Løber du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2010

Diana...

Nope ikke mere men har gjort og har også prøvet at komme i gang igen men jeg har lige et par knæ der lige skal trænes langsomt op. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2010

twinboys

Jbk skriver:

Gå ind og google løb og kom godt i gang...der er masser af gode sider med en masse gode råd.

Jeg gjorde bare det at jeg startede med at gå et minut og løbe et og så langsomt løbe mere og mere og det har virket for mig.

Du kommer til at elske det..

Smiler ja nu må vi se

Anmeld

3. oktober 2010

Svei

twinboys skriver:

Smiler ja nu må vi se

Det giver jo ikke kun en god efterforbrænding, flere muskler og flottere krop, men også meget mere energi og det psykiske påvirkes også...det eneste minus er at det er hårdt for knæene og mange får skader..man skal virkelig lytte til sin krop og ikke presse den hvis det gør ondt. Jeg har dage hvor jeg går mere end jeg løber for at mine knæ skal kunne holde..

Anmeld

3. oktober 2010

twinboys

Jbk skriver:

Det giver jo ikke kun en god efterforbrænding, flere muskler og flottere krop, men også meget mere energi og det psykiske påvirkes også...det eneste minus er at det er hårdt for knæene og mange får skader..man skal virkelig lytte til sin krop og ikke presse den hvis det gør ondt. Jeg har dage hvor jeg går mere end jeg løber for at mine knæ skal kunne holde..

Ok så tror jeg at jeg vil kæmpe med mit zumba her i efteråret og vinteren og prøve at løbe til foråret og sommeren

Majbritt

Anmeld

3. oktober 2010

Mathilde

Nej men jeg ville rigtig gerne! Jeg synes det ser så dejligt og forløsende ud, når jeg ser nogen løbe... Jeg har forsøgt nogle gange, men jeg tror jeg starter for hårdt ud og giver derfor hurtigt op

Jeg tænker også, at det betyder noget om man har nogle gode sko, for jeg har bare løbet i alm sko og det er ikke så behageligt

Jeg vil rigtig gerne logge Frederik med om aftenen og så smidde Celina i en babyjogger. Hun vil uden tvivl elske det

Anmeld

3. oktober 2010

LotteN

jeg løber 3 gange om ugen og har gennemførte mine 2 første marathons i år - så kan vidst godt sige jeg løber

Jeg synes det er en dejlig nem og uafhængig sport. Det kan gøres når man har lyst og du bestemmer selv hvor hårdt det skal være den pågældende dag

Anmeld

3. oktober 2010

LotteN

Mathilde skriver:

Nej men jeg ville rigtig gerne! Jeg synes det ser så dejligt og forløsende ud, når jeg ser nogen løbe... Jeg har forsøgt nogle gange, men jeg tror jeg starter for hårdt ud og giver derfor hurtigt op

Jeg tænker også, at det betyder noget om man har nogle gode sko, for jeg har bare løbet i alm sko og det er ikke så behageligt

Jeg vil rigtig gerne logge Frederik med om aftenen og så smidde Celina i en babyjogger. Hun vil uden tvivl elske det

uha, som aktiv løbende får jeg jo helt ondt i fødderne af at høre du bare bruger alm. sko

Det er det den aller VIGTIGSTE ting der bare er i orden når der er tale om løb. Fodtøjet betyder alting - det er offest fodtøjet der kan have skyld i skader... så afsted til en sportsbutik med dig - det er dyrt, men vigtigt!

og ja, min datter elsker også at sidde i løbevognen - kan dog ikke latid have hende med, da mine løbeture er lidt for lange til hendes tålmodighed

Anmeld

3. oktober 2010

SpunkenJo

twinboys skriver:

Nej men ville gerne... men hvordan kommer man godt i gang med det...???

Majbritt

Rigtig go ide at Google, som foreslået.

Og så et tip. Det er ikke distancen der skal være dit fokus, men tiden du er igang. Distancen blir jobstille og roligt øget, som din kondition blot bedre.

Men en go start er de første par gange at løbe 1 min/ gå 1 min. Og når det blir for kedeligt/let, så løb i 2 og gå i 1. Og igen øg til 3 når det blir for nemt. Når du så kan løbe 10 min og ikke føler behov få pauser, så fortsætter du
og så blir målet bagefter at holde 30 min i løb (eget tempo) og så kan di begynde at have målet: "5 km på 30/35 min" og så videre.....

Men første mål, må være bare at komme i skoene og udover stepperne.... Kort/lang tid FULDSTÆNDIG LIGEMEGET!! Bare man kommer afsted!!!

Go fornøjelse

Anmeld

3. oktober 2010

twinboys

SpunkenJo skriver:

Rigtig go ide at Google, som foreslået.

Og så et tip. Det er ikke distancen der skal være dit fokus, men tiden du er igang. Distancen blir jobstille og roligt øget, som din kondition blot bedre.

Men en go start er de første par gange at løbe 1 min/ gå 1 min. Og når det blir for kedeligt/let, så løb i 2 og gå i 1. Og igen øg til 3 når det blir for nemt. Når du så kan løbe 10 min og ikke føler behov få pauser, så fortsætter du
og så blir målet bagefter at holde 30 min i løb (eget tempo) og så kan di begynde at have målet: "5 km på 30/35 min" og så videre.....

Men første mål, må være bare at komme i skoene og udover stepperne.... Kort/lang tid FULDSTÆNDIG LIGEMEGET!! Bare man kommer afsted!!!

Go fornøjelse

Tusind tak vil glæde mig til foråret

Anmeld

3. oktober 2010

Corn

twinboys skriver:

Nej men ville gerne... men hvordan kommer man godt i gang med det...???

Majbritt

på iform.dk har de et fantastisk løbeprogram, hvor du træner interval. Sådan kom jeg igang og endte på 7 km løb af gangen...

Nu har jeg så været gravid og skal igang igen, og så starter jeg helt forfra pga en skade i foden (ikke pga løb, kun ren og skær fumlegængeri)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.