af hinanden? Blænder det for kærligheden?
"Den frustrerede"

Ak søde ven...hvor er det bare synd for jer, for I har helt klart glemt at passe jeres kærlighed.
Et parforhold skal passes og plejes hver eneste dag, ellers holder det bare ikke i længden. Man skal hele tiden huske at fortælle hinanden hvor meget man elsker hinanden, forkæle hinanden og dyrke romantikken i det små og store.
Men det lyder som om din mand er blevet en rigtig hulemand, og du har glemt at sige fra, og jeg tror ikke det står til at redde på nuværende tidspunkt....desværre.
Det du skal gøre nu er at se godt og grundigt på din mand, og spørge dig selv om du kan forestille dig at vågne op med brændende kærlighed i hele kroppen om 10 år eller om 25 år.
Vær ærlig over for dig selv, og hvis svaret er nej...ja så er der kun een vej at gå. Og helt ærligt...tror du ikke du har trukket den længe nok??
Er svaret ja, jamen så skal du gå igang nu!!
Og så må du/I se at få noget parterapi, for ellers kommer I aldrig videre.
Men min fornemmelse siger mig, at han nok ikke vil være villig til det.
Det er jo så nemt at have en villig og lydig hustru, som laver det hele og føder ens børn.
Men min mening er helt sikkert, at man ikke skal spilde sit liv på et forhold, bare fordi man ikke kan få taget sig sammen. Det vil være så sørgeligt når du en skønne dag ser tilbage og spørger dig selv om du har været lykkelig, og svaret så bliver et nej...ikke!?!
Så glem babyplanerne og få først styr på livet og parforholdet.
Og så får du et stort knus med på vejen.

Kærligst
Sussie