Anonym skriver:
Han mener ikke han bestemt skal have det, men at han bare nyder en kold. Derfor kan jeg ikke hjælpe ham. Han mener jo ikke han har et problem og folk kan først hjælpes når de indser at de har brug for hjælp.
Må også lige holde hånden en smule over ham - ikke at det er en undskyldning - men hans forældre er seriøst også tørstige og tilbyder ham øl hver gang på trods af at de ved det er et problem for mig at han drikker så meget og selv giver mig ret i at det er blevet for meget. Sikke et forbillede.
Det er jo bevist at alkoholisme er en arvelig sygdom, så mon ikke at han har arvet "tørsten" fra sine forældre.
Det eneste der virker på en alkoholiker, er konsekvens. Altså at stille krav. Men tror du skal gøre op med dig selv, om det er dette liv, med ham du ønsker i fremtiden. For hvis han ikke selv, har nogen erkendelse af, at der er et problem, så er der jo ikke noget at arbejde med.
Jeg er selv vokset op i et stærkt alkoholiseret hjem, og det ville jeg gerne have været foruden. Jeg drikker næsten aldrig selv aolkohol, og jeg kan ikke fordrage når mine nærmeste lugter af alkohol. Men heldigvis drikker min mand meget sjældent, måske en øl til forkosten om lørdagen. Han er også selv vokset op med en alkoholiker far, så vi ved hvilke omkostninger det har.
Tænk dig om..................ønsker du denne fremtid??? Mon ikke det bliver til 6-10 øl dagligt inden for en overskuelig fremtid.
Knus Mette
Anmeld