aftensmad.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2010

NatasjaL

Tjuhl skriver:

kyllinge pilaf, yum yum

Og HVAD er det? :-D Hehe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

Valle81

NatasjaL skriver:

Lyder lækkert! :-)

Det er det også:0)

Den hedder

Pustza Marineret kamfilet - det koster 35 kroner for over 500 gram kød.

Den smager bare så godt:0)

Den behøver ikke at blive grillet - kan skæret ud og laves på pande - eller grydesteget eller hvad nu man synes:0)

Nemt hurtigt og blligt:0)

Anmeld

8. oktober 2010

Christabelle

NatasjaL skriver:

Hej kære tøser :-)

Ja som overskriften lyder, hvad skal i have til aftensmad idag? :-)

Aaaaaner det ikke... Måske noget med kylling

Anmeld

8. oktober 2010

NatasjaL

Christabelle skriver:

Aaaaaner det ikke... Måske noget med kylling

Anmeld

8. oktober 2010

NatasjaL

Valle81 skriver:

Det er det også:0)

Den hedder

Pustza Marineret kamfilet - det koster 35 kroner for over 500 gram kød.

Den smager bare så godt:0)

Den behøver ikke at blive grillet - kan skæret ud og laves på pande - eller grydesteget eller hvad nu man synes:0)

Nemt hurtigt og blligt:0)

Kunne være man skulle overveje at få det, rema ligger lige over på den anden side af vejen ;-)

Anmeld

8. oktober 2010

oo

NatasjaL skriver:

Og HVAD er det? :-D Hehe.

det er karryris og kylling. altså...man gør det, at man hakker et løg fint og steger det ved høj varme sammen med 240 gram ris og 2 store teskefulde karry. så kommer man 5 dl vand ved  og lader det koge i 25 min. på en pande steger man kylling i strimler sammen med rød peberfrugt skåret i strimler og forårsløg skåret i ringe. og til sidst blander man det hele - evt med frosne ærter. det lyder meget meget enkelt, men det smager virkelig vidunderligt...især hvis man har en inder-baby i maven

Anmeld

8. oktober 2010

NatasjaL

Tjuhl skriver:

det er karryris og kylling. altså...man gør det, at man hakker et løg fint og steger det ved høj varme sammen med 240 gram ris og 2 store teskefulde karry. så kommer man 5 dl vand ved  og lader det koge i 25 min. på en pande steger man kylling i strimler sammen med rød peberfrugt skåret i strimler og forårsløg skåret i ringe. og til sidst blander man det hele - evt med frosne ærter. det lyder meget meget enkelt, men det smager virkelig vidunderligt...især hvis man har en inder-baby i maven

Hvor du sød :-D

Det lyder også rigtig lækkert!

Anmeld

8. oktober 2010

Malthes mor

For en gang skyld skal kæresten og jeg ud at spise...Så ved det ikke helt endnu.

Anmeld

8. oktober 2010

NatasjaL

Malthes mor skriver:

For en gang skyld skal kæresten og jeg ud at spise...Så ved det ikke helt endnu.

Lyder også dejligt :-)

Anmeld

8. oktober 2010

smokin

NatasjaL skriver:

Mmh, lyder lækkert ;-)

Hvordan laver du egenligt det?

Vi plejer nemlig at bruge knorrs

Hmmm... altså jeg svitser et løg, og bruner oksekødet, så hælder jeg 2 dåser hakket tomat i, 2 hvidløg, lidt chili og en ske tomatpuré og et stort glas vand. Så koger jeg det godt igennem i et godt stykke tid... kødsovs skal jo helst koge længe for at frembringe smag. Så smager jeg det til med forskellige krydderier (paprika, salt og peber) og lidt frisk basilikum og tilsidst tilsætter jeg en sjat fløde... bare lige for at give den lidt ekstra.. .

Hvis der er børn så undlader jeg chili og bruger kun 1 hvidløg..

Jeg bruger ikke bechamelsovs... det synes jeg er megaklamt... det er jo bare en melblanding der er rystet sammen (har intet at gøre med ostesovs). Er under uddannelse som kok, og der er det en dødssynd at bruge det.

Så laver jeg lasagnen med skiftevis sovs og plader.. bager den i ovnen 25 minutter og putter ost på så osten bliver rigtig god og sprød.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.