OMG... har aldrig i mit liv prøvet noget lignende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2010

VIPpigen

betiinsen skriver:

Ja, det var også en stor fejl af jordemoderen at gøre, fortalte sønderborg sygehus. De sagde man aller tidligst måtte begynde at scanne udvendigt når man er 10 uger henne.

Men jeg vidste ikke bedre, og stolede på hun vidste hvad hun gjorde. Jeg spurgte hende også hvorfor hun scannede udenpå, men det sagde hun at de altid gjorde og at de havde nogle gode maskiner. Men gør nok at jeg får svært ved at stole på læger osv. bagefter men håber det ikke..

Forstår jeg godt. Men syntes det er helt hul i hovedet, og så kan deres maskiner være nok så smarte. Når du ikke er længere henne er det en scanning indvendig. Altså jeg var ved at falde ned af stolen til vores første scanning, fordi jeg ikke var klar over det skulle foregå indvendig Men da jeg lå på kolding 2 gang og hun ikke kunne finde den lille udenpå, lå jeg også bare og var sååå  nervøs, for skulle jo til NF 5 dage sener, og der vidste jeg de scannede udenpå, så hun skulle jo kunne ses. Men da hun scannede indvendig fandt de ud af hun lå meget langt nede, og det har hun faktisk gjort altid. Så til NF lavede de både udvendig og indvendig scanning fordi hun lå forkert, og lå så langt nede

Så lov mig, du skal kigge efter en - som min veninde forklarede det - lille peanut, som blinker. Så har du hjertet. Og vil blive sååå meget lettet når du ser det.

Lægerne må du stole på, hvertfald dem på jordemodercentret, og sygehuset. Vi har betalt os til køns scanning, og 3D/4D, men der er den lille så også så stor så du vil kunne se hvis der er noget i vejen, altså manglende liv...

Men glæder mig da lige til en opdatering om en uge

Sorry det blev lidt langt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

betiinsen

tak for dit svar og er glad for at høre hvilke erfaringer du har, for vidste ikke meget om det inden. Men var glad da jeg så det lille hjerte idag og de målte til at være helt fint i størrelsen osv.. håber det fortsætter.. Lover at skrive hvordan det går om en uge

Knussss herfra

Anmeld

4. oktober 2010

mullesmith2

YES for sulen det er en god nyhed og rigtig meget tillykke søde, det er bare så godt. krydser bare fingre for det hele vil gå godt de næste mange uger

Anmeld

4. oktober 2010

Blyb

Hvor er det bare skræmmende en jordmoder/ læge kan tage så meget fejl!

Det glæder mig at høre alt er godt og du vil blive fulgt tæt.

Vi er stort set lige langt henne. Det kunne være sjovt at følges

Blyb 6+3

Anmeld

4. oktober 2010

betiinsen

ja det er super dejligt, men er dog stadig lidt nervøs.. Ja vi er faktisk ret tæt på hinanden.. wiee.. kan se du allerede også skal til anden scanning, hvordan kan det være?

Anmeld

4. oktober 2010

Amso

din JM, bedte hun ikke engang en anden komme ind og gennemtjekke med hende?? Netop for at sådan noget ikke skal ske..?

Anmeld

4. oktober 2010

Blyb

betiinsen skriver:

ja det er super dejligt, men er dog stadig lidt nervøs.. Ja vi er faktisk ret tæt på hinanden.. wiee.. kan se du allerede også skal til anden scanning, hvordan kan det være?

Det kan jeg godt forstå du er. Du må bare se frem til endnu en scanning om en uge.

Jeg har haft en MA i dec. '09 og en SA i maj '10, så jeg bliver fulgt lidt tæt denne gang hos en gynækolog, for at være sikker på graviditeten sidder korrekt. Der var en lille mistanke om ved min MA, at graviditeten var uden for livmoderen. Havde en del komplikationer.

Men jeg forstår sagtens din bekymring. Den er jeg heller ikke selv ude over, før jeg kan se et lille hjerte blinke og jeg er lidt længere henne i graviditeten. Er så rad for at se blod i mine trusser hver dag. Prøver dog ikke at fokusere for meget på det, men det er dælme svært!

til os gravide - weee...

Anmeld

5. oktober 2010

businesstigger

Det var da fantastisk gode nyheder!!! Tilykke med det. Kan godt forstå at du vil klage til privat klinikken.

Anmeld

5. oktober 2010

susser83

Puha godt de lige scannede en ekstra gang, men som en anden også skrev, det må bare ikke ske.

Men stort tillykke med  den dejlige overraskelse

Et stort fra sus.

Anmeld

5. oktober 2010

Gustavsmor

betiinsen skriver:

Hej piger

Igår var jeg til scanning ved en privat klinik, fordi jeg ønskede en tryghedsscanning. Det betalte jeg 700 kr for.

jeg var til en scanning da jeg var ca. 5+0 henne for at se om alt var som det skulle, og det var det.

Men valgte alligevel en tryghedscanning idag ca. 7+1. ( efter mine beregninger) Havde regnet med at se hjertelyd osv. men jordemoderen kunne se at det ikke var vokset siden 4+5, hun scannede mig udvendigt. Hun fortalte at jeg havde fået en MA og skulle have det fjernet.

Jeg måtte så tage til min læge i morges, hvor jeg blev videre sendt for at få det fjernet.

Da jeg kom til sønderborg sygehus vælger de lige at scanne mig for at være sikker. Og da jeg kommer ind og bliver scannet ( indefra) bliver der helt stille og der bliver kaldt ekstra læger til. Her fortæller de så at der er hjertelyd og alt er som det skal være. det bruger meget tid for at være sikre, og jeg beder dem hente min far som sad i venteværelset. Og den er god nok alt er fint er 6+5 dage henne.

Nu vil de havde fat i den jordemoder der scannede mig og fortalte at det var dødt inde i mig.

Er self. glad.. men også meget forvirret og sidder med en underlig fornemmelse.

Ej hvor vildt....utroligt at de ikke er mere professinelle. SÅ SUPER at du stadig er gravid, hvor er det bare fedt.

Stor krammer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.