aftensmad.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2010

L.J.L

NatasjaL skriver:

Hej kære tøser :-)

Ja som overskriften lyder, hvad skal i have til aftensmad idag? :-)

Her står den på Forloren hare hos svigermor og svigerfar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

Dictes mor

BabyStella! skriver:

Det lyder indviklet? Er det godt? Har vidst aldrig hørt om det, og heller ikke smagt det.

Jeg synes, at det er meget simpelt. Jeg tager torsken og ligger i et fad, så laver jeg en sennepssauce. (Her findes mange opskrifter, hvis du vil have det meget nemt og simpelt, kan man tage fløde eller cremefine og blande med en grovkornet sennep og så dryppe lidt eddikke i). Saucen hælder jeg over, og så i ovnen til fisken er færdig Butternutsquach er et slags græskar, som jeg skærer skrællen af og skærer i både og bager i ovnen med olivenolie på. Så rister jeg græskarkerne på en tør pande, drysser dem over de færdigbagte græskar og drysser feta ost over også, og så lidt rigtig god olivenolie over. Bulgursalaten, den er nem, kog bulguren o g køl afog snit en masse forskellige grønsager og bland det altsammen sammen med en god dressing lavet af olivenolie, en god eddike og måske lidt sennep.

Jeg elsker at lave mad, jeg har et ton af kogebøger, som jeg læser fra ende til anden og så abonnerer jeg på alle de madblade, som jeg har råd til

Anmeld

8. oktober 2010

Mira0911

Ved ikke lige hvad den står på her endnu... Sikkert noget meget let... 

Anmeld

8. oktober 2010

NatasjaL

Zette skriver:

Hmmm... altså jeg svitser et løg, og bruner oksekødet, så hælder jeg 2 dåser hakket tomat i, 2 hvidløg, lidt chili og en ske tomatpuré og et stort glas vand. Så koger jeg det godt igennem i et godt stykke tid... kødsovs skal jo helst koge længe for at frembringe smag. Så smager jeg det til med forskellige krydderier (paprika, salt og peber) og lidt frisk basilikum og tilsidst tilsætter jeg en sjat fløde... bare lige for at give den lidt ekstra.. .

Hvis der er børn så undlader jeg chili og bruger kun 1 hvidløg..

Jeg bruger ikke bechamelsovs... det synes jeg er megaklamt... det er jo bare en melblanding der er rystet sammen (har intet at gøre med ostesovs). Er under uddannelse som kok, og der er det en dødssynd at bruge det.

Så laver jeg lasagnen med skiftevis sovs og plader.. bager den i ovnen 25 minutter og putter ost på så osten bliver rigtig god og sprød.

DET tror jeg vi skal have i aften :-)

Anmeld

8. oktober 2010

BabyStella!

Dictes mor skriver:

Jeg synes, at det er meget simpelt. Jeg tager torsken og ligger i et fad, så laver jeg en sennepssauce. (Her findes mange opskrifter, hvis du vil have det meget nemt og simpelt, kan man tage fløde eller cremefine og blande med en grovkornet sennep og så dryppe lidt eddikke i). Saucen hælder jeg over, og så i ovnen til fisken er færdig Butternutsquach er et slags græskar, som jeg skærer skrællen af og skærer i både og bager i ovnen med olivenolie på. Så rister jeg græskarkerne på en tør pande, drysser dem over de færdigbagte græskar og drysser feta ost over også, og så lidt rigtig god olivenolie over. Bulgursalaten, den er nem, kog bulguren o g køl afog snit en masse forskellige grønsager og bland det altsammen sammen med en god dressing lavet af olivenolie, en god eddike og måske lidt sennep.

Jeg elsker at lave mad, jeg har et ton af kogebøger, som jeg læser fra ende til anden og så abonnerer jeg på alle de madblade, som jeg har råd til

Ja, det lyder egentlig meget lækkert Det må prøves - elsker selv og ekspermentere

Anmeld

8. oktober 2010

NatasjaL

linselouise skriver:

Her står den på Forloren hare hos svigermor og svigerfar

Lækkert! :-)

Anmeld

8. oktober 2010

smokin

NatasjaL skriver:

DET tror jeg vi skal have i aften :-)

Det er også alletiders ! Vi elsker lasagne herhjemme.

Anmeld

8. oktober 2010

NatasjaL

BabyStella! skriver:

Godmorgen!

Har lige afleveret tøsen i legestue og smuttede til slagteren bagefter - fandt en lækker skinke mignon som jeg har planer om at skære op og komme ost, peberfrugter og hvidløg i Samt servere den med hasselbagte kartofler og bearnaise sauce.

Imorgen står den på Stegt flæsk med persillesovs og rester søndag.

Jeg ELSKER stegt flæsk med persille sovs, men har ikke fået det i to måneder da vi er på skrump :-)

Anmeld

8. oktober 2010

NatasjaL

MortilMogL skriver:

vi skal have enten gullach eller kodsovs med kartoffelmos .

hvad er gullach?

Anmeld

8. oktober 2010

smokin

Jbk skriver:

Ved det ikke...bor hjemme, så det er ikke mit område.. tror dog bare det bliver rugbrød i dag for min moar er ikke hjemme i aften...

Knus Eva---5 år..

hahah hvor er du herlig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.