Velkommen til rødstue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2010

Svei

SussieThyssen skriver:

DET må man under ingen omstændigheder hos os.
Og det er der 2 meget vægtige grunde til.
Den ene er, at børn skal lære at opføre sig på en måde som andre ikke virker anstødeligt..og jeg kender ingen i min omgangskreds, der ville finde sig i at børn hopper i møblerne eller kravler på bordene. Jeg ville ikke.
Og hvordan skal de lære at respektere andres værdier, hvis de må den slags derhjemme?
Den anden grund er, at vores hjem og mange andres hjem i familien og omgangskredsen er fyldt med gamle antikviteter, og jeg gad nok se hvad der ville ske med tipoldemors sofabord på fine svungne spinkle ben blive udsat for den behandling LOL
Så nej..det får børn i mit hjem ikke lov til..og heller ikke andres
Hvis de vil klatre og hoppe, så må de gå udenfor  

Mine børn er måske meget specielle, men de ved godt der er forskellige regler...det være sig her, i børnehaven, hos bedsteforældre osv osv....det samme ved jeg og det synes jeg da netop er en vigtig læring, at man respekterer de forskellige værdier og grænser der er i forskellige sammenhænge.

Men vi er vilde med danse-fjolle aftener hvor man må udfolde sig motorisk...man må også hoppe i sengen og have vand med ind i stuen og lege med...et hjem skal bruges, ikke...og vi voksne kan lære meget af børnenes måde at udfordre hjemmet...men jeg er jo også luksushippie mor...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

SussieThyssen

Jbk skriver:

Mine børn er måske meget specielle, men de ved godt der er forskellige regler...det være sig her, i børnehaven, hos bedsteforældre osv osv....det samme ved jeg og det synes jeg da netop er en vigtig læring, at man respekterer de forskellige værdier og grænser der er i forskellige sammenhænge.

Men vi er vilde med danse-fjolle aftener hvor man må udfolde sig motorisk...man må også hoppe i sengen og have vand med ind i stuen og lege med...et hjem skal bruges, ikke...og vi voksne kan lære meget af børnenes måde at udfordre hjemmet...men jeg er jo også luksushippie mor...

Ved du hvad..så er jeg helt sikker på, at dine unger nok skal klare sig
Den er først gal når man glemmer at lære ungerne, at der er forskellige regler, forskellige steder.
Og jeg synes da bestemt ikke du virker som en hippiemor. Du har bare dine normer og regelsæt. For hvis du er, så er jeg det også, bare på nogle andre områder
Det vigtigste er jo, at vi kan formå at indrette os i vores egen lille "borg" som vi nu har det bedst, og giver vores børn nogle gode værdier med ud i verden.

Anmeld

8. oktober 2010

Lullaby

Ork ja. Over det hele faktisk

Anmeld

8. oktober 2010

charlottekri

jeg har svaret andet:

da vores datter var mindre, var legetøjet i stuen for der var resten af familien.. men nu er hun blevet stor nok til at gå på trapper, og derfor er hendes legetøj kommet op på hendes værelse, da vores stue er ret lille

Anmeld

8. oktober 2010

dorthemus

Hmm lige nu har Runa et hjørne i stuen for hun er kun 4 måneder og derfor for lille til at lege på sit værelse

Jeg aner virkeligt ikke hvordan det bliver når hun blir større, men jeg forestiller mig ikke at hele stuen skal rode med hendes ting da hun har et fint værelse til alle sine ting. Så det blir vel sådan, at hun med tiden skal lære at rydde op efter sig når hun har leget inde i stuen

Anmeld

8. oktober 2010

Barbamama

Det er der fast! Vi har et barn og masser af gulvplads så selvfølgelig er der legetøj i stuen.

Anmeld

8. oktober 2010

isimaven

Jeg har stemt andet. Normalt står der ikke legetøj i stuen men der kommer perioder hvor ungerne leger meget med lego og playmobil og så foregår det ofte i stuen. Om sommeren leger ungerne næsten udelukkende udenfor (vi har en kæmpe have) og så efterspørger de som regel ikke at lege i stuen. Men i virkeligheden generer legetøj i stuen mig ikke ej heller i køkkenet/soveværelset så længe det kommer tilbage i kasserne efter legen slutter og mine unger er glade. Men nu bor vi også i et hus uden fancy møbler og den slags, jeg forestiller mig at vi først skal udleve vores møbelfantasier når ungerne er blevet store eller flyttet hjemmefra

Anmeld

8. oktober 2010

DK

Da Kirstine var lille havde vi en kasse på hjul med låg på. Den kom vi alle legesagerne i når de ikke blev leget med, og så kunne den stå i hjørnet af stuen uden at rode. Fordi den kunne skubbes så kunne Kirtine godt selv køre den hen hvor legesagerne var og "hjælpe" med at samle dem op deri.

Det var dejligt at legesagerne hurtigt kunne ryddes af vejen, men alligevel aldrig var langt væk. I det hele vores nederste etage er et stort rum, og børneværelset ligger på 1. sal, så blev vi jo nødt til at have legesager i stuen/køkkenet da Kirstine var for lille til at lege deroppe alene dengang at hun havde mange legesager (0-4 år).

I dag synes jeg kun det er hyggeligt hvis hun tager hendes sager med herned og leger, men nu skal hun dog selv bære dem frem og tilbage hver dag. Det vil hun heldigvis gerne af og til, og jeg ved jeg er på lånt tid for hun har opdaget luksus'en ved at lukke døren til eget værelse, høre børnemusik og være sig selv!

(Neeej det er faktisk lidt lyv, hendes dukkevogn må gerne stå i stuen, den er alt for stor at bakse op og ned af trappen for mor med bækkenløsning og en 6 årig!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.