Har brug for forslag tøser. Kom med alt i har.... LAAAAANGT

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2010

Mor79

I en del kommuner kan du få løn for at passe egne børn under 6 år.

Fx i gribskov kommune.

Det er et alternativ til job - og en skøn tid med ungerne.

For børn op til 3 år modtager man typisk 6000 kr pr barn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

VIPpigen

SussieThyssen skriver:

Hmmm...vil da nok snakke med min læge om en sygemelding frem til fødslen, så du kan få lidt fred så længe.

Skal til læge i dag, fik heldigvis en akut tid ved hende, for er nød til at skal have hende med indover alt det her. Det er ikke første gang kommunen presser for meget på, og sidst fik jeg 3 dage på psyk afd. Og skal ikke derind og ligge igen, og slet ikke nu. Jeg indrømmer gerne jeg har det bedst når jeg går hjemme, jeg bliver ikke stresset, eller køre ned, som jeg gør når jeg er i arbejdsprøvning. Det er minimalt hvad jeg har haft brug for af samtaler til det psykiske, men det blomstre op med det samme jeg kommer ud i arbejde, og det bliver kun værrere for hver dag. Men fordi de ikke kan finde ud af at bruge alle oplysninger på en gang, så bliver der ikke taget hensyn til de 20.000 andre ting jeg fejler

Anmeld

6. oktober 2010

VIPpigen

Mor79 skriver:

I en del kommuner kan du få løn for at passe egne børn under 6 år.

Fx i gribskov kommune.

Det er et alternativ til job - og en skøn tid med ungerne.

For børn op til 3 år modtager man typisk 6000 kr pr barn.

Det tror jeg pænt sagt ikke er en mulighed her i Vejle desværre, ellers kunne det være en kanon god ide....

Anmeld

6. oktober 2010

Shibby

Gir sussie ret. Få en sygmelding fra din læge,-og hvis de smider dig ud i noget barsel,-så sygmeld dig igen. Bliv ved til de forstår hvor alvorligt det er!

Du skal lige være opmærksom på det jeg skriver nu. Alt det lort du sidder med -lige nu,- vil føles som en tungere byrde end nogen sinde når din datter først er født. For så ved du at i takt med at hun vokser-så nærmer du dig tiden hvor du ved du knækker sammen. Ligegyldig hvor skøn en unge hun måske bliver,så vil en deprission næsten være uundgåelig. Jeg syntes de (kommunen) skyder sigselv i foden ved at sætte dig igennem prøvelse efter barsel. Til den tid har du gået i frygt for konsekvenserne for dit helbred og din familie i langt over 1 år som vil give dig et hurtigere knæk end de muligvis kan forestille sig. Ikke en skidesmart cocktail oven i hatten til en der har lidt af deprissioner,som får piller ,som fejler alt muligt! Blir så gal og ked af det på dine vejne

Anmeld

6. oktober 2010

bette

VIPpigen skriver:

Hvor pokker ligger grundfoss?? Og hvad laver de?? hehe

de laver pumper.. men som flex jobber laver man lidt forskelligt afhængig af hvad man kan holde til. grundfos ligger lidt rundt omkring.. kan nævne nogle.. bjerringbro og ålestrup fx. 

Anmeld

6. oktober 2010

serinasmor

hvad med at blive uddannet til noget mere stillesiddende kontorjob .. hvis du da kan klare det i hænderne ?? og mener du kan klare uddannelsen psykisk ...

du burde have nemt ved at blive godkendt til revalidering når du i forvejen er godkendt til fleksjob

Anmeld

6. oktober 2010

VIPpigen

Shibby skriver:

Gir sussie ret. Få en sygmelding fra din læge,-og hvis de smider dig ud i noget barsel,-så sygmeld dig igen. Bliv ved til de forstår hvor alvorligt det er!

Du skal lige være opmærksom på det jeg skriver nu. Alt det lort du sidder med -lige nu,- vil føles som en tungere byrde end nogen sinde når din datter først er født. For så ved du at i takt med at hun vokser-så nærmer du dig tiden hvor du ved du knækker sammen. Ligegyldig hvor skøn en unge hun måske bliver,så vil en deprission næsten være uundgåelig. Jeg syntes de (kommunen) skyder sigselv i foden ved at sætte dig igennem prøvelse efter barsel. Til den tid har du gået i frygt for konsekvenserne for dit helbred og din familie i langt over 1 år som vil give dig et hurtigere knæk end de muligvis kan forestille sig. Ikke en skidesmart cocktail oven i hatten til en der har lidt af deprissioner,som får piller ,som fejler alt muligt! Blir så gal og ked af det på dine vejne

Det er jo præcis det jeg vil frem til, ved ballonen springer før eller senere, og det er netop det jeg ikke vil udsætte lillepigen for. Det er netop det jeg mener med at det er helt forkert at hun skal komme til verden i det rod der vil komme nu. Også selvom jeg går på barsel, for når barsel er slut kan jeg starte forfra igen... Det irritere mig de ikke kan se hvor slemt det egentligt er, og håber min læge vil gå med ind og hjælpe i det nu, for jeg magter det ikke mere, og det kommer også til at gå udover forholdet herhjemme hvis det bliver ved. Jeg skal sq ikke  være alenemor bare fordi kommunen ikke kan finde ud af deres pis...

Anmeld

6. oktober 2010

VIPpigen

bette skriver:

de laver pumper.. men som flex jobber laver man lidt forskelligt afhængig af hvad man kan holde til. grundfos ligger lidt rundt omkring.. kan nævne nogle.. bjerringbro og ålestrup fx. 

Det lyder ikke som noget i Vejle området, det skulle jo gerne være her i kommunen

Anmeld

6. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Ni-ko-li-ne skriver:

men så når de jo ikke frem til en afklaring inden du føder og går på barsel og så bliver det først aktuelt bagefter...

de kan jo heller ikke afklare hvor meget du kan og ikke kan mens du er højgravid og  din krop er belastet af en graviditet...

læste lige hele tråden...

er du medlem af en fagforening? hvis ja, skal du ringe derhen og sige at du gerne vil have hjælp til denne sag... de kan give dig en partsrepræsentant der kan føre din sag og holde lidt øje med hvordan og hvorledes tingene går for sig...

din læge bør sygemelde dig frem til barsel...

når din barsel er ovre vil de helt sikkert sende dig i arb prøvning af en art... men det er her det er vigtigt at du husker på, at du har pligt til at medvirke til egen afklaring... samtidig med at du deltager og er positiv (selvom det er svært!) men det gælder om at nå det mål du gerne vil... og det gør du ikke ved at stritte i mod... hvis du skal i arb prøvning, skal de jo tage hensyn til hele dit helbred... dvs. alt det der er dokumenteret... de arbejder kun ud fra hvad din læge/sociallægen har skrevet at du fejler... så det er vigtigt at få det hele med....

og husk så at siige fra, i arb. prøvningen... gør kun det du kan og ikke mere end det... du skal også hænge sammen hjemme... det at du bliver så træt nu, kan sagtens hænge sammen med graviditeten... men man bliver også træt af spekulationer og smerter osv...

du skriver de lyver, hvad mener du helt konkret?

Anmeld

6. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

VIPpigen skriver:

Det er jo præcis det jeg vil frem til, ved ballonen springer før eller senere, og det er netop det jeg ikke vil udsætte lillepigen for. Det er netop det jeg mener med at det er helt forkert at hun skal komme til verden i det rod der vil komme nu. Også selvom jeg går på barsel, for når barsel er slut kan jeg starte forfra igen... Det irritere mig de ikke kan se hvor slemt det egentligt er, og håber min læge vil gå med ind og hjælpe i det nu, for jeg magter det ikke mere, og det kommer også til at gå udover forholdet herhjemme hvis det bliver ved. Jeg skal sq ikke  være alenemor bare fordi kommunen ikke kan finde ud af deres pis...

ha de ikke udbedt sig en generel helbredsattest fra lægen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.