Hvordan søger man...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.091 visninger
38 svar
0 synes godt om
8. oktober 2010

Mor-til-asta-09

Om at blive dagplejer.

Jeg har nu truffet min beslutning om at stoppe på mit arbejde som kok, for at blive dagplejer..

Har længe snakket om det, men da jeg arbejder pt for mine forældre var det meget svært for mig at fortælle dem at jeg ønskede at stoppe pga. Asta.

Så håber der sidder nogle dagplejer derude, som der kan give mig lidt råd med på vejen, og jeg ønsker ikke at være Privat men derimod kommunal Håber der er nogle der kan hjælpe.

Knus Herfra og god fredag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

Svei

Held og lykke...hernede fyres der helt vildt mange, tror det er 100 pladser...tendensen er vidst der bliver lavet integrerede institutioner...

Ring til kommunen... skal du være kommunal eller privat

Anmeld

8. oktober 2010

Maise

Tillykke med at du har truffet beslutningen. Så vidt jeg ved er der ansættelsesstop for dagplejere i kommunerne. Det snakker de om i min mødregruppe, men om det er over hele landet ved jeg ikke.

Håber for dig det lykkedes. Jeg har overvejet det samme når vi engang flytter i hus.  for dig. Jeg ville ringe til kommunen og spørge hvorledes man søger dette.

maise

Anmeld

8. oktober 2010

SussieThyssen

Der er rigtigt mange kommuner hvor de har totalt ansættelsesstop for dagplejere, og endda har været ude i fyringsrunder. Det gælder fx Sorø kommune.
Her i Nyborg er det dog ikke så længe siden, at jeg så de søgte, så det er jo nok forskelligt.
Der er nok ikke andet at gøre end at enten gå ind på kommunens hjemmeside og se under ledige stillinger eller ringe til dagpleje formidlingen og spørge.

Jeg ved at en hel del tidligere kommunale dagplejere i Sorø kommune, har valgt at blive private i stedet, sådan at de har bevaret netværket og samarbejdet fra deres ansættelses tid.
Og kommunen bifalder det.
Så du kan da overveje den løsning også.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. oktober 2010

Mor-til-asta-09

Jbk skriver:

Held og lykke...hernede fyres der helt vildt mange, tror det er 100 pladser...tendensen er vidst der bliver lavet integrerede institutioner...

Ring til kommunen... skal du være kommunal eller privat

vil gerne være kommunal..

Anmeld

8. oktober 2010

Mor-til-asta-09

SussieThyssen skriver:

Der er rigtigt mange kommuner hvor de har totalt ansættelsesstop for dagplejere, og endda har været ude i fyringsrunder. Det gælder fx Sorø kommune.
Her i Nyborg er det dog ikke så længe siden, at jeg så de søgte, så det er jo nok forskelligt.
Der er nok ikke andet at gøre end at enten gå ind på kommunens hjemmeside og se under ledige stillinger eller ringe til dagpleje formidlingen og spørge.

Jeg ved at en hel del tidligere kommunale dagplejere i Sorø kommune, har valgt at blive private i stedet, sådan at de har bevaret netværket og samarbejdet fra deres ansættelses tid.
Og kommunen bifalder det.
Så du kan da overveje den løsning også.

Kærligst
Sussie

Ønsker ikke at være privatdagplejer.. Vil være kommunal, hvis jeg skal være det.

Anmeld

8. oktober 2010

SussieThyssen

forældre-til-Asta skriver:

Ønsker ikke at være privatdagplejer.. Vil være kommunal, hvis jeg skal være det.

Det kan jeg egentligt godt forstå.
Men jeg synes da lige jeg ville fortælle dig om den mulighed også

Anmeld

8. oktober 2010

Mor-til-asta-09

SussieThyssen skriver:

Det kan jeg egentligt godt forstå.
Men jeg synes da lige jeg ville fortælle dig om den mulighed også

Også bare iorden... Tager alle råd osv til mig

Anmeld

8. oktober 2010

Lone Jakobsen

du skal bare sende en uopfordret ansøgning til kommunen

Anmeld

8. oktober 2010

Mor-til-asta-09

nutche skriver:

du skal bare sende en uopfordret ansøgning til kommunen

Sådan en ansøgning, som man ville sende alle andre steder hen??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.