Hej.
Ville det være ok for Jer hvis jeres kæreste drak 4-6 øl om dagen?
Jeg er selv fra en familie hvor mine bedsteforældre har drukket og er desværre i dag døde begge to og i en al for tidlig alder (hhv. 58 og 62 år) Mine forældre der begge har haft alkohol tæt inde på livet i form af forældre der har drukket og de dertilhørende problematikker i forbindelse hertil, og har derfor valgt den modsatte groft, hvilken er en groft hvor der ikke er det der ligner alkohol i nærheden af dem. Dvs jeg er opvokset med bedsteforældre der har drukket og forældre der aldrig har drukket og et hjem hvor der var meget langt imellem at alkohol fandtes. Det hændte at der blev købt lidt øl til fødselsdage, men dette var ganske lidt.
Nu sidder jeg og diskuterer med kæresten fordi jeg synes han drikker for meget og kan bestemt mærke at lugten af øl er en lugt jeg væmmes ved, kan høre når han taler om han har drukket - hvilket er en kæmpe belastning for mig. Men jeg ved jeg har et akavet forhold til alkohol og vil derfor høre jer: Er det ok for jer hvis jeres kæreste drak 4-6 øl dagligt?
Anmeld