Er du tilfreds med det liv du har skabt for dig selv??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2010

SussieThyssen

Milla-Victoria's mor skriver:

Halløjsa

Jeg kom sådan lige til at tænke på om jeg er den eneste der ikke er helt tilfreds med mit liv.

Jeg nyder heeeeelt vildt mit liv som mor.... 

Men det er efterhånden også det der holder mig oppe.

Vennerne fordufter, familien.... tjae... hvilken familie.... og skolen er noget uinteressant.

Jeg gør jo så nu noget for at få det bedre.... og for at skabe en ny tilværelse....

Det er tilladt at svare anonymt

knus Pernille

Har som altid overhovedet ikke behov for at svare anonymt..og hvorfor skulle man dog det? Hvis man ikke vil træde åbent frem og erkande at man et eller andet sted har ondt i livet, så er der da noget helt seriøst galt, og det var måske på høje tid at få det ændret.

For mit eget vedkommende, så elsker jeg mit liv på godt og ondt.
Vel har jeg da meget, jeg kunne ønske anderledes, men utilfreds...never!!!
Mit liv er præcis som JEG har gjort det til, med de muligheder jeg har haft og har nu.
Og uden de knubs og glæder, som det har givet mig, ville jeg ikke være den jeg er i dag.
Så derfor er jeg helt tilfreds med mit liv, som det er.
Jeg har vidunderlige venner og bekendte, en dejlig lille familie, en kærlig og omsorgsfuld mand, skønne unger, svigerbørn og børnebørn og en pragtfuld mor og har til dagen og vejen. Og så er jeg nogenlunde min egen herre.
Og så kan man vel ikke forlange mere.
Alle de fysiske skavanker gider jeg ikke beskæftige mig med..jeg lever med dem, men focusere på dem, gider jeg ikke.
Økonomi..nåja..hvem ville ikke gerne være milionær, men ville det gøre en lykkeligere? Næ, det tror jeg ikke.
Penge kan ikke give en ægte venner og kærlighed. Det kan kun man selv.
Alle de små glæder koster ikke penge. Kærligheden i ens børns øjne. Et knus fra ens mand. Et omsorgsfuldt ord fra ens mor. Duften af babyhår. Fuglenes sang. En smuk solopgang. En god bog. Når sovsen vil lykkedes. Smuk musik. Vandpytter og bare tæer. Nyfalden sne. At kunne gå mæt iseng. At vide man har en ven, der tænker på en.
Alle disse små glæder, som gør hele forskellen.
Jo livet er vidunderligt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2010

Mutti2

Hvor er der bare kommet en masse spændende og interessante svar

Det er dejligt at se at så mange er tilfreds med det liv de selv har skabt, og kæmpet for. Og at mange af dem der har svaret "både og... " Anser sig selv for hovedsagligt at være lykkelige.

Men hvor er jeg ked af at andre har det som mig. At livet bare ikke lige er helt som man ville ønske det.

Det er jo tydligt at vi alle er enige om at børnene er vores livs lys. Men hvis alt andet ikke er helt som man gerne vil det, er det svært at holde sig oppe som en glad og fantastisk mor.

Det er ud fra den teori, at jeg har besluttet mig for at gøre noget ved det. Derfor jeg flytter langt væk, og starter et liv op på ny.

Min datter fortjener en glad og lykkelig mor. Og det er jeg villig til at kæmpe for at hun får

Tak for alle jeres svar. Det har været meget tankevækkende. Ikke mindst også bekræftende at se at man kan opnå den totale lykke.

Og jeg glæder mig sindsygt meget til at jeg står samme sted som de  fleste af jer.

Til jer der ikke er tilfreds: Jeg tror på jer, og at det en dag vil lykkedes

Knus Pernille

Anmeld

3. oktober 2010

Mutti2

Bavianis skriver:

Meget spændende tråd.

Jeg har også sat X i at jeg er fuldt ud tilfreds. Og jeg tænker faktisk ofte over hvor heldig jeg er. Jeg har mødt en mand, der, uden at det er perverst ment () - opfylder alle mine behov.

Vi har begge været så heldige at komme ind på drømmestudiet, og er nu begge psykologer, har et lækkert hus, verdens sødeste hund. Derudover sætter jeg meget pris på begge vores familier, som har det godt og som elsker og støtter os.

Ingen af os er syge, og på nær Augusts død i april, så har vi begge været fuldstændigt skånet for tragedier.

Jeg er også pt tilfreds med min krop, som jeg også tror har meget med ens "tilfredshed" at gøre...

- OG SÅ ER JEG JO GRAVID!!!!

Det hjælper også noget på tilfredsheden

Hej Søde.

Blev lige  nødt til at sige: Tillykkeeeeeeeeeeee.............

vidste ikke at du var gravid igen

Hvor er det bare fantastisk

I fortjener det så vanvittigt meget.... Få stadig en klump i halsen og en tåre i øjnkrogen hver gang jeg ser dit profil billede. Ingen fortjener det i var igennem.

Hold op hvor er det jo bare vidunderligt

KÆMPE knus Pernille

Anmeld

3. oktober 2010

oo

ja jeg er tilfreds og lykkelig for det liv jeg har skabt mig og det liv jeg tilbyder mit barn. Det er det nærmest præcist omvendte af det liv jeg selv fik tilbudt da jeg kom til verden og det gør mig utrolig glad at den sociale arv KAN brydes vi søstre (vi er 3) har ofte talt om hvor glade vi er for at vi har fundet de mænd vi har, vi er selv vokset op i en verden hvor mænd gjorde os fortræd eller ikke var til stede, og at sidde og kigge rundt i familien idag og se vores 3 mænd og min mors nye mand som alle er superbløde, familiemænd det gør mig rigtig glad! Udover det synes jeg vi allesammen er sluppet relativt godt fra den barndom vi har haft, og tilbyder et helt andet familiemønster for de børn der nu er i familien

Anmeld

3. oktober 2010

Lullaby

På mange måder er jeg da ovenud glad. Jeg har 2 dejlige unger, tag over hovedet, fast arbejde, manden og et dejligt rækkehus. Men vores økonomi er knap så god. Vi har su-lån, kommunen skylder vi penge, banken skylder vi ca 80000 og så alm forbrugsgæld da vi begge var tåbelige. Alt i alt skylder vi over 700000 væk og har intet at have det i  Så det er knap så godt og sætter en stopper for mange spændende ting. Men om en 2 års tid er banklånet afviklet og så er der flere penge at give de åndsvage smålån så de hurtigt kan komme væk så der er da lys forude

Anmeld

3. oktober 2010

Anonym

Halløjsa

Jeg kom sådan lige til at tænke på om jeg er den eneste der ikke er helt tilfreds med mit liv.

Jeg nyder heeeeelt vildt mit liv som mor.... 

Men det er efterhånden også det der holder mig oppe.

Vennerne fordufter, familien.... tjae... hvilken familie.... og skolen er noget uinteressant.

Jeg gør jo så nu noget for at få det bedre.... og for at skabe en ny tilværelse....

Det er tilladt at svare anonymt

knus Pernille

Hej! Har det nøjagtig som dig; elsker og være mor, men kunne godt bruge en tur i byen i ny og næ... Men hvor er vennerne? Familien ser jeg heller ikke meget til mere desværre. De lever deres egne live rundt omkring.

Skal begynde i skole om en måned, men det er nu ikke noget der siger mig det vilde. Jeg begynder kun pga. min datter. Hun skal ikke vokse op med en mor på kontanthjælp. Og så fordi det giver godt i løn efter udd., og man kan bygge videre på den.

Jeg prøver - måske det alligevel er noget for mig?

Knus!

Anmeld

3. oktober 2010

Anonym

Både og.... Jeg elsker min dejlige datter, men er forelsket i en mand til hvem forbindelsen er umulig Er desuden uden job for tiden, så jeg er lidt temmelig nede...

Anmeld

3. oktober 2010

SussieThyssen

Hvor er der bare kommet en masse spændende og interessante svar

Det er dejligt at se at så mange er tilfreds med det liv de selv har skabt, og kæmpet for. Og at mange af dem der har svaret "både og... " Anser sig selv for hovedsagligt at være lykkelige.

Men hvor er jeg ked af at andre har det som mig. At livet bare ikke lige er helt som man ville ønske det.

Det er jo tydligt at vi alle er enige om at børnene er vores livs lys. Men hvis alt andet ikke er helt som man gerne vil det, er det svært at holde sig oppe som en glad og fantastisk mor.

Det er ud fra den teori, at jeg har besluttet mig for at gøre noget ved det. Derfor jeg flytter langt væk, og starter et liv op på ny.

Min datter fortjener en glad og lykkelig mor. Og det er jeg villig til at kæmpe for at hun får

Tak for alle jeres svar. Det har været meget tankevækkende. Ikke mindst også bekræftende at se at man kan opnå den totale lykke.

Og jeg glæder mig sindsygt meget til at jeg står samme sted som de  fleste af jer.

Til jer der ikke er tilfreds: Jeg tror på jer, og at det en dag vil lykkedes

Knus Pernille

Hejsa søde ven.
At starte på en frisk, kan sommetider være en lykke men ikke altid. Nissen har det tit med at følge med.
Det kræver nemlig, at man tager hånd om sit liv og VIL noget andet, og skaber denne "JEG VIL" for sig selv.

Vi valgte fx at flytte til Fyn fordi vi vitterligt trængte til noget andet, og fordi vi var nået et punkt i vores liv, hvir intet holdt os tilbage, og vi har ikke fortrudt, at vi gjorde det.
Der er altid en pris, der skal betales, når man laver en 180 graders vending i sit liv, og hvis ikke tingene flasker sig, som man vil, så er det fordi, der ligger ting bag en, som ikke er afsluttede.

Det er en god ide at lave en liste over de mål man vil sætte sig.
Start med de små og arbejd dig nedad listen.
Start med de realisable nu og her, og tag så fat på de lidt mere besværlige, når du er kommet over de lette.
Og støder du på FOR mange forhindringer, så er det måske fordi, det er det du ikke skal, men skal gå en anden vej.

Du ønskes alt det bedste og får et pøj-pøj på dine fremtidsplaner.

Anmeld

3. oktober 2010

henh01

Hmm.. Synes den er lidt svær at svare på. Jeg har en dejlig datter, kæreste og en dreng på vej. Alt på disse fronter er fantastiske.

Tænker dog tit : Hvor er jeg henne i alt det familiære?? Jeg forsøger at finde ud af hvad jeg vil og hvad jeg kan lide at lave. Det er ikke altid ligetil når man skal have en dagligdag til at fungere med lændesmerter og en pige på 6

Samtidig har jeg hus til salg på 3. år hvor jeg kommer ud med en restgæld, men tænker at der er en mening med alting og at der er lys for enden af tunnelen. Det er sådan jeg lever mit liv, så jov jeg er tilfreds, skal bare passe på ikke at glemme mig selv

Anmeld

3. oktober 2010

Bavianis

Hej Søde.

Blev lige  nødt til at sige: Tillykkeeeeeeeeeeee.............

vidste ikke at du var gravid igen

Hvor er det bare fantastisk

I fortjener det så vanvittigt meget.... Få stadig en klump i halsen og en tåre i øjnkrogen hver gang jeg ser dit profil billede. Ingen fortjener det i var igennem.

Hold op hvor er det jo bare vidunderligt

KÆMPE knus Pernille

ÅRHH - ikke vær så sød overfor den gravide!  Jeg tuder jo over Pedigree Pal-reklamer, så kan slet ikke klare at folk er så søde ved mig...

Men tak  Jeg totalt lykkelig.

Hvor vil du flytte hen du skønne?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.