Rejse i graviteten? fx. egypten..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.221 visninger
38 svar
0 synes godt om
8. oktober 2010

Mus84

Hej Alle.

Jeg er i uge 11+2 idag og vi er igang med at bestille rejse i november hvor jeg vil være 15+3. Er der nogen der har prøvet at rejse i sin graviditet?? nogen erfaringer med flyvning, og jeg tænker vi skal til egypten og der er mange der kommer hjem med diarré.. Og skal man stikkes for at komme til egypten det bliver nogen, og hvad så når man er gravid må man så??

Ja mange spørgsmål, håber der er nogen med erfaringer som kan hjælpe mig på vej til rette valg af bestilling af rejsen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

Mus84 skriver:

Hej Alle.

Jeg er i uge 11+2 idag og vi er igang med at bestille rejse i november hvor jeg vil være 15+3. Er der nogen der har prøvet at rejse i sin graviditet?? nogen erfaringer med flyvning, og jeg tænker vi skal til egypten og der er mange der kommer hjem med diarré.. Og skal man stikkes for at komme til egypten det bliver nogen, og hvad så når man er gravid må man så??

Ja mange spørgsmål, håber der er nogen med erfaringer som kan hjælpe mig på vej til rette valg af bestilling af rejsen..

Lad for guds skyld VÆR!!!!!

Jeg var i Egypten da jeg  var i uge 13, og jeg fik dårlig mave - MEGET!! De vil ikke gi dig noget til at stoppe det, for pillerne er for stærkt for baby... Jeg siger dig et HELVEDE jeg var igennem, resten af min graviditet.. læge, hospitaler, kikkert undersøgelse mv. Jeg skulle på potten 8 gange i døgnet, og det skulle bare gå STÆRKT..hehe.. Så jeg kunne nærmest ik gå nogle steder, med mindre jeg vidste der var et wc inden for  1min's rækkevidde!!

Det er ikke for at skramme dig..hehe... Men den rejse var bare SÅ langt fra det værd...

Men udover det med maven, så havde jeg ingen problemer med flyveren eller noget andet!! JEg skulle bare ha min vandrejournal med!

Stine.

Anmeld

8. oktober 2010

Lise

Jeg ville heller ikke vælge at rejse til Egypten med baby i maven. Har været der én gang, og fik monster dårlig mave. Fik tre forskellige slags piller imod det, hvilket jeg nok ikke havde fået hvis jeg var gravid.

Rejs et andet sted hen

Anmeld

8. oktober 2010

VTL

Hej

Jeg var i Egypten, da jeg var 24+ og det gik fint. Var endda ude og snorkle mellem korallerne med mave på

Fik kun en lille smule dårlig mave et par dage inden hjemrejse, men jeg kender så heller ikke nogen der ikke har oplevet lidt, eller mere dårlig mave efter en tur til Egypten. Vi gik så også meget op i at spise kun på vores hotel, hvor de ifølge guiderne skyllede madvarerne i vand udlændinge kan tåle... og så selvfølgelig drikke købe vand og børste tænder med det også.

Helt klart en god tur selvom jeg var gravid

Anmeld

10. oktober 2010

Mus84

Nå der er lidt delte meninger, men gode kommentarer Jeg vælger nok at tage chancen, og så virkelig gå op i renligheden og så masser af frugt.

Jeg tør godt prøve selvom jeg lige har ligget syg med kold lungebetændelse, så vil jeg bare meget gerne ud og rejse og ned i varmen inden den lille kommer til verden.

Så hvis der er flere der har haft gode oplevelser må i meget skrive her på siden

Anmeld

10. oktober 2010

<3

Mus84 skriver:

Nå der er lidt delte meninger, men gode kommentarer Jeg vælger nok at tage chancen, og så virkelig gå op i renligheden og så masser af frugt.

Jeg tør godt prøve selvom jeg lige har ligget syg med kold lungebetændelse, så vil jeg bare meget gerne ud og rejse og ned i varmen inden den lille kommer til verden.

Så hvis der er flere der har haft gode oplevelser må i meget skrive her på siden

Rå frugt og grøntsager er så netop lige det du skal holde dig fra!! For det meste er jo vand og det er ikke flaskevand! 

Næh 4*hoteller, McD og BK er vejen frem i egypten har jeg ladet mig fortælle

Anmeld

10. oktober 2010

FrkJensen

Jeg var på Mallorca 2 mdr. før termin og der var ingen problemer. Hverken med flyvetur eller noget andet.

Anmeld

10. oktober 2010

VIPpigen

HUSK: desinficerende sprit til hænder. Noget af det værste dernede er deres penge. Hver gang du har haft penge i hånden så skal de sprittes af. DE ER SÅ ULÆKRE.... Jeg har stadig nogen til at ligge fra vi var afsted, vil gerne afsted igen, men det må vente til efter fødsel, når lillepigen er blevet større. Må ikke rejse her i november, og vi kan ikke rigtig rejse nu heller...

Så masser af desinficerende sprit, og råder til køb af vand i kiosker, der kan du få 1½-2 l for 2 kr. hvor du giver 14-16 kr på hotellet. En stor taske til at smugle vandet ind på hotellet med. Og ellers bare badetøj, og masser af solcreme. Du må gerne få hepatitis vacination selvom du er gravid. og hvis det er mere end 10 år siden du har fået en stivkrampe skal du også have sådan en. Den dårlige mave kan klares med sukkervand hvis du er så uheldig, ellers skal du starte op med paraghurt nu(ved ikke om de må tages under graviditet) de kan også forhindre dårlig mave.

Hmm, kan ikke huske om der er mere sådan lige. Hvor henne i egypten vil i hen??

Anmeld

10. oktober 2010

dithmer

Mus84 skriver:

Hej Alle.

Hej. Jeg har selv rejst i min graviditet uden problemer. Tror ikke lige du skal vælge Egypten da du skal vaccineres for leverbetændelse inden og det ved jeg ikke om kan skade dit barn. Hør da lægen ad og giver ham grønt lys så nyd da bare din ferie....

Anmeld

10. oktober 2010

Mus84

ihh tak for alle rådene jeg bliver kun klogere!!! Men er faktisk stadig i dilema om jeg skal tage afsted eller ej. Men tilbudene hænger jo bare ikke på træerne

Men 1 dag mere så spørg jeg min læge til råds om hun vil anbefale det, og ja så er der jo det med vaciner.. Det er jeg ikke lige så glad for men det skal jo gøres hvis jeg skal derned..

Jamen vi har kigget på sharm el sheik, og kigger selvfølgelig osse efter gode hoteller kun min. 4*..

Og jeg må faktisk godt tage paraghurt, fordi da jeg fik pencilin under min kolde lungebetændelse skulle jeg tage dem sammen med fordi pencilinen kunne give mavebesvær. Men det fik jeg heldigvis ikke og tog dem ikke. Men nu har jeg dem så kan jeg bruge dem i nødstilfælde i egypten 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.