schiller skriver:
øh er så ked af det, har ikke kunne sove hele natten for har ikke kunne finde ud af jeg har gjort det rigtigt eller det var forkert af mig.
men jeg finder ud af min svigermor vil give min dreng advents gaver. og det er jo også rigtigt sødt, men jeg havde det bare sådan at det er noget forældre gør, eller det er noget jeg rigtig gerne selv vil. så jeg får min kæreste til at fortælle at hun ikke skal da det noget vi selv vil. hun bliver rigtigt sur. og svare på en sms efter "har forstået ingen gaver !". jeg vægler så at skrive en sød besked til hende. " hej ..... det er virkelig en sød tanke at give sam julekalender/advents gaver. men der er nogle ting som forældre man selv vil give sit barn. og en af tingene er at selv give advents gaver. ligesom du og din mand selv gad jeres dreng advents gaver selv. håber du kan forstå nogle ting vil man selv når man er forældre. men det var en sød tanke , tak. hilsen mie"
og siden har hun ikke svare, og det gør hun alt når hun bliver sur.
var det forkert af mig bed hende om at lade hver?
puhhh den er svær synes jeg... men som udgangspunkt er det jo jer som forældre der bestemmer, og nogle gange synes jeg det er okay at sige fra overfor det "gaveræs" der efterhånden er opbygget omkring børn...
jeg kan ikke se hvor gammel jeres barn er... men jeg går ud fra at han er under 3år?
så han forstår det ikke alligevel med de adventsgaver... jeg tror måske jeg selv var trådt til side og havde givet svigermor lov at styre adventsgaverne.... i alt fald den ene gang, og så selv tage over næste år måske? men det er heller ikke noget der betyder alverden for mig, jeg synes mange børn får rigeligt idag nemli...
uanset hvad, så har svigermor ingen grund til at spille tøsefornærmet! det er simpelthen ikke fair og i skal da have det ud af verden...
Anmeld