Dagligt drikkeri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2010

Anonym trådstarter

Heise skriver:

nej, det tror jeg på... for han er helt sikkert på vej ud i et misbrug

hvis man ikke kan undvære at drikke alkohol, så har man da et problem.... men det bliver svært for dig at overbevise ham, tror jeg...pyh...

Alternativet er at jeg snart skrider.. Gider virkelig ikke det her daglige cirkus.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

SiLiMiMa

Anonym skriver:

Alternativet er at jeg snart skrider.. Gider virkelig ikke det her daglige cirkus.

det kan jeg sørme godt forstå!!

det er trist... men måsker er det det der skal til for at få ham til at vågne op???

Anmeld

8. oktober 2010

Anonym trådstarter

Heise skriver:

det kan jeg sørme godt forstå!!

det er trist... men måsker er det det der skal til for at få ham til at vågne op???

Er mere overbevist om at han synker ned i sit lille hul med sit ulækre misbrug. Men det kan ikke være mit problem, hvis jeg vælger at smutte så må hans venner/familie træde til og hjælpe ham. Kunne aldrig finde på at blive i et forhold af bekymring for hvor det sætter ham hvis jeg går.

Anmeld

8. oktober 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Nej jeg har talt med hans mor om det og hun kan sagtens følge mig, men som skrevet lidt længere oppe så drikker hun selv (ikke sådan alkoholiker agtigt - altså hun passer sit arbejde hvor hun er på døgn og ikke drikker her, er altid pæn og ren, men den får bare lige et glas vin for meget rigtig ofte)

Hun kan godt se at han drikker for meget og har tilbudt at tage en snak med ham, men tror sgu ikke en snak over en kold bajer er løsningen.

Nej, det er ikke nemt så... Ved ikke hvad jeg ellers skal sige

Anmeld

8. oktober 2010

morethanperfect

Min kæreste drak også for meget .. Han gad ikke se det ... Jeg sagde til ham at han måtte vælge mellem øllene , eller mig og han søn .. Han har ikke rigtig valgt , men han er stoppet med at drikke til hverdagen ... Engang i mellem kan det godt ske han køber en øl eller to med hjem , men det gør mig bestemt heller ikke noget , så længe det ikke er hver dag , og så længe det kun er en eller to .. 

Anmeld

8. oktober 2010

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Min kæreste drak også for meget .. Han gad ikke se det ... Jeg sagde til ham at han måtte vælge mellem øllene , eller mig og han søn .. Han har ikke rigtig valgt , men han er stoppet med at drikke til hverdagen ... Engang i mellem kan det godt ske han køber en øl eller to med hjem , men det gør mig bestemt heller ikke noget , så længe det ikke er hver dag , og så længe det kun er en eller to .. 

Er du sikker på at han ikke drikker i smug?

Min kæreste kan sagtens have dage hvor han ikke drikker, men disse dage er bare for få i forhold til hvad der bliver kørt ned ellers.

Har sagt at jeg bakker ud hvis det fortsætter osv osv osv oghan lover mig guld og grønne skove hver gang. Der ska likke lægges skjul på at jeg bliver sur/bitter HVER gang jeg kan mærke på ham at han drikker. Jeg snakker ikke rigtig til ham og går tidligt i seng. Der er også gange hvor vi sætter os ned og snakker og får nogle dejlige snakke om at det skal ophøre mv, men det bliver bare ikke rigtig til noget. desværre. elsker ham jo meget højt.

Anmeld

8. oktober 2010

morethanperfect

Anonym skriver:

Er du sikker på at han ikke drikker i smug?

Min kæreste kan sagtens have dage hvor han ikke drikker, men disse dage er bare for få i forhold til hvad der bliver kørt ned ellers.

Har sagt at jeg bakker ud hvis det fortsætter osv osv osv oghan lover mig guld og grønne skove hver gang. Der ska likke lægges skjul på at jeg bliver sur/bitter HVER gang jeg kan mærke på ham at han drikker. Jeg snakker ikke rigtig til ham og går tidligt i seng. Der er også gange hvor vi sætter os ned og snakker og får nogle dejlige snakke om at det skal ophøre mv, men det bliver bare ikke rigtig til noget. desværre. elsker ham jo meget højt.

Det gør han ikke .. Han ved godt jeg kan se på ham når han har drukket .. Også selvom det kun er en øl oppe efter arb.... 

Det hjælper ikke noget at tale med dem .. Det er mænd , og når kvinder vil tale om problemer , vil de helst stikke halen mellem benene og flygte , eller også , så vælger de ikke at høre efter .. ..

Man blir nød til at være konsekvent overfor dem .. Meget .. 

Anmeld

8. oktober 2010

klmf

Jeg kommer selv fra et hjem hvor der aldrig blev drukkt alkohol; min mor fik migræne af rødvin og min far gad det vist bare ikke - og så havde vi ikke så mange penge, så det var laaaaangt nede på prioriteringslisten. Nu er min mor heldigvis fri for migræne, så nu åbner vi tit en flaske rødvin når vi alle er hjemme og spise, det passer med et glas til hver

Min kæreste er vant til noget helt andet og det skulle jeg godt nok lige vænne mig til i starten! I hans familie er det helt almindeligt og dagligdags at tage en øl når man kommer hjem fra job, en til aftensmaden og en om aftenen Det er dog ikke fordi han drikker tre øl hver dag, men det tit hann drikker en enkelt til maden. Jeg synes stadig alkohol er sådan noget vi nyder i weekenden til god mad, så det holder jeg mig til....

Jeg ville synes 4-6 øl er aaaaaaaalt for mange til hverdag.

Anmeld

8. oktober 2010

B&J

Anonym skriver:

Hej.

Ville det være ok for Jer hvis jeres kæreste drak 4-6 øl om dagen?

Jeg er selv fra en familie hvor mine bedsteforældre har drukket og er desværre i dag døde begge to og i en al for tidlig alder (hhv. 58 og 62 år) Mine forældre der begge har haft alkohol tæt inde på livet i form af forældre der har drukket og de dertilhørende problematikker i forbindelse hertil, og har derfor valgt den modsatte groft, hvilken er en groft hvor der ikke er det der ligner alkohol i nærheden af dem. Dvs jeg er opvokset med bedsteforældre der har drukket og forældre der aldrig har drukket og et hjem hvor der var meget langt imellem at alkohol fandtes. Det hændte at der blev købt lidt øl til fødselsdage, men dette var ganske lidt.

Nu sidder jeg og diskuterer med kæresten fordi jeg synes han drikker for meget og kan bestemt mærke at lugten af øl er en lugt jeg væmmes ved, kan høre når han taler om han har drukket - hvilket er en kæmpe belastning for mig. Men jeg ved jeg har et akavet forhold til alkohol og vil derfor høre jer: Er det ok for jer hvis jeres kæreste drak 4-6 øl dagligt?

Ja jeg kan kun sige det lige ud han har et PROBLEM meget stort hvis han drikker 4-6 øl hver dag er han alkoholiker og ja de kan desværre ikke se det er et problem har det også tæt inde på mit liv og min kæreste har også været det men er heldigvis kommet ud af det

Anmeld

8. oktober 2010

Meliora

Synes på ingen måde det er ok, for med så meget alkohol hver dag, så er man altså alkoholiker:-(

Herhjemme drikker vi kun til fest, hvis vi har gæster til middag, eller er ude at spise hos nogen:-) vi drikker aldrig i hverdagen, med mindre vi er til koncert eller der er en anden speciel anledning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.