forældre-til-Asta skriver:
Jeg har rimeligt kendskab til det kommunale.. jeg snakker med 3 dagplejer her i byen plus datters dagplejer 
Ja en Kommunal arbejder 48 timer, men det kan en privat også komme til at gøre.. jeg ved f.eks de to der er her i byen, de køre med døgnåbent.. dvs man kan faktisk bare aflevere når man lyster, også har du ne barnepige der ( absolut ikke gennemtænkt ) Men synes bare der er utrolig mange udgifter for en selv ved at være privat.. jeg vil da aldrig kunne tage 10,000 kr fra egen lomme for at købe ting til mine dagplejebørn..
Du får stort set intet fra kommunen....det er helt til grin hvad der gives om året til legetøj, i hvert fald i de tre kommuner jeg kender til. har selv arbejdet som dp i det kommunale og ville jeg aldrig gøre igen.
Ville ikke byde ungerne det system der er, med gæstepleje, legestue osv.
Legeting og andet, skulle der nok blive råd til med det ekstra jeg får som privat om ikke andet så nok det samme som de 800kr de får om året til nyt legetøj, hvis ikke de da loige tager det væk det ene år.
Ang, åbningstider så bestemmer du det selv. Forældrene vælger jo netop dig fordi du har det at tilbyde som du nu har og det tiltaler mig. Jeg er valgt til og ikke bare "udleveret".
Det er en måde at passe børn på som jeg ville ønske jeg havde haft da mine var små...jeg ville i hvert fald som pædagog føle at jeg havde optimale betingelser for at få teori og praksis til at gå op i en højere endhed og samtidig give "mine" unger en hverdag som jeg kan stå inde for og som jeg endda selv ville byde mine egne børn.
Men det er jo selvfølgelig forskelligt hvilket krav og tanker man har omkring det at arbejde med børn....jeg vil bare gerne føle at jeg gør det på en måde som jeg kan stå inde for og det mener jeg det private pasningssystem giver optimale betingelser for.
Anmeld