Rejse i graviteten? fx. egypten..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2010

Lauritzen

Jeg fandt ud af at jeg var gravid en uge inden jeg stod og skulle 14 dage til Egypten, en uge på Nilen og en uge i Sharm. 

Jeg kontaktede min læge for at få hans mening omkring det, da vi faktisk var i behandling og havde valgt det fra den cyklus op til, netop for ikke at stå som nygravid og skulle afsted. Heldigvis kunne han ikke finde en eneste grund til vi ikke skulle tage afsted.

Du behøver ikke nogle vacciner for at komme til Egypten, du må gerne tage paraghurt, selv om det ikke umiddelbart er noget jeg vil anbefale, da de har en helt anden bakterieflora end vi har, og det derfor har enten en meget begrænset eller ingen virkning. Du må gerne få antinal, som er deres middel mod dårlig mave og kan købes på apoteket i håndkøb. Skulle uheldet være ude, så start med at tage dem i det øjeblik du får de første symptomper (svimmel, hovedpine, ubehag i maven) og drik rigeligt med vand. 

Ellers så husk den sunde fornuft og håndsprit, så er du godt hjulpet. 

Rigtig god tur, Egypten er et fantastisk land.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2010

betjenten

Mus84 skriver:

Hej Alle.

Jeg er i uge 11+2 idag og vi er igang med at bestille rejse i november hvor jeg vil være 15+3. Er der nogen der har prøvet at rejse i sin graviditet?? nogen erfaringer med flyvning, og jeg tænker vi skal til egypten og der er mange der kommer hjem med diarré.. Og skal man stikkes for at komme til egypten det bliver nogen, og hvad så når man er gravid må man så??

Ja mange spørgsmål, håber der er nogen med erfaringer som kan hjælpe mig på vej til rette valg af bestilling af rejsen..

Hey  Jeg var i Egypten da jeg var i uge 28 og 2 uger frem... Havde INGEN problemer med maven overhovedet, men har nu heller ikke en sart mave  Flyveturen var heller ikke noget problem... Og hvis jeg må komme med en anbefaling ang. hvor i skal kigge, så prøv at se i El Gouna, ca 30 km fra Hurghada.... Vi boede på Rihana Inn som er et all inklusive hotel... Super fedt og super god mad Held og lykke med at finde en rejse...

Anmeld

10. oktober 2010

Mus84

Lauritzen skriver:

Jeg fandt ud af at jeg var gravid en uge inden jeg stod og skulle 14 dage til Egypten, en uge på Nilen og en uge i Sharm. 

Jeg kontaktede min læge for at få hans mening omkring det, da vi faktisk var i behandling og havde valgt det fra den cyklus op til, netop for ikke at stå som nygravid og skulle afsted. Heldigvis kunne han ikke finde en eneste grund til vi ikke skulle tage afsted.

Du behøver ikke nogle vacciner for at komme til Egypten, du må gerne tage paraghurt, selv om det ikke umiddelbart er noget jeg vil anbefale, da de har en helt anden bakterieflora end vi har, og det derfor har enten en meget begrænset eller ingen virkning. Du må gerne få antinal, som er deres middel mod dårlig mave og kan købes på apoteket i håndkøb. Skulle uheldet være ude, så start med at tage dem i det øjeblik du får de første symptomper (svimmel, hovedpine, ubehag i maven) og drik rigeligt med vand. 

Ellers så husk den sunde fornuft og håndsprit, så er du godt hjulpet. 

Rigtig god tur, Egypten er et fantastisk land.

ihh tak for rådene, skal man virkelig ikke vacineres? det synes jeg bare der er mange der gør inden de tager derned.. hm..

Men tak, tror nu også det bliver en fantastisk rejse 

Anmeld

10. oktober 2010

Mus84

betjenten skriver:

Hey  Jeg var i Egypten da jeg var i uge 28 og 2 uger frem... Havde INGEN problemer med maven overhovedet, men har nu heller ikke en sart mave  Flyveturen var heller ikke noget problem... Og hvis jeg må komme med en anbefaling ang. hvor i skal kigge, så prøv at se i El Gouna, ca 30 km fra Hurghada.... Vi boede på Rihana Inn som er et all inklusive hotel... Super fedt og super god mad Held og lykke med at finde en rejse...

Jamen tusind tak for dine fine ord jeg tro nu også bare der er nogen der har været rigtig uheldige og nogen der er heldige og hvis jeg bare er meget forberet da vi jo som gravide er mere modtagne for sygdom end andre, så tror jeg det nok skal gå

Vil prøe at se hvad de har i El gauna, men min kæreste vil helst til sharm og dykke  

Har du født??

Anmeld

10. oktober 2010

betjenten

Mus84 skriver:

Jamen tusind tak for dine fine ord jeg tro nu også bare der er nogen der har været rigtig uheldige og nogen der er heldige og hvis jeg bare er meget forberet da vi jo som gravide er mere modtagne for sygdom end andre, så tror jeg det nok skal gå

Vil prøe at se hvad de har i El gauna, men min kæreste vil helst til sharm og dykke  

Har du født??

Ja det har du nok ret i... Men er som sagt ikke selv den nervøse type, og ja skulle der ske noget er der jo heldigvis også læger i Egypten  Ja jeg har født, og har nu en sund dreng på 4 mdr. Han var med i Thailand for 1½ mdr. siden, og der var heller ingen problemer Jeg tror jo lidt på at man skal gøre hvad man føler for, for så skal det nok gå...

Anmeld

10. oktober 2010

Lauritzen

Mus84 skriver:

ihh tak for rådene, skal man virkelig ikke vacineres? det synes jeg bare der er mange der gør inden de tager derned.. hm..

Men tak, tror nu også det bliver en fantastisk rejse 

Nej det er ikke nødvendigt at blive vaccineret.. Jeg har været der 2 gange inden for det sidste år, og ingen af gangene har vaccination været anbefalet. Men det var det for 5-6 år tilbage, der skulle man vaccineres mod hepetatis, men ikke længere..

Personligt ville jeg nok også vælge enten et af ydre hotellerne i Hurghada eller El Gauna frem for Sharm, det er virkelig meget turistet, og der er masser af muligheder for at komme ud og dykke de andre steder også.. 

Anmeld

10. oktober 2010

betjenten

Lauritzen skriver:

Nej det er ikke nødvendigt at blive vaccineret.. Jeg har været der 2 gange inden for det sidste år, og ingen af gangene har vaccination været anbefalet. Men det var det for 5-6 år tilbage, der skulle man vaccineres mod hepetatis, men ikke længere..

Personligt ville jeg nok også vælge enten et af ydre hotellerne i Hurghada eller El Gauna frem for Sharm, det er virkelig meget turistet, og der er masser af muligheder for at komme ud og dykke de andre steder også.. 

Ja der er super lækkert i El Gouna

Anmeld

10. oktober 2010

Lauritzen

Orv ja og lige et par råd til flyveturen..

Støttestrømper, de er ikke til at undvære. Skulle du være så uheldig at få væske i benene pga. flyveturen, er det næsten umuligt at slippe af med igen før graviditeten er ovre, så selv om de er lidt dyre, er det en rigtig god investering. Jeg ville ikke have undværet mine da jeg var afsted og 25-27 uger henne. Brug dem også gerne hvis I skal sidde i længere til i bus eller andet.

Hav en kiks, rugbrødsmad eller andet med i tasken ombord i flyet, det må du gerne have med hjemmefra.

Hav altid din vandrejournal med dig når du forlader hotellet (Hvis nu I tager til Cairo eller lignende)  

Hvis ikke du har en pude med i flyet, så bed om en eller et tæppe som du kan have i lænden under flyveturen.

Husk at lave venepumpeøvelser og kom op og stå og gå lidt en gang i mellem, under flyveturen.

Anmeld

10. oktober 2010

Sakris

Mus84 skriver:

Hej Alle.

Jeg er i uge 11+2 idag og vi er igang med at bestille rejse i november hvor jeg vil være 15+3. Er der nogen der har prøvet at rejse i sin graviditet?? nogen erfaringer med flyvning, og jeg tænker vi skal til egypten og der er mange der kommer hjem med diarré.. Og skal man stikkes for at komme til egypten det bliver nogen, og hvad så når man er gravid må man så??

Ja mange spørgsmål, håber der er nogen med erfaringer som kan hjælpe mig på vej til rette valg af bestilling af rejsen..

Jeg kom hjem fra Egypten i fredags (er 28+6 idag)! Det gik ganske fint! Jeg havde bare taget nogle forholdsregler inden.

Jeg spiste forebyggende mavesyrebakterier (tror jeg nok de hedder), badede ikke i havet, drak kun vand af forsejlede flasker, havde vådservietter og sprit med alle vegne, og afsprittede hænder hver gang jeg havde været i en butik, og ISÆR hvis jeg havde rørt ved deres møgbelortede penge!

Synes flyveturen derned var lidt hård, da jeg havde nogle lændesmerter, men kæresten gav lidt massage, og kunne bruge hans jakke som lændestøtte. Hjemturen gik helt uproblematisk.

Min læge ville ikke have anbefalet Egypten hvis ikke det var fordi vores tur var bestilt for noget over et år siden! Fortryder ikke jeg tog derned. Men slap jo så også for maveproblemer!

Anmeld

10. oktober 2010

Maja88

VIPpigen skriver:

HUSK: desinficerende sprit til hænder. Noget af det værste dernede er deres penge. Hver gang du har haft penge i hånden så skal de sprittes af. DE ER SÅ ULÆKRE.... Jeg har stadig nogen til at ligge fra vi var afsted, vil gerne afsted igen, men det må vente til efter fødsel, når lillepigen er blevet større. Må ikke rejse her i november, og vi kan ikke rigtig rejse nu heller...

Så masser af desinficerende sprit, og råder til køb af vand i kiosker, der kan du få 1½-2 l for 2 kr. hvor du giver 14-16 kr på hotellet. En stor taske til at smugle vandet ind på hotellet med. Og ellers bare badetøj, og masser af solcreme. Du må gerne få hepatitis vacination selvom du er gravid. og hvis det er mere end 10 år siden du har fået en stivkrampe skal du også have sådan en. Den dårlige mave kan klares med sukkervand hvis du er så uheldig, ellers skal du starte op med paraghurt nu(ved ikke om de må tages under graviditet) de kan også forhindre dårlig mave.

Hmm, kan ikke huske om der er mere sådan lige. Hvor henne i egypten vil i hen??

Du må IKKE få hepatitis vaccinen når du er aktivt gravid.

Jeg var påbegyndt et forløb grundet et stikuheld på arbejdet og skulle afbryde det da man ikke må stikke aktive gravide- info fra sygehuset.

Bare lige lidt info

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.