Har brug for forslag tøser. Kom med alt i har.... LAAAAANGT

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.841 visninger
37 svar
0 synes godt om
6. oktober 2010

VIPpigen

Jeg står i den kedelige situation at min fremtid er lost. Jeg har været igennem en masse efter jeg kom til skade med min fod for snart 4 år siden. I mit hoved er sidste løsning en førtidspension, og det er også den eneste løsning jeg nu kan se. Kommunen presser utrolig meget på at jeg skal kunne klare minimum 15 timer om ugen, men i min arbejdsprøvning nu er jeg kun på 1 time og 3 kvarter. Går jeg længere op er jeg helt død resten af dagen. Med 1 time og 3 kvarter har jeg overskud til at handle når jeg har fri, cykler hjem og slapper af i minimum 3 timer før jeg bare kan tænke på at lave noget andet. Kæresten har lavet mad i de 14 dage jeg har været i arbejdsprøvning, for det har jeg ikke energi eller overskud til. Der bliver kun gjort rent om fredagen her, for så har jeg resten af fredagen, og lørdag med til at finde ny energi i.

Alle "lidelser" kommunen har fundet jeg har: Minimalt gående og stående arbejde, pga skade i foden og prblemer med knæ. Psykiske hensyn da jeg har en lav angst og belastningstærskel, og fremtidig jobs må ikke indeholde personrelaterede arbejdsfunktioner eller opgaver som er præstationsorienterede. Behov for opmuntring, støtte og generelt positiv opmærksomhed for at fungere optimalt.

Andre gener er tilbagevendende perioder med depression, hypermobile led, smerter i begge knæ, tendens til seneskedehindebetændelse i begge håndled, tildens til migræne. Og så har jeg mit venstre fodled, som er dårligt.

Som skrevet, så vil kommunen gerne have mig prøvet af i en masse, men bliver dybt ulykkelig, og trist hver gang jeg har prøvet noget jeg kan li, men som jeg ikke kan klare. Hvis din største drøm var at kunne arbejde normalt, hvordan ville du så have det med at blive konfronteret med det hver eneste dag, når du ved der ikke er en fremtid i det. For mig er det som om de strør salt i et åbent sår, som jeg endelig havde fået lukket ved at gå hjemme i 1½ år. Jeg har det klart bedst med at gå hjemme.

Mit spørgsmål til jer (da både jeg og faktisk også kommunen er løbet tør for ideer) er hvad kunne i se som mulighed for arbejde??
Jeg er i arbejdsprøvning i babysam hvor jeg sidder ned og bøjler tøj op, for at de andre medarbejder bære det ud i butikken. Det kan jeg klare 1 time og 45 min.

HJÆLP MIG, for orker bare ikke mere. Undskyld det er så langt, og er ked af at sige at det kun er et lille brudstykke af min sag, men ellers ville det jo blive en hel roman

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

SussieThyssen

Nu er jeg jo ledig jobkonsulent og tilkendt flexjob...så der er 2 ting jeg måske kan hjælpe dig med, om ikke andet så gode ideer og tanker.
Hvis du har lyst, så kan du maile mig dit cv og fortælle mig noget om dit hidtidige arbejdsliv.
Og så vil jeg da anbefale, at du snakker med din sagsbehandler om en flexjobgodkendelse.
Du kan maile mig på angel.t@heaven.dk  det er den emailadresse jeg har herinde.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. oktober 2010

VIPpigen

SussieThyssen skriver:

Nu er jeg jo ledig jobkonsulent og tilkendt flexjob...så der er 2 ting jeg måske kan hjælpe dig med, om ikke andet så gode ideer og tanker.
Hvis du har lyst, så kan du maile mig dit cv og fortælle mig noget om dit hidtidige arbejdsliv.
Og så vil jeg da anbefale, at du snakker med din sagsbehandler om en flexjobgodkendelse.
Du kan maile mig på angel.t@heaven.dk  det er den emailadresse jeg har herinde.

Kærligst
Sussie

Jeg er fleksjob godkendt på 4 timer, problemet er bare jeg kun kan holde til de lige knap 2 som jeg skriver, og det kan kommunen ikke helt forstå. Og da slet ikke selvom vi venter barn om 2 måneder, så jeg skal bruge MERE energi herhjemme.

Anmeld

6. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

VIPpigen skriver:

Jeg er fleksjob godkendt på 4 timer, problemet er bare jeg kun kan holde til de lige knap 2 som jeg skriver, og det kan kommunen ikke helt forstå. Og da slet ikke selvom vi venter barn om 2 måneder, så jeg skal bruge MERE energi herhjemme.

men så når de jo ikke frem til en afklaring inden du føder og går på barsel og så bliver det først aktuelt bagefter...

de kan jo heller ikke afklare hvor meget du kan og ikke kan mens du er højgravid og  din krop er belastet af en graviditet...

Anmeld

6. oktober 2010

VIPpigen

Ni-ko-li-ne skriver:

men så når de jo ikke frem til en afklaring inden du føder og går på barsel og så bliver det først aktuelt bagefter...

de kan jo heller ikke afklare hvor meget du kan og ikke kan mens du er højgravid og  din krop er belastet af en graviditet...

Nope. De sagde de ville arbejde videre med sagen når jeg gik på barsel om en måned, og den har de lige lavet om, fordi de ikke kan vurdere det alligevel pga graviditeten. Vil sige jeg ingen problemer har som spiller ind under mit arbejde som har med graviditeten at gøre. Men de er slet ikke til at samarbejde med, og ja lyver så det fløjter for at få en ud, istedet for at sige sandheden

Anmeld

6. oktober 2010

bette

flexjob på grundfos er helt fantastisk.. og monster gode kollegaer.

og der bliver taget hensyn til både fysiske såvel som psykiske skavanker

Anmeld

6. oktober 2010

VIPpigen

bette skriver:

flexjob på grundfos er helt fantastisk.. og monster gode kollegaer.

og der bliver taget hensyn til både fysiske såvel som psykiske skavanker

Hvor pokker ligger grundfoss?? Og hvad laver de?? hehe

Anmeld

6. oktober 2010

Shibby

Er det ikke din sagsbehandlers job at finde løsninger for dig. Jeg ved jo at du selv har foreslået ting tidligere,så hvis du er tom for ideer nu,og hun også er,hvorfor så ikk bare sigte efter den skide pension

Syntes det er latterligt at du skal igennem så meget lort når du har indset at din fremtid ligger ved din familie. Hvis kommunen havde lyttet til dig alle de gnage jeg ved du har kimet dem ned eller sendt breve,-og havde de arbejdet hurtigere så var du sgu afklaret for længst. Men nej nej..De venter lige til du er pænt meget gravid med at smide dig ud i noget..idioter.

For mig virker det ret ulogisk at smide dig ud i noget når du kan magte så lidt som du kan. For underligt nok,-så kommer din datter til at kræve mere end 1 time og 45 min. Ja der findes dagpleje og vuggestue, og ja du er på "job" i 1 time og 45 min mens hun er der,men så er du for fanden da næsten død når den tid er gået. Hvad så med din datter?

Den eneste løsning jeg kan se er pension. Og det håber jeg du får!

Anmeld

6. oktober 2010

VIPpigen

Shibby skriver:

Er det ikke din sagsbehandlers job at finde løsninger for dig. Jeg ved jo at du selv har foreslået ting tidligere,så hvis du er tom for ideer nu,og hun også er,hvorfor så ikk bare sigte efter den skide pension

Syntes det er latterligt at du skal igennem så meget lort når du har indset at din fremtid ligger ved din familie. Hvis kommunen havde lyttet til dig alle de gnage jeg ved du har kimet dem ned eller sendt breve,-og havde de arbejdet hurtigere så var du sgu afklaret for længst. Men nej nej..De venter lige til du er pænt meget gravid med at smide dig ud i noget..idioter.

For mig virker det ret ulogisk at smide dig ud i noget når du kan magte så lidt som du kan. For underligt nok,-så kommer din datter til at kræve mere end 1 time og 45 min. Ja der findes dagpleje og vuggestue, og ja du er på "job" i 1 time og 45 min mens hun er der,men så er du for fanden da næsten død når den tid er gået. Hvad så med din datter?

Den eneste løsning jeg kan se er pension. Og det håber jeg du får!

Og det er præcis det samme jeg spørger om. De vil efter barsel sende mig ud i meget mere arbejdsprøvning, men de er så dumme at de kun bruger et kort af gangen, så lige nu har de kun fokus på hvad jeg ikke kan med min fod, de glemmer alt det andet som også spiller ind over. Og genial som hun er pressede hun mig helt udover kanten igår fordi de ikke bruger alle oplysninger. Så har ikke bestilt andet end tude siden i går, og kan slet ikke se mig ud af det, for hvad er det for et liv jeg giver vores lille pige hvis jeg hele tiden skal presses sådan... Mor var næsten på nippet til at den psyk igen, men kan det passe jeg skal derind hvergang de skal presse mig fordi de ikke forstår sagens alvor??

Anmeld

6. oktober 2010

SussieThyssen

VIPpigen skriver:

Hmmm...vil da nok snakke med min læge om en sygemelding frem til fødslen, så du kan få lidt fred så længe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.