svigermor og jul og gaver.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2010

jinx

men jeg kan godt se det er en sød tanke at hun vil give mt barn advendts gaver. men jeg føler hun vil give alt og gøre alt. hun vil også holde hans et års fødselsdag. jeg føler bare hun vil gøre det hele. ja det er måske en lille ting, men det betyder noget for mig at give advents gaver, og for "lov" at holde hans fødselsdage.

og jeg har svært ved at se hun bliver sur, da hun også selv ville give sit barn adventsgaver selv, så  kan jeg ikke se hvorfor jeg ikke også kan får lov. jeg prøver virkelig at se det fra hendes side, men synes det er smule svært nogle gange.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

Svei

schiller skriver:

men jeg kan godt se det er en sød tanke at hun vil give mt barn advendts gaver. men jeg føler hun vil give alt og gøre alt. hun vil også holde hans et års fødselsdag. jeg føler bare hun vil gøre det hele. ja det er måske en lille ting, men det betyder noget for mig at give advents gaver, og for "lov" at holde hans fødselsdage.

og jeg har svært ved at se hun bliver sur, da hun også selv ville give sit barn adventsgaver selv, så  kan jeg ikke se hvorfor jeg ikke også kan får lov. jeg prøver virkelig at se det fra hendes side, men synes det er smule svært nogle gange.

Tag da en snak med hende om hendes og dine forventninger...og fordi der er andre end dig der gør noget, så går der jo intet fra dig, men dit barn får dobbelt op.

Men altså, du må tale med hende, stille og roligt og så må i jo hver især komme frem med forventninger og behov.

Anmeld

6. oktober 2010

Heidi B

Jbk skriver:

Tag da en snak med hende om hendes og dine forventninger...og fordi der er andre end dig der gør noget, så går der jo intet fra dig, men dit barn får dobbelt op.

Men altså, du må tale med hende, stille og roligt og så må i jo hver især komme frem med forventninger og behov.

Ellers send hende hjem til mig... Hun må gerne give mine børn 4 pakker....

Synes du skal sige ja tak til gaverne og nej tak til at holde fødslesdag.....

Anmeld

6. oktober 2010

Ludo

schiller skriver:

øh er så ked af det, har ikke kunne sove hele natten for har ikke kunne finde ud af jeg har gjort det rigtigt eller det var forkert af mig.

men jeg finder ud af min svigermor vil give min dreng advents gaver. og det er jo også rigtigt sødt, men jeg havde det bare sådan at det er noget forældre gør, eller det er noget jeg rigtig gerne selv vil. så jeg får min kæreste til at fortælle at hun ikke skal da det noget vi selv vil. hun bliver rigtigt sur. og svare på en sms efter "har forstået ingen gaver !". jeg vægler så at skrive en sød besked til hende. " hej ..... det er virkelig en sød tanke at give sam julekalender/advents gaver. men der er nogle ting som forældre man selv vil give sit barn. og en af tingene er at selv give advents gaver. ligesom du og din mand selv gad jeres dreng advents gaver selv. håber du kan forstå nogle ting vil man selv når man er forældre. men det var en sød tanke , tak. hilsen mie"

og siden har hun ikke svare, og det gør hun alt når hun bliver sur.

var det forkert af mig bed hende om at lade hver?

Jeg syntes det er en dejlig ting når ens mor/svigermor laver pakkalender eller gir adventgave.

Min mor gør det hvert år og nu er min ældste 12 og yngste 9 og min mor glæder sig til det hvert år. Hun har ikke kørekort og vi bor et stykke fra hinanden så hun kan ikke bare komme forbi og se sine børnebørn hvis hun vi,l så for hende  betyder det at hun er en del af børnebørnene, at hun kan gøre den gode ting, og de fortæller hvad de har fået i pakker og det varmer hendes hjerte.

Hvis hun syntes det er lidt svært så træder jeg til og hjælper hende men for det meste gør hun det selv. Vi har så sat et beløb så det ikke bliver for vildt, og det er på 200 kr i alt.

Syntes du skal ta´ imod den venlige hånd der rækker ud og meget gerne vil være en del af dit barn, for det er der ikke mange der vil, eller har den mulighed, at have en bedsteforældre der vil gøre noget godt for dit barn.

Men det er jo jeres beslutning

God dag til alle 

Anmeld

6. oktober 2010

Svei

Heidi B skriver:

Ellers send hende hjem til mig... Hun må gerne give mine børn 4 pakker....

Synes du skal sige ja tak til gaverne og nej tak til at holde fødslesdag.....

Ja, sådan har jeg det også... og ja, fødselsdagen ville jg også bare sige til hende at den holder vi selv, den er planlagt men sødt af hende...

Anmeld

6. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

schiller skriver:

ej men 1 års fødselsdagen, den skal hun da ikke have lov at holde... det kan jeg godt forstå...

men adventsgaverne, dem ville jeg ikke tænke videre over...

Anmeld

6. oktober 2010

wamse

Jeg ville også selv holde fødselsdagen, men adventsgaverne ville jeg takke ja tak til

Anmeld

6. oktober 2010

jinx

det er ikke fordi hun ikke må gøre noget . hun giver ham gaver til hverdag, og det er vi glade for. hun er sammen med ham, og vi har også valgt at holde hun med hende d. 23 så hun kan holde sin hel ejen jul for ham, . men føler bare også hun må kunne se at hun nogle gange selv går over stregen,. hunhar sagt hun også vil være med til at køre ham ind i vuggestuen. og det synes jeg bare ikke det er noget hun skal være med til.

men det kan også være jeg overragre. og det hele var blive for meget for mig. med at hun vil holde hans fødselsdage holde hans ejen jul give advendt, ville være med til fødselen (det var hun ikke) være med til de første ture hvor vi end skulle hen. og nok det hele der starte det var at hun have sagt at hvis min kæreste døde som også er far til barne, at skulle hun have sam. har aldrig være så ked af høre sådan noget .

Anmeld

6. oktober 2010

oo

jeg synes faktisk som udgangspunkt at man spørger forældrene om man må den slags. altså af respekt, det ved jeg at min egen mor ville gøre inden hun startede sådan et projekt, så jeg kan godt forstå hvis du føler du er blevet trådt på i den her sammenhæng.

Og hvis du ikke har det godt med det, og gerne vil have det er noget I gør for jeres barn, så synes jeg helt ærligt du skal holde fast i det! og desuden synes jeg det er en fin sms du har sendt hende, så hvis hun vælger at blive sur må den stå for egen regning.

min mor har endda spurgt om det var i orden hun oprettede en opsparingskonto til vores baby når den kommer ud inden hun "bare" gør det, og det synes jeg er så fint at man lige viser den respekt at spørge først

Anmeld

6. oktober 2010

Svei

schiller skriver:

det er ikke fordi hun ikke må gøre noget . hun giver ham gaver til hverdag, og det er vi glade for. hun er sammen med ham, og vi har også valgt at holde hun med hende d. 23 så hun kan holde sin hel ejen jul for ham, . men føler bare også hun må kunne se at hun nogle gange selv går over stregen,. hunhar sagt hun også vil være med til at køre ham ind i vuggestuen. og det synes jeg bare ikke det er noget hun skal være med til.

men det kan også være jeg overragre. og det hele var blive for meget for mig. med at hun vil holde hans fødselsdage holde hans ejen jul give advendt, ville være med til fødselen (det var hun ikke) være med til de første ture hvor vi end skulle hen. og nok det hele der starte det var at hun have sagt at hvis min kæreste døde som også er far til barne, at skulle hun have sam. har aldrig være så ked af høre sådan noget .

Jamen, du må jo sige til og fra...nu spørger du om en enkelt situation og der kan jeg ikke helt forstå din reaktion...men du er jo et voksent menneske og din svigermor har da ingen ret til at gøre noget som helst som du og din mand ikke ønsker...men altså, din svigermor får jo kun den plads som du vælger at give hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.