Velkommen til rødstue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2010

millesofie

Line&Liam skriver:

Vores hus er ikke så stort, og der er Liam MED legetøj velkommen alle steder, så jeg vil i stedet sige, Velkommen til legetøjsslaraffenland! Hvis ikke du fra morgenen af er ved at brække et ben i en legolarve på vej ud af sengen, efterfulgt af en skøjtende tur gennem gangen i briovognen, herefter forfulgt af morgensang i stuen fra "ABC bamsen" igen herefter forfulgt af en selvkørende Thomastog mens du febrilsk springer rundt og laver morgenmad, ja så er der STEN sikkert noget riv, rav RUSKENDE galt!

Knus Line der i morges nær havde tisset på Liams både i wc'et, møgunge

ja det kunne lige så godt have været herhjemme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

TbCp

Livas værelse ligger på 1. sal og hun bruger det stort set kun til at lege på.

Tilgengæld ligger dagplejeværelset lige ved siden af stuen så der leger hun ofte og der bliver også slæbt legetøj derfra ind i stuen... men det kommer tilbage på plads når der er belevet leget med det!

Jeg tror det eneste der står fast i stuen er Livas fifi vandkandehus

Jeg kan godt lide når der ser ordentligt ud.

Anmeld

8. oktober 2010

<3

SussieThyssen skriver:

Mit hjem er til for at blive brugt af HELE familien. Og jeg har altid haft legetøj i stuen, hvis det var der ungerne ville lege.
De har naturligvis også haft det på deres værelse, hvor de fleste ting stod.

Nu til dags har jeg et lille hjørne hvor jeg har børnebørnenes legetøj og små stole, og så kan de ellers brede sig når de kommer.
Og vil de tegne og male, klippe og klistre, så har jeg en "tegnedug" som kommer på bordet først. Det ved de, og det har de lært fra små.
Selvfølgelig rydder vi op hvis de skal hjem, men er det godt igang med en leg, så har jeg aldrig brugt at tingene skal fjernes før de var færdige med legen.
Det har jeg lært af min mor, og jeg har bragt det videre til mine egne, og jeg kan se, at den ældste har det på samme måde med sine.

Kærligst
Sussie

Vi bor her og ikke bare mig eller kæresten. Tilgengæld så har vi det meste stående under sofabordet i kasser, BRIO og LEGO. Men Tjalfes tegnebord, legetøjskøkken og rærlige legetæppe fra IKEA ligger frit fremme. Jeg ser på det som en del af at være en børnefamilie.

Tilgengæld så ved jeg faktisk ikke hvordan jeg ville have det med at se på det hvis jeg havde delebørn. Så tror jeg at kasserne mm kom på værelset. Ganske enkelt fordi jeg ville blive trist af at kigge på hans ting når jeg nu skulle være "voksen" og fri

Anmeld

8. oktober 2010

Mathilde

Ja Celina har meget legetøj i stuen og køkkenet. Det er der vi opholder os og derfor også der hun er...

Anmeld

8. oktober 2010

Marco2

Vi har en del legetøj i stuen.

Men da vores hus er et gammelt hus fra 1913 og børneværelserne alle ligger på 1. sal er der ikke nogen udvej.

Vores datter er kun 3 år og hun vil ikke sidde alene oppe på værelset mens vi andre er nedenunder. 

Vi går ofte ovenpå og leger med hende på hendes værelse, men for det meste er det alt legetøjet i stuen der bliver brugt.

Vi håber på en ombygning af vores hus næste år, men inden da må vi leve med tingene i stuen.

AG 

Anmeld

8. oktober 2010

Mor-til-asta-09

Asta`s legetøj er i stuen.. Men hun er også kun 1 år, så hun vil gerne være tæt på os.. også er det lidt nemmere det er i stuen, men vi er dog begyndt at stille nogle af de store ting på værelset, så render hun derind nogle gange..

Anmeld

8. oktober 2010

NatasjaL

Victoria har en kasse med låg til at stå i stuen og når hun kommer i seng, ryger det tilbage i kassen og låget bliver lukket, så ser det ikke så træls ud ;-)

Anmeld

8. oktober 2010

Svei

Fisenberg skriver:

jeg ville synes at det ville være trist hvis der ikke var legesager i stuen

herhjemme hos os er stuen lige så meget ungerne som det er vores

vi har kun en regl : ikke hoppe i møblerne for de har et stort dejligt værelse ovenpå med gynger og trampolin osv, der kan de hoppe

Her må man gerne hoppe i sofaen og ligge og stå på bordet..

Anmeld

8. oktober 2010

Kløver

hehe ja, så har de også noget nemmere ved at lege på deres egne værelser, selvom de er ovenpå, end når de er helt små

Jbk skriver:

Kan jeg sørme godt forstå...mine er jo 13 år, 8 år og 4 år, så det er jo store unger...

Anmeld

8. oktober 2010

SussieThyssen

Jbk skriver:

Her må man gerne hoppe i sofaen og ligge og stå på bordet..

DET må man under ingen omstændigheder hos os.
Og det er der 2 meget vægtige grunde til.
Den ene er, at børn skal lære at opføre sig på en måde som andre ikke virker anstødeligt..og jeg kender ingen i min omgangskreds, der ville finde sig i at børn hopper i møblerne eller kravler på bordene. Jeg ville ikke.
Og hvordan skal de lære at respektere andres værdier, hvis de må den slags derhjemme?
Den anden grund er, at vores hjem og mange andres hjem i familien og omgangskredsen er fyldt med gamle antikviteter, og jeg gad nok se hvad der ville ske med tipoldemors sofabord på fine svungne spinkle ben blive udsat for den behandling LOL
Så nej..det får børn i mit hjem ikke lov til..og heller ikke andres
Hvis de vil klatre og hoppe, så må de gå udenfor  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.