svigermor og jul og gaver.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2010

Kildebakken

Den der med at hvis hendes søn dør, så vil hun have ret til barnet

Hvad tænker hun på - og hvad er det hun siger "indirekte" til dig. Det lyder jo som en mild personlighedsforstyrrelse...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

1977

Profilbillede for 1977

Da min svigermor for nogle år siden sagde at hun gerne ville give kalendergave blev jeg lidt øv for det ville jeg gerne selv, men så besluttede jeg mig for at det faktisk var en god ide alligevel. Hun bruger de 500 kr (ca.) det koster, og jeg kan bruge de penge til at købe en større julegave

Desuden er jeg der til at se han åbner gaverne og det er hun jo ikke. Så for mig er det ligemeget hvem der køber de små gaver fra nisserne, jeg synes det er spændende at se hvad der er i - ligesom knægten. Vi sidder hver morgen og glæder os til at han åbner pakken. Så nu har hun overtaget det ræs.

Men det er jo dig som forældre der bestemmer.

Anmeld

6. oktober 2010

merethe

Profilbillede for merethe
Rosa skriver:

Var det ikke en mulighed at I begge to gav advendtsgaver?

Rosa - der synes din svigermor lyder liiiige lovligt pigesur

Lige mine ord

Anmeld

6. oktober 2010

jinx

tak for alle jeres svar. jeg har fået noget at tænke om.

men jeg tror jeg vil får en snak med hende, om at nogle ting skal vi snakke om inden hun bare gør det, da der er nogle ting jeg selv har lyst til. og advendt gaver kan vi nok finde ud af vi giver to hver elelr noget i den stil. så jeg også kan og hun også får "lov".

og så må jeg nok også får en snak med hende om at det er mit og hendes søns barn, og hun er farmor, og ikke hende der skal bestemme alt hvad hun skal være med i. så vi ikke kommer til at såre hinanden. om hvad hun alledre har bestemt hvad hun skal gør være med i.

men tak fordi i ville svare så jeg også kunne se det ude fra. det er ikke let at være førstegangs mor og vil gøre alt ting selv, når man også har bedsteforældre som også vil gøre det hele.

Anmeld

6. oktober 2010

CamiRon

schiller skriver:

øh er så ked af det, har ikke kunne sove hele natten for har ikke kunne finde ud af jeg har gjort det rigtigt eller det var forkert af mig.

men jeg finder ud af min svigermor vil give min dreng advents gaver. og det er jo også rigtigt sødt, men jeg havde det bare sådan at det er noget forældre gør, eller det er noget jeg rigtig gerne selv vil. så jeg får min kæreste til at fortælle at hun ikke skal da det noget vi selv vil. hun bliver rigtigt sur. og svare på en sms efter "har forstået ingen gaver !". jeg vægler så at skrive en sød besked til hende. " hej ..... det er virkelig en sød tanke at give sam julekalender/advents gaver. men der er nogle ting som forældre man selv vil give sit barn. og en af tingene er at selv give advents gaver. ligesom du og din mand selv gad jeres dreng advents gaver selv. håber du kan forstå nogle ting vil man selv når man er forældre. men det var en sød tanke , tak. hilsen mie"

og siden har hun ikke svare, og det gør hun alt når hun bliver sur.

var det forkert af mig bed hende om at lade hver?

Jeg syntes du har gjort det rigtige. Det er jo dit barn og dit valg!

Jeg har en svigermor som altid skal overgå andre - specielt min mor - med at købe de største, dyreste og flotteste gaver, ting, oplevelser. ALT...! Og her har vi altså også sagt fra til flere ting i tidens løb. Vi sætter pris på forkælelse men vil hellere at det sker i form af hygge, samvær, kærlighed osv. Ting der ikke kan købes for penge.

Det blev lidt et sidespor men prøver at sige at du skal gøre hvad der føles rigtigt for dig. Held og lykke med det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.