Dagligt drikkeri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2010

mek-83

Anonym skriver:

Hej.

Ville det være ok for Jer hvis jeres kæreste drak 4-6 øl om dagen?

Jeg er selv fra en familie hvor mine bedsteforældre har drukket og er desværre i dag døde begge to og i en al for tidlig alder (hhv. 58 og 62 år) Mine forældre der begge har haft alkohol tæt inde på livet i form af forældre der har drukket og de dertilhørende problematikker i forbindelse hertil, og har derfor valgt den modsatte groft, hvilken er en groft hvor der ikke er det der ligner alkohol i nærheden af dem. Dvs jeg er opvokset med bedsteforældre der har drukket og forældre der aldrig har drukket og et hjem hvor der var meget langt imellem at alkohol fandtes. Det hændte at der blev købt lidt øl til fødselsdage, men dette var ganske lidt.

Nu sidder jeg og diskuterer med kæresten fordi jeg synes han drikker for meget og kan bestemt mærke at lugten af øl er en lugt jeg væmmes ved, kan høre når han taler om han har drukket - hvilket er en kæmpe belastning for mig. Men jeg ved jeg har et akavet forhold til alkohol og vil derfor høre jer: Er det ok for jer hvis jeres kæreste drak 4-6 øl dagligt?

Hejsa

Ej bliver helt ked af det når jeg læser dit indlæg  det kunne lige så godt være mig selv der havde skrevet det, hvis du har lyst må du gerne sende en PB.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2010

anna-jonas

Anonym skriver:

Han mener ikke han bestemt skal have det, men at han bare nyder en kold. Derfor kan jeg ikke hjælpe ham. Han mener jo ikke han har et problem og folk kan først hjælpes når de indser at de har brug for hjælp.

Må også lige holde hånden en smule over ham - ikke at det er en undskyldning - men hans forældre er seriøst også tørstige og tilbyder ham øl hver gang på trods af at de ved det er et problem for mig at han drikker så meget og selv giver mig ret i at det er blevet for meget. Sikke et forbillede.

Det er jo bevist at alkoholisme er en arvelig sygdom, så mon ikke at han har arvet "tørsten" fra sine forældre.

Det eneste der virker på en alkoholiker, er konsekvens. Altså at stille krav. Men tror du skal gøre op med dig selv, om det er dette liv, med ham du ønsker i fremtiden. For hvis han ikke selv, har nogen erkendelse af, at der er et problem, så er der jo ikke noget at arbejde med.

Jeg er selv vokset op i et stærkt alkoholiseret hjem, og det ville jeg gerne have været foruden. Jeg drikker næsten aldrig selv aolkohol, og jeg kan ikke fordrage når mine nærmeste lugter af alkohol. Men heldigvis drikker min mand meget sjældent, måske en øl til forkosten om lørdagen. Han er også selv vokset op med en alkoholiker far, så vi ved hvilke omkostninger det har.

Tænk dig om..................ønsker du denne fremtid??? Mon ikke det bliver til 6-10 øl dagligt inden for en overskuelig fremtid.

Knus Mette

Anmeld

9. oktober 2010

Meliora

morethanperfect skriver:

Det gør han ikke .. Han ved godt jeg kan se på ham når han har drukket .. Også selvom det kun er en øl oppe efter arb.... 

Det hjælper ikke noget at tale med dem .. Det er mænd , og når kvinder vil tale om problemer , vil de helst stikke halen mellem benene og flygte , eller også , så vælger de ikke at høre efter .. ..

Man blir nød til at være konsekvent overfor dem .. Meget .. 

synes du generaliserer liige en smule i den nederste del af dit indlæg.

Nu er det jo ikke alle mænd der ikke kan finde ud af at snakke om problemer. Min er fantastisk til det, og kunne aldrig drømme om at stikke halen mellem benene eller ikke høre efter.

Bare fordi nogle mænd gør sådan, må vi jo ikke glemme alle de søde mænd der ikke er sådan.

Anmeld

9. oktober 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej.

Ville det være ok for Jer hvis jeres kæreste drak 4-6 øl om dagen?

Jeg er selv fra en familie hvor mine bedsteforældre har drukket og er desværre i dag døde begge to og i en al for tidlig alder (hhv. 58 og 62 år) Mine forældre der begge har haft alkohol tæt inde på livet i form af forældre der har drukket og de dertilhørende problematikker i forbindelse hertil, og har derfor valgt den modsatte groft, hvilken er en groft hvor der ikke er det der ligner alkohol i nærheden af dem. Dvs jeg er opvokset med bedsteforældre der har drukket og forældre der aldrig har drukket og et hjem hvor der var meget langt imellem at alkohol fandtes. Det hændte at der blev købt lidt øl til fødselsdage, men dette var ganske lidt.

Nu sidder jeg og diskuterer med kæresten fordi jeg synes han drikker for meget og kan bestemt mærke at lugten af øl er en lugt jeg væmmes ved, kan høre når han taler om han har drukket - hvilket er en kæmpe belastning for mig. Men jeg ved jeg har et akavet forhold til alkohol og vil derfor høre jer: Er det ok for jer hvis jeres kæreste drak 4-6 øl dagligt?

Kan kun sige et stort rungende NEJ!!!

Jeg har selv haft en mand, hvor det begyndte med et par øl om dagen og så blev det pludseligt til 6-7 stykker for at eskalere i ren alkoholisme.

Siden boede jeg sammen med en mand i 3 år, der viste sig at være skjult alkoholiker, så efter ham har jeg siden vendt alt hvad der hedder alkohol ryggen.
Min nuværende mand rører heller ikke alkohol og selv kommer jeg fra en familie hvor vi ikke bruger det.
Så for jeg ville helt sikket slå i bordet og sige at nu stopper han!!
Det er ok med en øl i ny og næ, til silden søndag eller hvis man er en tur i byen, men i dagligdagen er det, som man sagde i gamle dage på Falster "en skiden vane".

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. oktober 2010

Mor79

Absolut ikke ok med så mange genstande - max 2 pr dag som mand ville jeg sige, men også det ville være i overkanten for mig.

Jeg vil ikke prædike, da jeg selv har en mand som indtager for meget halløj - bare hash... (omvendt rører han slet ikke alkohol).

Det eneste jeg ved er at man ikke kan presse dem ud af misbrug...

Kun støtte dem til gradvis nedtrapning og give dem anerkendelse.

Det er skide hårdt at skulle tage sådan et hensyn

Anmeld

9. oktober 2010

morethanperfect

FruRafn skriver:

synes du generaliserer liige en smule i den nederste del af dit indlæg.

Nu er det jo ikke alle mænd der ikke kan finde ud af at snakke om problemer. Min er fantastisk til det, og kunne aldrig drømme om at stikke halen mellem benene eller ikke høre efter.

Bare fordi nogle mænd gør sådan, må vi jo ikke glemme alle de søde mænd der ikke er sådan.

Det er rigtigt .. Jeg har bare aldrig mødt en mand der godt vil snakke om problemer .. Men jeg er jo så åbenbart meget uheldig .. 

Anmeld

9. oktober 2010

Meliora

morethanperfect skriver:

Det er rigtigt .. Jeg har bare aldrig mødt en mand der godt vil snakke om problemer .. Men jeg er jo så åbenbart meget uheldig .. 

det er jeg da ked af at høre. Men de findes altså;-)

Anmeld

9. oktober 2010

morethanperfect

FruRafn skriver:

det er jeg da ked af at høre. Men de findes altså;-)

Skønt .. Men er nu meget tilfreds med min alligevel  

Anmeld

9. oktober 2010

marhemor

Har selv en grum historie bag mig med en ekskæreste, som drak for meget. Du er velkommen til at skrive en pb hvis du vil vide mere.

Jeg vil bare sige, at hvis du synes at det er for meget han drikker, så ER det for meget han drikker! Så er det fuldstændig ligemeget hvad alle andre siger...

Lyt til dig selv, og find ud af hvad du vil acceptere i DIT liv. Det lyder meget enkelt, men jeg ved hvor svært det er!

og pøj pøj med det hele.

Anmeld

9. oktober 2010

Molly8

I mine øjne er der tale om et misbrug, hvis man ikke bare kan lade være uanset mængden. Når du har talt med ham om din bekymring, og han alligevel ikke kan lade flasken stå, er der tale om et misbrug. Min egen reaktion ville være at sætte ham stolen for døren, hellere før end siden. Til gengæld har jeg fuld forståelse for, at man kan have følelser i klemme og svært ved at overskue situationen. Jeg tænker, der er brug for støtte udefra. Du skal have nogen i baghånden, du kan tale med og som på en kærlig måde kan vise dig den reelle virkelighed. Hvis du ikke har en sådan, kan du betale dig til en professionel.

Jeg ønsker dig alt godt.

Tanker fra Molly

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.