Dagligt drikkeri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.412 visninger
39 svar
0 synes godt om
8. oktober 2010

Anonym trådstarter

Hej.

Ville det være ok for Jer hvis jeres kæreste drak 4-6 øl om dagen?

Jeg er selv fra en familie hvor mine bedsteforældre har drukket og er desværre i dag døde begge to og i en al for tidlig alder (hhv. 58 og 62 år) Mine forældre der begge har haft alkohol tæt inde på livet i form af forældre der har drukket og de dertilhørende problematikker i forbindelse hertil, og har derfor valgt den modsatte groft, hvilken er en groft hvor der ikke er det der ligner alkohol i nærheden af dem. Dvs jeg er opvokset med bedsteforældre der har drukket og forældre der aldrig har drukket og et hjem hvor der var meget langt imellem at alkohol fandtes. Det hændte at der blev købt lidt øl til fødselsdage, men dette var ganske lidt.

Nu sidder jeg og diskuterer med kæresten fordi jeg synes han drikker for meget og kan bestemt mærke at lugten af øl er en lugt jeg væmmes ved, kan høre når han taler om han har drukket - hvilket er en kæmpe belastning for mig. Men jeg ved jeg har et akavet forhold til alkohol og vil derfor høre jer: Er det ok for jer hvis jeres kæreste drak 4-6 øl dagligt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

SiLiMiMa

Anonym skriver:

Hej.

Jeg er selv fra en familie hvor mine bedsteforældre har drukket og er desværre i dag døde begge to og i en al for tidlig alder (hhv. 58 og 62 år) Mine forældre der begge har haft alkohol tæt inde på livet i form af forældre der har drukket og de dertilhørende problematikker i forbindelse hertil, og har derfor valgt den modsatte groft, hvilken er en groft hvor der ikke er det der ligner alkohol i nærheden af dem. Dvs jeg er opvokset med bedsteforældre der har drukket og forældre der aldrig har drukket og et hjem hvor der var meget langt imellem at alkohol fandtes. Det hændte at der blev købt lidt øl til fødselsdage, men dette var ganske lidt.

Nu sidder jeg og diskuterer med kæresten fordi jeg synes han drikker for meget og kan bestemt mærke at lugten af øl er en lugt jeg væmmes ved, kan høre når han taler om han har drukket - hvilket er en kæmpe belastning for mig. Men jeg ved jeg har et akavet forhold til alkohol og vil derfor høre jer: Er det ok for jer hvis jeres kæreste drak 4-6 øl dagligt?

nej, det er efter min mening for meget...... og også iflg sundhedsstyrelsen

heise

Anmeld

8. oktober 2010

otlitrom

Jeg kommer selv fra en familie med misbrug, og det gør måske mit svar meget kontant. Men NEJ! Det ville jeg på ingen måde kunne holde til, og jeg forstår godt, hvis du synes det er svært

Herhjemme bliver der drukket en øl til aftensmaden, og så ikke mere. Og det har jeg det fint med!

Anmeld

8. oktober 2010

Pige2009

Nej, nej, nej og atter nej. Jeg vil sige, det er på grænsen til afhængighed, hvis man drikker med en så hyppig frekvens

Anmeld

8. oktober 2010

Anonym trådstarter

Heise skriver:

nej, det er efter min mening for meget...... og også iflg sundhedsstyrelsen

heise

Hvad er normalt i din verden?

I min er det normalt at man kun drikker når der er en anledning og eller hvis man får lækker mad med god vin til. Problemet er her at det virker som om min kæreste sluger vinen for at få mere indtil flasken er tom.. Hader det!

Anmeld

8. oktober 2010

Miss.Sunshine

Anonym skriver:

Hej.

NEJ! Absolut ikke. Drikker man 4-6 øl pr dag har man efter min mening et klart alkohol problem.

Og jeg gad dælme ikke skulle lugte til den klamme stank hver dag.

Min mand drikker stort set aldrig.

Ikke i hverdagene overhovedet.

Anmeld

8. oktober 2010

Lucipher

Undskyld men NEJ. En gang i mellem i weekenderne jo, men hver dag?!

Anmeld

8. oktober 2010

Anonym trådstarter

kitty skriver:

Jeg kommer selv fra en familie med misbrug, og det gør måske mit svar meget kontant. Men NEJ! Det ville jeg på ingen måde kunne holde til, og jeg forstår godt, hvis du synes det er svært

Herhjemme bliver der drukket en øl til aftensmaden, og så ikke mere. Og det har jeg det fint med!

Er glad for at det ikke kun er mig der ser sådan på det.. Ja det er svært for hver gang vi snakker om det så siger han at det ikke er et problem at stoppe og at han da bare vil lade være når jeg nu har det som jeg har det med det. Men det holder kun i max en uge og så er vi tilbage i samme tullumhaj.

Anmeld

8. oktober 2010

SiLiMiMa

Anonym skriver:

Hvad er normalt i din verden?

I min er det normalt at man kun drikker når der er en anledning og eller hvis man får lækker mad med god vin til. Problemet er her at det virker som om min kæreste sluger vinen for at få mere indtil flasken er tom.. Hader det!

uha.... lyder som om han er på vej ud i et misbrug

normalt og normalt??

jeg synes lissom dig - til specielle anledninger og god mad.

Min kæreste drikker 1 øl til aftensmaden 2-3 gange i ugen.

heise

Anmeld

8. oktober 2010

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Nej, nej, nej og atter nej. Jeg vil sige, det er på grænsen til afhængighed, hvis man drikker med en så hyppig frekvens

Det mener jeg også.. Og her har vi problemet for som så mange andre afhængige så benægter man og kan ikke selv se problemet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.