Fuldtidsjob og småbørn???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.137 visninger
33 svar
0 synes godt om
7. oktober 2010

Gustavsmor

Hej Piger

Til jer med fuldtidsjob: Hvordan får I det hele til at hænge sammen med børn, mand og hjemmet???

Jeg er på barsel indtil d. 31/1. Men tænker godt nok meget over hvordan jeg får det til at fungere med familien og hjemmet....Arbejder fra k. 8 til.  kl. 17 tre dage om ugen og to dage fra kl. 8 til kl. 14.30, men hold da op jeg gruer for de tre lange dage......jeg kommer jo næsten ikke til at se mine børn. Jeg syns det er så ubeskrivelig hårdt at tænke på hvor lidt jeg kommer til at se dem....

Hvordan er jeres arbejdstider??

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

dorthemus

Jeg forstår dit dilemma og din bekymring...derfor starter jeg på 30 timer efter endt barsel. Jeg hverken kan eller vil have fuldtidsarbejde mens min datter er så lille.

Anmeld

7. oktober 2010

Gustavsmor

dorthemus skriver:

Jeg forstår dit dilemma og din bekymring...derfor starter jeg på 30 timer efter endt barsel. Jeg hverken kan eller vil have fuldtidsarbejde mens min datter er så lille.

Det kan jeg virkelig godt forstå. Gid det var en mulighed for mig...savner allerede mine børn inden hverdagen overhovedet er begyndt! Tog du bare en snak med din arbejdsgiver og lagde kortene på bordet?

Anmeld

7. oktober 2010

Marco2

8.45 - 15.30 mandag, onsdag og torsdag.

8.45 - 15.00 tirsdag

8.30 - 14.30 fredag.

Har været selvstændig i nogle år hvor jeg arbejdede en del, så efter min datters komme har jeg besluttet at lukke firmaet og få et "almindeligt" job med faste tider, simpelthen for at få noget tid med hende mens hun er lille.

Med de arb.tider jeg har nu, har vi god tid om morgenen og har lige lidt tid om eftermiddag, så det ikke kun går op i hentning, madlavning og putning. Om 3 mdr. går jeg på barsel og så får jeg endnu mere tid til begge børn, og det glæder jeg mig til.

Hvad der skal ske når barslen er afsluttet er jeg ikke klar over. Men flere timer bliver det ikke. Snarere færre.

AG

Anmeld

7. oktober 2010

ESV

Du kan få et svar om en månedstid, jeg starter tilbage på job den 18 og frygter det også rigtig meget!!!

Anmeld

7. oktober 2010

Lillefe

Hejsa jeg er på fuldtid (fra 8-16) og her er der to børn hjemme, venter på nr 3,  syntes det går fint. Tænker ikke så meget over det, dog har jeg også muligheden for at arbejde hjemme  så har da nogen gange taget en dag hjemme...plus jeg har kun 7 km væk hjemmefra så det hjælper nok også en del på det

Anmeld

7. oktober 2010

Bayze

dorthemus skriver:

Er det delvis genoptagelse af arbejde - dvs du afvikler noget af barslen ved at arbejde på nedsat tid? Eller bruger du hele barslen på fuld tid og starter så op på decideret deltid?

Hvordan vil du lægge timerne - en ugentlig fridag eller arbejde en time mindre dagligt eller hyr?

Anmeld

7. oktober 2010

Bayze

Gustavsmor skriver:

Hej Piger

Til jer med fuldtidsjob: Hvordan får I det hele til at hænge sammen med børn, mand og hjemmet???

Jeg er på barsel indtil d. 31/1. Men tænker godt nok meget over hvordan jeg får det til at fungere med familien og hjemmet....Arbejder fra k. 8 til.  kl. 17 tre dage om ugen og to dage fra kl. 8 til kl. 14.30, men hold da op jeg gruer for de tre lange dage......jeg kommer jo næsten ikke til at se mine børn. Jeg syns det er så ubeskrivelig hårdt at tænke på hvor lidt jeg kommer til at se dem....

Hvordan er jeres arbejdstider??

Knus

Det knuser simpelthen også mit hjerte at tænke på! Det er slet ikek til at holde ud! men jeg har svært ved at se en løsning der for alvor kan ændre på det grundlæggende at jeg giver mit barn væk til fremmede i langt størstedelen af hans vågne timer, og ser ham kun alt alt alt for lidt i hverdagene. Det er simpelthen til at tude over

Anmeld

7. oktober 2010

dorthemus

Gustavsmor skriver:

Det kan jeg virkelig godt forstå. Gid det var en mulighed for mig...savner allerede mine børn inden hverdagen overhovedet er begyndt! Tog du bare en snak med din arbejdsgiver og lagde kortene på bordet?

Ja det gjorde jeg....jeg har været ansat i snart 10 år og er souschef på stedet, så der er selvfølgelig en vis goodwill......men jeg spillede også højt spil og sagde, at jeg max ville have 30 timer og IKKE være souschef/afdelingsleder længere

Jeg er jo alene med min datter så det blir selvfølgelig lidt hårdt økonomisk, men jeg er ligeglad...der er andet her i livet end penge.

Anmeld

7. oktober 2010

dorthemus

Bayze skriver:

Det knuser simpelthen også mit hjerte at tænke på! Det er slet ikek til at holde ud! men jeg har svært ved at se en løsning der for alvor kan ændre på det grundlæggende at jeg giver mit barn væk til fremmede i langt størstedelen af hans vågne timer, og ser ham kun alt alt alt for lidt i hverdagene. Det er simpelthen til at tude over

Gå ned i tid...det gør jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.