Fuldtidsjob og småbørn???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2010

Gustavsmor

dorthemus skriver:

Ja det gjorde jeg....jeg har været ansat i snart 10 år og er souschef på stedet, så der er selvfølgelig en vis goodwill......men jeg spillede også højt spil og sagde, at jeg max ville have 30 timer og IKKE være souschef/afdelingsleder længere

Jeg er jo alene med min datter så det blir selvfølgelig lidt hårdt økonomisk, men jeg er ligeglad...der er andet her i livet end penge.

Ja kan godt se at det selvfølgelig hjælper på det at man er én af de øverste....og du har fuldstændig ret, ville også hellere være sammen med børnene og have det færre penge!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

Gustavsmor

Bayze skriver:

Det knuser simpelthen også mit hjerte at tænke på! Det er slet ikek til at holde ud! men jeg har svært ved at se en løsning der for alvor kan ændre på det grundlæggende at jeg giver mit barn væk til fremmede i langt størstedelen af hans vågne timer, og ser ham kun alt alt alt for lidt i hverdagene. Det er simpelthen til at tude over

har det præcist sådan som du skriver....får så ondt indeni over at tænke på det og er faktisk ved at give mig til at tude!

Anmeld

7. oktober 2010

dorthemus

Bayze skriver:

Er det delvis genoptagelse af arbejde - dvs du afvikler noget af barslen ved at arbejde på nedsat tid? Eller bruger du hele barslen på fuld tid og starter så op på decideret deltid?

Hvordan vil du lægge timerne - en ugentlig fridag eller arbejde en time mindre dagligt eller hyr?

Jeg holder den fulde barsel og starter så inde i vores vuggestue på 30 timer..det blir nok med skiftende tider i modsætning til it arbejde i børnehaven hvor jeg arbejder fuldtid med en ugentlig fridag.

Det kan ikke hænge sammen for mig at blive i børnehaven fordi den fysisk ligger i nordsjælland...min datter ville blive nødt til at have meget lange dage, og jeg ville få mere end svært ved at nå institutionens åbne- og lukketider. Så selvom jeg havde 30 timer batter det ingenting da det er en udflytterinstitution og vi er hjemme i Kbh kl. 16 hver dag. Jeg kan ikke bruge en fridag mere om ugen til noget..da jeg har brug for at korte dagene ned.

Jeg har ydermere overtalt min leder til, at jeg heller ikke skal være souschef/afdelingsleder længere

Når min datter blir ældre kan jeg skrue op for ambitionerne igen.

Anmeld

7. oktober 2010

Bayze

Gustavsmor skriver:

Det kan jeg virkelig godt forstå. Gid det var en mulighed for mig...savner allerede mine børn inden hverdagen overhovedet er begyndt! Tog du bare en snak med din arbejdsgiver og lagde kortene på bordet?

Altså jeg har valgt ikke at afvikle hele min barsel på fuld tid. Dvs når jeg starter på arbejde har jeg 10 fulde ugers barsel tilbage, som jeg i stedet afvikler ved at arbejde på nedsat tid i ca et år, for mit vedkommende 29½ timer ugentligt. jeg har ikke helt fundet ud af om jeg vil holde en ugentlig fridag eller arbejde en time mindre dagligt endnu.

Det er en mulighed der ligger i den fleksible barselsorlov. Man skal dog være opmærksom til at du har ret til selv at bestemme hvor mange uger du vil afvikle af din barsel på fuld tid, men når vi er ovre i det der hedder delvis genoptagelse af arbejdet, hvor man altså afvikler noget af barslen ved at arbejde på nedsat tid, så er det aftalebaseret, dvs det er noget du og din arbejdsgiver skal aftale jer frem til, det er altså ikke umiddelbart en ret man bare kan ture frem med. 

I øvrigt - man får jo så kun løn for de timer man genoptager arbejdet i, men for de timer du afvikler barsel, får du suppleret op med dagpenge...

Så måske det var noget du kunne overveje

Anmeld

7. oktober 2010

Bayze

dorthemus skriver:

Jeg holder den fulde barsel og starter så inde i vores vuggestue på 30 timer..det blir nok med skiftende tider i modsætning til it arbejde i børnehaven hvor jeg arbejder fuldtid med en ugentlig fridag.

Det kan ikke hænge sammen for mig at blive i børnehaven fordi den fysisk ligger i nordsjælland...min datter ville blive nødt til at have meget lange dage, og jeg ville få mere end svært ved at nå institutionens åbne- og lukketider. Så selvom jeg havde 30 timer batter det ingenting da det er en udflytterinstitution og vi er hjemme i Kbh kl. 16 hver dag. Jeg kan ikke bruge en fridag mere om ugen til noget..da jeg har brug for at korte dagene ned.

Jeg har ydermere overtalt min leder til, at jeg heller ikke skal være souschef/afdelingsleder længere

Når min datter blir ældre kan jeg skrue op for ambitionerne igen.

Det er da bare heeelt fantastisk at din ledelse på alle måder har imødekommet dig der, hva´. Fedt, Dorthe...

Anmeld

7. oktober 2010

dorthemus

Gustavsmor skriver:

Ja kan godt se at det selvfølgelig hjælper på det at man er én af de øverste....og du har fuldstændig ret, ville også hellere være sammen med børnene og have det færre penge!

Jeg tror det hænger mere sammen med, at jeg har været ansat så længe og nyder en vis respekt og anseelse, fremfor det at jeg er souschef

Desuden er københavn ved at afvikle samtlige souchefstillinger så...!

Anmeld

7. oktober 2010

Bayze

Gustavsmor skriver:

har det præcist sådan som du skriver....får så ondt indeni over at tænke på det og er faktisk ved at give mig til at tude!

Jeg hylede så sent som i dag da jeg var på besøg i en vuggestue og i går i mødregruppe da snakken faldt på emnet. Jeg har simpelthen SÅ svært ved det!!

Anmeld

7. oktober 2010

Gustavsmor

Bayze skriver:

Altså jeg har valgt ikke at afvikle hele min barsel på fuld tid. Dvs når jeg starter på arbejde har jeg 10 fulde ugers barsel tilbage, som jeg i stedet afvikler ved at arbejde på nedsat tid i ca et år, for mit vedkommende 29½ timer ugentligt. jeg har ikke helt fundet ud af om jeg vil holde en ugentlig fridag eller arbejde en time mindre dagligt endnu.

Det er en mulighed der ligger i den fleksible barselsorlov. Man skal dog være opmærksom til at du har ret til selv at bestemme hvor mange uger du vil afvikle af din barsel på fuld tid, men når vi er ovre i det der hedder delvis genoptagelse af arbejdet, hvor man altså afvikler noget af barslen ved at arbejde på nedsat tid, så er det aftalebaseret, dvs det er noget du og din arbejdsgiver skal aftale jer frem til, det er altså ikke umiddelbart en ret man bare kan ture frem med. 

I øvrigt - man får jo så kun løn for de timer man genoptager arbejdet i, men for de timer du afvikler barsel, får du suppleret op med dagpenge...

Så måske det var noget du kunne overveje

Det er også bare sådan en fin løsning, og den kunne jeg da også godt tænke mig, men det er bare ikke muligt for mig da min arbejdsplads er meget lille (tre styk), så det kan bare ikke hænge sammen med arbejdstiderne....

Anmeld

7. oktober 2010

Gustavsmor

Bayze skriver:

Jeg hylede så sent som i dag da jeg var på besøg i en vuggestue og i går i mødregruppe da snakken faldt på emnet. Jeg har simpelthen SÅ svært ved det!!

Godt at jeg ikke er den eneste...tænker nogle gange om jeg bare er hysterisk, for sådan har mange det jo.....altså lange arbejdsdage. Jeg får det virkelig så mega dårligt over at tænke på det...

Anmeld

7. oktober 2010

dorthemus

Bayze skriver:

Det er da bare heeelt fantastisk at din ledelse på alle måder har imødekommet dig der, hva´. Fedt, Dorthe...

Ja totalt!! Er også bare så glad og taknemmelig for, at min leder lyttede til mig...det har hængt som en sort sky over mig de sidste par måneder.

Luftede ideen om at jeg ikke ville være souschef længere for et par måneder siden...og lad os bare sige, at hun ikke var specielt glad for den udmelding  Men jeg holdt fast...og tror hun forstod, at det så betød at jeg ikke kom tilbage efter endt barsel for pludselig ringede hun og tilbød det her og selvfølgelig sagde jeg JA!! Aner ikke hvor meget jeg går ned i indtægt og hvad det betyder for min pension, men jeg er også skide ligeglad for min datter betyder mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.