Dagligt drikkeri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2010

isimaven

Anonym skriver:

Hej.

Ville det være ok for Jer hvis jeres kæreste drak 4-6 øl om dagen?

Jeg er selv fra en familie hvor mine bedsteforældre har drukket og er desværre i dag døde begge to og i en al for tidlig alder (hhv. 58 og 62 år) Mine forældre der begge har haft alkohol tæt inde på livet i form af forældre der har drukket og de dertilhørende problematikker i forbindelse hertil, og har derfor valgt den modsatte groft, hvilken er en groft hvor der ikke er det der ligner alkohol i nærheden af dem. Dvs jeg er opvokset med bedsteforældre der har drukket og forældre der aldrig har drukket og et hjem hvor der var meget langt imellem at alkohol fandtes. Det hændte at der blev købt lidt øl til fødselsdage, men dette var ganske lidt.

Nu sidder jeg og diskuterer med kæresten fordi jeg synes han drikker for meget og kan bestemt mærke at lugten af øl er en lugt jeg væmmes ved, kan høre når han taler om han har drukket - hvilket er en kæmpe belastning for mig. Men jeg ved jeg har et akavet forhold til alkohol og vil derfor høre jer: Er det ok for jer hvis jeres kæreste drak 4-6 øl dagligt?

Min personlige holdning er at hvis han bliver påvirket af det er det for meget i hverdagen! 1-2 øl kunne jeg muligvis gå med til selvom jeg egentlig synes det er for meget at drikke hver dag.
Så umiddelbart nej, det ville jeg ikke gå med til.
Knus isimaven

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

SiLiMiMa

Anonym skriver:

Er glad for at det ikke kun er mig der ser sådan på det.. Ja det er svært for hver gang vi snakker om det så siger han at det ikke er et problem at stoppe og at han da bare vil lade være når jeg nu har det som jeg har det med det. Men det holder kun i max en uge og så er vi tilbage i samme tullumhaj.

hm.. kunne man måske lade være med at ha noget i huset?

så kan han jo ikke drikke det..... men ved da ikke om han ville finde sig i det....

Anmeld

8. oktober 2010

Anonym trådstarter

Miss.Sunshine skriver:

NEJ! Absolut ikke. Drikker man 4-6 øl pr dag har man efter min mening et klart alkohol problem.

Og jeg gad dælme ikke skulle lugte til den klamme stank hver dag.

Min mand drikker stort set aldrig.

Ikke i hverdagene overhovedet.

Det er så klamt.. Specielt når man ikke selv drikker.. Lugten af øl minder mig om det dårlige ved mine ellers meget elskede bedsteforældre - At alkoholen skulle tage dem fra mig og denne skønne jord i en al for tidlig alder.

Anmeld

8. oktober 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Det mener jeg også.. Og her har vi problemet for som så mange andre afhængige så benægter man og kan ikke selv se problemet.

Har du talt med din familie om det?

Anmeld

8. oktober 2010

anna-jonas

Hvis det er hver dag, og han bare SKAL have alkohol, så har manden et problem, som der bør tages hånd om. Det bli'r immervæk til mellem 28 og 42 genstande ugentligt.

Anmeld

8. oktober 2010

Anonym trådstarter

Heise skriver:

hm.. kunne man måske lade være med at ha noget i huset?

så kan han jo ikke drikke det..... men ved da ikke om han ville finde sig i det....

Du tror det er løgn, men så går han på tanken når han skal ud med hunden og går og drikker en øl på turen, hvilket bestemt kun minder mig om de lokale alkoholikere med den grønne pose med blomster på fra tanken som altid er krøllet og som altid klinger fordi der ligger pilsner i. De billige! hahaha

Anmeld

8. oktober 2010

Miss.Sunshine

Anonym skriver:

Det er så klamt.. Specielt når man ikke selv drikker.. Lugten af øl minder mig om det dårlige ved mine ellers meget elskede bedsteforældre - At alkoholen skulle tage dem fra mig og denne skønne jord i en al for tidlig alder.

Det kan jeg 100% følge dig i.

Syntes også det stinker,men jeg kan heller ikke lide øl selv. Ved ikke om det er derfor.

Har lige spurgt manden og han sagde at man skal på afvænning hvis man skal ha øl hver dag og især hvis det er mere end en.

Gælder forresten også hvis det er vin eller andet man SKAL have.

Anmeld

8. oktober 2010

Anonym trådstarter

Anna-jonas skriver:

Hvis det er hver dag, og han bare SKAL have alkohol, så har manden et problem, som der bør tages hånd om. Det bli'r immervæk til mellem 28 og 42 genstande ugentligt.

Han mener ikke han bestemt skal have det, men at han bare nyder en kold. Derfor kan jeg ikke hjælpe ham. Han mener jo ikke han har et problem og folk kan først hjælpes når de indser at de har brug for hjælp.

Må også lige holde hånden en smule over ham - ikke at det er en undskyldning - men hans forældre er seriøst også tørstige og tilbyder ham øl hver gang på trods af at de ved det er et problem for mig at han drikker så meget og selv giver mig ret i at det er blevet for meget. Sikke et forbillede.

Anmeld

8. oktober 2010

SiLiMiMa

Du tror det er løgn, men så går han på tanken når han skal ud med hunden og går og drikker en øl på turen, hvilket bestemt kun minder mig om de lokale alkoholikere med den grønne pose med blomster på fra tanken som altid er krøllet og som altid klinger fordi der ligger pilsner i. De billige! hahaha

nej, det tror jeg på... for han er helt sikkert på vej ud i et misbrug

hvis man ikke kan undvære at drikke alkohol, så har man da et problem.... men det bliver svært for dig at overbevise ham, tror jeg...pyh...

Anmeld

8. oktober 2010

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Har du talt med din familie om det?

Nej jeg har talt med hans mor om det og hun kan sagtens følge mig, men som skrevet lidt længere oppe så drikker hun selv (ikke sådan alkoholiker agtigt - altså hun passer sit arbejde hvor hun er på døgn og ikke drikker her, er altid pæn og ren, men den får bare lige et glas vin for meget rigtig ofte)

Hun kan godt se at han drikker for meget og har tilbudt at tage en snak med ham, men tror sgu ikke en snak over en kold bajer er løsningen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.