Gustavsmor skriver:
Det kan jeg virkelig godt forstå. Gid det var en mulighed for mig...savner allerede mine børn inden hverdagen overhovedet er begyndt! Tog du bare en snak med din arbejdsgiver og lagde kortene på bordet?
Altså jeg har valgt ikke at afvikle hele min barsel på fuld tid. Dvs når jeg starter på arbejde har jeg 10 fulde ugers barsel tilbage, som jeg i stedet afvikler ved at arbejde på nedsat tid i ca et år, for mit vedkommende 29½ timer ugentligt. jeg har ikke helt fundet ud af om jeg vil holde en ugentlig fridag eller arbejde en time mindre dagligt endnu.
Det er en mulighed der ligger i den fleksible barselsorlov. Man skal dog være opmærksom til at du har ret til selv at bestemme hvor mange uger du vil afvikle af din barsel på fuld tid, men når vi er ovre i det der hedder delvis genoptagelse af arbejdet, hvor man altså afvikler noget af barslen ved at arbejde på nedsat tid, så er det aftalebaseret, dvs det er noget du og din arbejdsgiver skal aftale jer frem til, det er altså ikke umiddelbart en ret man bare kan ture frem med.
I øvrigt - man får jo så kun løn for de timer man genoptager arbejdet i, men for de timer du afvikler barsel, får du suppleret op med dagpenge...
Så måske det var noget du kunne overveje
Anmeld